Citat:
Ursprungligen postat av
Svennis7254
Skodan finns med på Google Maps, där det även ser ut som att det står en moped vid huset....Bilderna på Google Maps är från 2011
OK tack. Då är den nog inte så viktig, det var ett tag sedan. Nej han var nog inte med på hustruns begravning, senaste livstecknen lär ju varit vår/försommar 2014. Sorgligt om hon dog utan att få vetskap om vad som hänt Rune.
Jag tror scenariot är som så att MGM har hört rykten att det fanns pengar hos Rune, kanske på banken eller hemma? Rune har tvingats lämna ifrån sig bankkort och koder mm och slutligen bragts om livet. MGM gömmer kroppen och drar med så mycket han lyckats komma över.
Typiskt åldringsrån men av en som är väl känd med området.
OM (?) Rune fått godman före försvinnandet, som ju inte är helt daterat, så finns en möjlighet att det kan kopplas till en av godemannens klienter, J P. Missbrukare o straffad, dömd till rättspsyk, har kopplingar till trakten.
Jag är medveten om att jag är på hal is, och jag påstår inte att vi vet vem som är MGM, bara att detta borde vara högintressant för polisen (som vet när Rune fick godman).