Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Du är rolig du, massa attraherar massa! Så om du känner dig attraherad av en välformad lättklädd dam på stranden, kan man då skylla på gravitationen?
Skämt åsido, visste faktiskt att jag skulle få ett svepande intetsägande svar. Har du nu egentligen förklarat gravitation? Vad är det kraft som attraherar? Anar att svaret blir, gravitation.
En mystisk kraft som skapade sig själv ur ingenting.
Har du hört talas om cirkelresonemang Sadoman och vad är det för experiment du har i åtanke som enligt dig bevisar gravitation? Är det när skådespelaren tillika charlatanen Neil deGrasse säger ”that’s gravity och släpper pennan som faller till golvet?
Nej, jag refererade till Henry Canvendish experiment som gav ett värde på gravitationskonstanten och efterföljande experiment av andra, många andra, som bekräftat både existensen av gravitationen och värdet på G. Det är ett väl bevisat faktum: massa attraherar massa. Det är du som är löjlig som blandar in biologi.
Jag har förklarat vad gravitation
gör. För att förklara vad det
är så måste man kika på Einsteins förklaring. Enligt honom så är gravitation en konsekvens av massas påverkan på rumtiden. En inneboende egenskap hos massa alltså. Vi känner av denna krökning i rumtiden som en kraft. Att rumtiden kröks av massa är också bevisat. Vi har sett det vid observationer av solen och Merkurius bana som enbart kan förklaras av att solens massa kröker rymden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Om du inte har hört talas om ”Boyles lag” så föreslår jag att slår upp det i äldre uppslagsverk. Passa också på och fördjupa dig om Prescott joule och hans experiment så kanske du lär dig nåt. Wikipedia är inte att rekommendera.
*suck*Ännu ett utvecklingsstört troll som vägrar erkänna att de inte vet nånting. Jag vet allt om Boyles lag (och Joule). Jag uppmanade dig att beskriva Boyles lag då
ingenting i den bekräftar ett enda av dina påståenden om gasers beteende. Du hade en chans att visa dig kunnig men du har failat totalt...
Grattis