2016-07-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Tidigare i tråden föreslog någon att de kanske var telefonerna som avslöjade dem, sms, facebookkonversationer, foton och (gud förbjude) filmer.
Med tanke på den här begåvningsreserven så skulle det ine förvåna mig tyvärr

Nja, jag tror ju BH, var mer än villig att berätta, gansta vettu! Eftersom hon uttryckt sig att hon inte ville sitta häktad på grund aav hon inte skulle begå mer brott, då BO redan var död.
Citera
2016-07-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, dom grips resp anhålls den 1 juli. Häktningen ett par dagar senare.

Edit: https://polisen.se/Stockholms_lan/Lagar-och-regler/Misstankt-gripen-anhallen-haktad/

Jajaja.. för mig sitter de bakom lås o bom från den 1:a juli eller naten till den 2:a juli.. de är anhållna först o främst, sedan blir de häktade...
Citera
2016-07-12, 21:03
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Nja, jag tror ju BH, var mer än villig att berätta, gansta vettu! Eftersom hon uttryckt sig att hon inte ville sitta häktad på grund aav hon inte skulle begå mer brott, då BO redan var död.

Ja jo det tvivlar jag inte en sekund på, att hon har pratat, men jag tvivlar på att det var det enda dom hade att gå på.
Citera
2016-07-12, 21:03
Medlem
emaptis avatar
Om det nu var "allmänt känt" bland kidsen i trakten så är det troligt att folk varit där och petat på liket med pinnar, det skulle jag gjort om jag hittade ett lik när jag gick i mellanstadiet.

Troligen har hela storyn varit svår att tro på för polisen och först efter dom tagit in några på förhör och upplevt dem irl insett att det kan vara mer än en otrolig skröna och därefter åkt ut och petat på liket med en pinne, gnugga sig i ögonen och sakta inse att något inte stämmer.
Citera
2016-07-12, 21:05
Avslutad
Citat:

Nog det mest kliniska skälet någonsin till varför den misstänkta, enligt den misstänka själv, inte ska vara häktad.

Vet inte om hon är helt borta, dum i huvudet och inte förstår sitt eget bästa, eller helt jävla iskall.
Citera
2016-07-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Om det nu var "allmänt känt" bland kidsen i trakten så är det troligt att folk varit där och petat på liket med pinnar, det skulle jag gjort om jag hittade ett lik när jag gick i mellanstadiet.

Troligen har hela storyn varit svår att tro på för polisen och först efter dom tagit in några på förhör och upplevt dem irl insett att det kan vara mer än en otrolig skröna och därefter åkt ut och petat på liket med en pinne, gnugga sig i ögonen och sakta inse att något inte stämmer.

Ja, enligt min källa, som var med då exmaken gjorde anmälan om försvinnandet på BO, så hade polisen tappat hakan, när källans son berättat vad muppgänget gått o skrytit om vad de gjort.. den 28 juni då..

Och när de började anhålla BH, MB o några till, så hade ju inte kroppen "hittats"..
Så anhålla någon för något brott man inte vet om det begåtts är ju lite märkligt, kroppen var ju inte funnen.
Citera
2016-07-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag är inne på att de togs in för att inte hinna förstöra utredningen.
Polisen ville inte ta några chanser.

Sen helt klart att gänget under förhör försagt sig och hjälpt utredarna på det sättet.

Ja det tror jag också...

Det gäller kanske att ta in dom i rätt ordning också, så att de inte riktigt vet vad som händer...
Citera
2016-07-12, 21:19
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ja, enligt min källa, som var med då exmaken gjorde anmälan om försvinnandet på BO, så hade polisen tappat hakan, när källans son berättat vad muppgänget gått o skrytit om vad de gjort.. den 28 juni då..

Och när de började anhålla BH, MB o några till, så hade ju inte kroppen "hittats"..
Så anhålla någon för något brott man inte vet om det begåtts är ju lite märkligt, kroppen var ju inte funnen.

Tappade dom hakan för att det var så urbota korkat utfört, eller för att det dom fick höra var otäckt smaklöst eller av vilken anledning tappade dom hakan?
Citera
2016-07-12, 21:21
Avslutad
Citat:
Tappade dom hakan för att det var så urbota korkat utfört, eller för att det dom fick höra var otäckt smaklöst eller av vilken anledning tappade dom hakan?

Undrar detsamma.
Polisen kan ju inte tappa hakan för att ett mord har begåtts, direkt..
Citera
2016-07-12, 21:24
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Nog det mest kliniska skälet någonsin till varför den misstänkta, enligt den misstänka själv, inte ska vara häktad.

Vet inte om hon är helt borta, dum i huvudet och inte förstår sitt eget bästa, eller helt jävla iskall.

Röstar på att hon tror hon är nån sorts "gudfader" som kan göra vadsomhelst. Tror heller inte att hon skulle avvika om hon hade släppts för hon är så urbota korkad så klockorna stannar!!!
Citera
2016-07-12, 21:33
Medlem
Citat:

Urbota korkat så klart...
De trodde väl aldrig att de skulle få höra nåt dyligt...
Och man kan ju undra vad de tänkte, de som hörde BH säga att hon inte ansåg sig behöva vara häktad, då BO var död.
Citera
2016-07-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ja, men jag tror de har ganska starka kort, för antagligen pratar de om vem som gjorde vad, och har hela gänget varit med på ett eller annat sätt, så har de nog ganska starka kort.

Kan ju nämna förbifarten, att den kvinna som är släppt, vågar inte visa sig ute i Borlänge.
Hon har gått under gjord... ingen vill ha med henne att göra!

Vem är det som är släppt i den här röran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in