2016-05-27, 13:15
Medlem
E14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Fick snilleblixten igår kväll att grogga cocilana med cola och ytterst lite jäger, och nu dagen efter mår jag verkligen stjärt.
Drack totalt runt 2dl cocilana och 2cl (ja, centiliter) jägermeister utspritt över 2-3 timmar. Har vaknat flera gånger inatt av huvudvärk, svettats extremt mycket, torr hals och läppar som knäckebröd.
Dock har jag inte mått särkilt illa eller fått magproblem.

Är det normalt att må så här kasst efteråt?
Brukar inte må i närheten av det här under bakfyllor eller AT på tramadol.

Kan det vara för att den var gammal?
Den gick ut för en månad sedan och hade vita klumpar i botten.

Jag gjorde precis ett inlägg i tråden med tanke på detta. Cocillana innehåller ammoniak och kanske en del andra substanser som inte är särskilt bra att överkonsumera. Det är nog därför du mår som du mår, jag har mått likadant efter att jag drog i mig 2-2,5dl. Svettades, kunde inte somna på grund av illamåendet och dagen efter fick jag en jädra huvudvärk.
Citera
2016-05-27, 16:45
Medlem
victoryzs avatar
Tog ca 50ml igår vid tolvslaget. Kan jag dricka ett par öl nu 16-18 timmar efteråt?
Citera
2016-05-27, 17:50
Medlem
E14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Tog ca 50ml igår vid tolvslaget. Kan jag dricka ett par öl nu 16-18 timmar efteråt?

Absolut! Det är bara farligt om man kombinerar dem, och det krävs rätt stora mängder av substanserna tillsammans för att det ska vara farligt.

Tänkte även passa på att rapportera att Sprite tar udden av hemskheten om man är kärring som jag och vill göra något åt smaken!
Citera
2016-06-10, 00:57
Medlem
Håller med, helt lugnt att dricka så länge efter ett så litet intag.
Citera
2016-06-10, 07:08
Medlem
KringExs avatar
Är det någon som har koll på hur mkt Cocillana man måste ta om man behöver minst 2 mg Subutex för att få ett rus?
Citera
2016-07-12, 19:49
Medlem
buttnutters avatar
50ml Cocillana. Inga tidigare erfarenheter av opioider. Hur mycket ska man ta och vad kan man förvänta sig?
Senast redigerad av buttnutter 2016-07-12 kl. 19:56.
Citera
2016-07-12, 23:19
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
50ml Cocillana. Inga tidigare erfarenheter av opioider. Hur mycket ska man ta och vad kan man förvänta sig?

Cocillana går utmärkt att fylla på allt eftersom. Så iom att du inte har några tidigare erfarenheter av opioider/opiater så bör du börja med rekommenderad maxdos, dvs 10ml. Känns det bra inom 30minuter kan du ta 10-30ml till.
Du riskerar att må riktigt dåligt om du tar mer och eller är känslig.

Du kommer troligen känna dig varm, det kommer klia på kroppen och du kommer bli seg/trött/mysig.

Imorgon är du förstoppad och kanske får huvudvärk med.
Citera
2016-07-13, 01:21
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Cocillana går utmärkt att fylla på allt eftersom. Så iom att du inte har några tidigare erfarenheter av opioider/opiater så bör du börja med rekommenderad maxdos, dvs 10ml. Känns det bra inom 30minuter kan du ta 10-30ml till.
Du riskerar att må riktigt dåligt om du tar mer och eller är känslig.

Du kommer troligen känna dig varm, det kommer klia på kroppen och du kommer bli seg/trött/mysig.

Imorgon är du förstoppad och kanske får huvudvärk med.

Tack för svaret. Om jag bara provar 10 ml, kommer jag ändå bli förstoppad imorgon?

Jag har även 10 mg morfin, kanske är bättre att börja med?

Edit: Kan man under ruset tänka förståndigt, liksom "that's enough"?
Senast redigerad av buttnutter 2016-07-13 kl. 01:23.
Citera
2016-07-13, 18:38
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Tack för svaret. Om jag bara provar 10 ml, kommer jag ändå bli förstoppad imorgon?

Jag har även 10 mg morfin, kanske är bättre att börja med?

Edit: Kan man under ruset tänka förståndigt, liksom "that's enough"?

Det påverkar inte din tankeförmåga, inte mer än när du är trött, det går inte att jämföra med ex alkohol. Påverkar alltså inte ditt konsekvenstänk negativt.
10ml Cocillana ger 25mg etylmorfin, vilket är ekvivalent med 4-5mg ren morfin.
Jag skulle välja 10mg morfin framför 50mg etylmorfin(20ml cocillana), nu kan du ju testa båda
Troligen lite lättare förstoppning, svårt att säga på förhand, min erfarenhet är att etylmorfin är det värsta när det kommer till förstoppning.
Citera
2016-07-17, 06:28
Medlem
-Zex-s avatar
Funderade på att dra i mig 60 ml för hostan är olidlig så jag inte ens somnar. Tänkte då att effekterna borde göra att man somnar in skönt, ska jag då ta 3 toilax när jag lägger mig för att slippa förstoppningen? Fast jag har redan diarréer ungefär 30 gånger per dag, kan det skifta mellan det och totalt stopp i tarmen?

Hur är det med andingssvårigheterna? Jag har astma, kan det bidra till att det är svårt att andas? Undviker gärna missbruksstämpel inom sjukvården då jag i princip lever på sjukhus..
Citera
2016-08-22, 21:20
Medlem
underskattat som fan etylmorfin , dra i dig en flaska på halv liter eller 33 cl eller va dem så ligger på nu förtiden .visst kliar det en del men d e bra myxket starkare än tramadol el kodein ,

detta e inget jag rekonmenderar men ni som skriver här kommer dricka endå , drick ordentligt så ni känner av d ,d enda e att nu kommer spy sönder er , blanda ej me sprit el benzo
Citera
2016-09-06, 20:02
Medlem
jeppsss avatar
Hej!

Har druckit några breezers samt smirnoff ikväll, är det okej att ta ca 10ml cocillana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in