2016-07-12, 00:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Stora korset är meningslöst grundlöshet har liksom ingen mening.
Det förstår jag att du tycker eftersom det bevisar att jorden är sfärisk.
Om nu stjärnhimlen ser lika ut över hela jorden, berätta hur jag från norra halvklotet kan se Stora korset (Southern Cross).

Sedan har du glömt frågan om den roterande stjärnhimlen.
Varför ser det ut som den roterar åt olika håll, sett från norra respektive södra halvklotet?
Citera
2016-07-12, 00:05
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Och jag måste återigen upprepa mig säga jag är 50/50 på om jorden är platt eller rund, det finns för och motstånd före båda parter.
Vad är det enligt dig som talar emot en platt jord och för en sfärisk jord?
Citera
2016-07-12, 01:22
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Jag har varit i australien också där såg jag också lilla och stora björnen, är du nöjd nu?

Du bara ljuger och ljuger och din näsa bara växer, det är fult o ljuga! Du är ju värsta mytomanen. Du vet inte ens hur dessa stjärnbilder ser ut
Citera
2016-07-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur går dessa två påståenden ihop?

Om ett objekt har densitet har det också en massa (Massa/Volym=Densitet).
Vad består gaser av om de inte har massa?

Fråga: Varför stiger inte en heliumballong i luft, om både ballongen och luften befinner sig i ett slutet rum som är i fritt fall?
Svar: Gravitationen påverkar varken luften eller heliumballongen, d.v.s båda blir lika tyngdlösa oavsett densitet.

Notering: Under accelerationen mot fritt fall kommer den tyngre luften att stiga mot taket och trycka ned heliumballongen mot golvet, men när fritt fall uppnås, då svävar ballongen fritt i luften. Det kan alltså inte vara skillnaden i densitet som får heliumballongen att stiga i luft.

Gaser kan inte ha massa eftersom gasen försvinner vid tryckfall. Prescott Joules experiment som bekräftar ”Boyles lag” har upprepats av andra med samma resultat. Att gaser inte kan existera utan tryck var allmänt accepterad av vetenskapen fram tills relativt nyligen men problemet var, enligt dagens ”vetenskap” att gasers verkliga egenskaper motsäger etablissemangets fantasibild av verkligheten. Till exempel, gasmoln kan inte existera i rymdens vakuum, raketer kan inte funka utan atmosfäriskt tryck, jordens atmosfär kan inte gränsa till vakuum och så vidare. Har ingen aning om vad gaser består av men det vet ingen annan heller. Vi kan bara teorisera.
Experimentet du beskriver är smått löjeväckande. Har du sett det på teve?
Citera
2016-07-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Vad utövar densitetsskillnaderna? Om inget trycker ned luften så skulle luften späda ut sig.

Förstår inte riktigt vad du menar.
Citera
2016-07-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Förklara densitet. Förklara lufttryck.

Visst skulle jag kunna göra det Sadoman men bara om du först förklarar gravitation och hur det funkar.
Citera
2016-07-12, 09:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Gaser kan inte ha massa eftersom gasen försvinner vid tryckfall. Prescott Joules experiment som bekräftar ”Boyles lag” har upprepats av andra med samma resultat. Att gaser inte kan existera utan tryck var allmänt accepterad av vetenskapen fram tills relativt nyligen men problemet var, enligt dagens ”vetenskap” att gasers verkliga egenskaper motsäger etablissemangets fantasibild av verkligheten. Till exempel, gasmoln kan inte existera i rymdens vakuum, raketer kan inte funka utan atmosfäriskt tryck, jordens atmosfär kan inte gränsa till vakuum och så vidare. Har ingen aning om vad gaser består av men det vet ingen annan heller. Vi kan bara teorisera.
Experimentet du beskriver är smått löjeväckande. Har du sett det på teve?

Nu drar du igång med din påhittade fysik igen. Inget av det du säger är sant och det är dessutom extremt motsägelsefullt.

Ovan inlägg är för övrigt ganska typiskt för vad det innebär att tro på en platt jord. Att tro på en platt jord innebär att man måste slänga bort all kunskap vi har för att i stället hitta på egna mystiska påhitt såsom att densitet är en kraft och att gaser helt plötsligt upphör att existera.
Citera
2016-07-12, 09:36
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Visst skulle jag kunna göra det Sadoman men bara om du först förklarar gravitation och hur det funkar.

För all del.
Gravitation är den kraft som gör att massa attraherar massa. Och det är allt gravitationen gör. Jorden är en massa som attraherar annan massa som människor och gaser. Det ger oss tyngd. Tryck är gasens vikt, uttryckt i kraft, fördelad över en yta.
Gravitationen är experimentellt bekräftad och sedan länge bevisad.
Din tur.
Citera
2016-07-12, 09:38
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Gaser kan inte ha massa eftersom gasen försvinner vid tryckfall. Prescott Joules experiment som bekräftar ”Boyles lag” har upprepats av andra med samma resultat.

Beskriv Boyles lag.
Citera
2016-07-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
För all del.
Gravitation är den kraft som gör att massa attraherar massa. Och det är allt gravitationen gör. Jorden är en massa som attraherar annan massa som människor och gaser. Det ger oss tyngd. Tryck är gasens vikt, uttryckt i kraft, fördelad över en yta.
Gravitationen är experimentellt bekräftad och sedan länge bevisad.
Din tur.

Du är rolig du, massa attraherar massa! Så om du känner dig attraherad av en välformad lättklädd dam på stranden, kan man då skylla på gravitationen?
Skämt åsido, visste faktiskt att jag skulle få ett svepande intetsägande svar. Har du nu egentligen förklarat gravitation? Vad är det kraft som attraherar? Anar att svaret blir, gravitation.
En mystisk kraft som skapade sig själv ur ingenting.

Har du hört talas om cirkelresonemang Sadoman och vad är det för experiment du har i åtanke som enligt dig bevisar gravitation? Är det när skådespelaren tillika charlatanen Neil deGrasse säger ”that’s gravity och släpper pennan som faller till golvet?
https://www.youtube.com/watch?v=Efh4bu4rcbs

Om du inte har hört talas om ”Boyles lag” så föreslår jag att slår upp det i äldre uppslagsverk. Passa också på och fördjupa dig om Prescott joule och hans experiment så kanske du lär dig nåt. Wikipedia är inte att rekommendera.
Citera
2016-07-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nu drar du igång med din påhittade fysik igen. Inget av det du säger är sant och det är dessutom extremt motsägelsefullt.

Ovan inlägg är för övrigt ganska typiskt för vad det innebär att tro på en platt jord. Att tro på en platt jord innebär att man måste slänga bort all kunskap vi har för att i stället hitta på egna mystiska påhitt såsom att densitet är en kraft och att gaser helt plötsligt upphör att existera.
Vi bör inte slänga bort kunskap men det är viktigt att särskilja kunskap från lögnpropaganda.
Citera
2016-07-12, 13:34
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Du är rolig du, massa attraherar massa! Så om du känner dig attraherad av en välformad lättklädd dam på stranden, kan man då skylla på gravitationen?
Skämt åsido, visste faktiskt att jag skulle få ett svepande intetsägande svar. Har du nu egentligen förklarat gravitation? Vad är det kraft som attraherar? Anar att svaret blir, gravitation.
En mystisk kraft som skapade sig själv ur ingenting.

Har du hört talas om cirkelresonemang Sadoman och vad är det för experiment du har i åtanke som enligt dig bevisar gravitation? Är det när skådespelaren tillika charlatanen Neil deGrasse säger ”that’s gravity och släpper pennan som faller till golvet?

Nej, jag refererade till Henry Canvendish experiment som gav ett värde på gravitationskonstanten och efterföljande experiment av andra, många andra, som bekräftat både existensen av gravitationen och värdet på G. Det är ett väl bevisat faktum: massa attraherar massa. Det är du som är löjlig som blandar in biologi.
Jag har förklarat vad gravitation gör. För att förklara vad det är så måste man kika på Einsteins förklaring. Enligt honom så är gravitation en konsekvens av massas påverkan på rumtiden. En inneboende egenskap hos massa alltså. Vi känner av denna krökning i rumtiden som en kraft. Att rumtiden kröks av massa är också bevisat. Vi har sett det vid observationer av solen och Merkurius bana som enbart kan förklaras av att solens massa kröker rymden.

Citat:
Om du inte har hört talas om ”Boyles lag” så föreslår jag att slår upp det i äldre uppslagsverk. Passa också på och fördjupa dig om Prescott joule och hans experiment så kanske du lär dig nåt. Wikipedia är inte att rekommendera.

*suck*Ännu ett utvecklingsstört troll som vägrar erkänna att de inte vet nånting. Jag vet allt om Boyles lag (och Joule). Jag uppmanade dig att beskriva Boyles lag då ingenting i den bekräftar ett enda av dina påståenden om gasers beteende. Du hade en chans att visa dig kunnig men du har failat totalt...

Grattis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in