2016-07-12, 11:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Tillfälliga nergångar sker på alla marknader.

Men inte långa nergångar?
2016-07-12, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ecu971
Jo men folk tänker, vad har jag råd med, de räknar på marginalerna. 10k + ev ytterligare lån på 500k för insats kan ta rätt hårt. De jag har hyrt både rum och lägenheter till har oftast varit i den sitsen.
Det är väl skitsamma vad en del korkade personer tanker. Vi andra vet att det inte är en boendekostnad utan pengar vi betalar till oss själva.
2016-07-12, 11:17
Medlem
Citat:
Nu är ju inte amortering något som anses som boendekostnad. Det är en form av tvångsparanade som du får tillbaka varenda öre av när du säljer. Sedan har du rätt hög driftkostnad när bade tv och bredband ingår i avgiften.
Är du TVINGAD att armortera var månad så är det en boendekostnad, oavsett vad ni vill döpa denna kostnad till var månad.
2016-07-12, 11:18
Medlem
Citat:
Det har alla loosers I hr hävdat under alla år jag följt markanden, dvs over 30år. Hur illa det än sett ut har ingen sk bubbla spruckit....
I 30 år?? Trodde bubblan startade i början på 2000 talet?
2016-07-12, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Men inte långa nergångar?
Aktiemarknaden har ju betydligt längre nergångar än fastighetsmarknden.
2016-07-12, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Är du TVINGAD att armortera var månad så är det en boendekostnad, oavsett vad ni vill döpa denna kostnad till var månad.
Det är fortfarande än form av sparande.... Du verkar ju inte tro på vad jag sager fråga I stället en ekonom som vet vad det handlar om.
2016-07-12, 11:21
Bannlyst
Citat:
I 30 år?? Trodde bubblan startade i början på 2000 talet?
Då får du nog titta på statistiken mänga år bakåt då ser du att prisutvecklingen var ungefär samma I alla fall från 70 talet och framåt.
2016-07-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det finns ingen enighet om vad som utgör en bubbla, så med rätt definition har man aldrig fel om man säger att nuläget inte är en bubbla. Jag är beredd att kalla prisökningar som ligger 20 procent (inte procentenheter) över den allmänna inflationen som att en bubbla byggs upp. Sedan kan man lägga till sentiment, när det talas om att "det är ett nytt läge nu" brukar det vara tecken på en bubbla.
Oavsett så smäller det inom ett par år om inte politikerna börjar ta tag i problemen. De bör sänka skatteavdraget och sätta samman en fastighetsskatt (även om jag hatar skatter som pesten).
2016-07-12, 11:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nej sparande är ingen kostnad.
2016-07-12, 11:23
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Aktiemarknaden har ju betydligt längre nergångar än fastighetsmarknden.

Inte i något land och inte under någon tidsperiod? 400-åriga data från Amsterdam visar en 100-årig period med lägre prisökningar än inflationen.
2016-07-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Haha nu är du där igen, jag visade ju förra gången du påstod detta är du ljög.
Nej det gjorde du inte, jag däremot la upp 5 bankers hemsidor med deras historiska boräntor och ALLA hade stigit sedan februari i år. Jag valde inte ut 5 banker utan tog de 5 översta i en Google-sökning.

Prova gör det samma så skall du få se.
2016-07-12, 11:25
Medlem
Citat:
Eller kanske snarare 1993, men priserna var snart uppe i samma priser samt gick snabbt uppåt. Dvs ingen sprucken bubbla....Tillfälliga nergångar sker på alla marknader.
Menar du att tio år är snabbt så ok, för det var i början på 2000 talet som det började stiga i raskare takt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in