2016-07-10, 23:40
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag skulle tänka: Coolt, vi lever på en platt jord!

Då skulle det finns det massor av intressanta saker att ta reda på:

Hur kommer det sig att solen inte blir mindre när den går "ned"?
Vad händer när den nedre delen av båtar döljs av horisonten?
Hur kommer det sig att stjärnhimlen är olika på olika sidor om ekvatorn?
Är sträckan längs vändkretsarna verkligen olika långa?
Hur uppstår Eötvös- och Coriolis-effekten?
Är alla lod parallella nu?
Hur uppstår månförmörkelse?
Är alla planeter platta?
Är det verkligen aldrig midnattssol vid "södra" polcirkeln?
Hur fungerar GPS och Satelliter?
Vilka sitter 24/7 och gör CGI åt ISS?
Är månresorna fejk?
Vad skapar tidvatten?

Jag skulle ha fullt upp med att lära mig nya saker.

Nu ber du mig svara på massa idiotiska frågor. Jag tycker inget speciellt om jorden är platt eller rund, jag vill bara ha fred på jorden,

Varför skulle solen bli mindre för, tror du en krymper eller?

Händer ingenting med båtarna dom är fullt normala

Nej stjärnbilden är inte olika på olika dela av ekvatorn.

Tänker inte svara på allt, du gör narr av mig, lägg av med det, det är inget roligt
Citera
2016-07-10, 23:58
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Nu ber du mig svara på massa idiotiska frågor. Jag tycker inget speciellt om jorden är platt eller rund, jag vill bara ha fred på jorden,

Varför skulle solen bli mindre för, tror du en krymper eller?

Tänker inte svara på allt, du gör narr av mig, lägg av med det, det är inget roligt

Vad menar du? har vi samma stjärnbilder på norr och söderdelen av jordklotet?
Citera
2016-07-11, 00:12
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vad menar du? har vi samma stjärnbilder på norr och söderdelen av jordklotet?
På en platt jord är stjärnbilden likadan oavsett var du är.
Citera
2016-07-11, 00:45
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
På en platt jord är stjärnbilden likadan oavsett var du är.

Fast då har du ju precis fått ett solklart bevis att en platt jord inte är möjlig. Om nu jorden hade varit platt så hade inte stjärnhimlen sett ut som den gör idag.
Citera
2016-07-11, 00:54
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Fast då har du ju precis fått ett solklart bevis att en platt jord inte är möjlig. Om nu jorden hade varit platt så hade inte stjärnhimlen sett ut som den gör idag.
Jo stjärnbilden hade sätt likadan ut, sluta tjafsa detta har vi redan gått igenom, orkar inte upprepa mig
Citera
2016-07-11, 00:56
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Jo stjärnbilden hade sätt likadan ut, sluta tjafsa detta har vi redan gått igenom, orkar inte upprepa mig

Ja men läs vad jag skriver. Den hade sett likadan ut om jorden var platt men nu gör den ju inte det, alltså är inte en platt jord möjlig. förstår du på allvar inte?
Citera
2016-07-11, 01:18
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Ja men läs vad jag skriver. Den hade sett likadan ut om jorden var platt men nu gör den ju inte det, alltså är inte en platt jord möjlig. förstår du på allvar inte?
På en platt jord ser stjärnbilden ut likadant vart du än befinner dig.
Citera
2016-07-11, 02:15
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Ja det är väl självklart att den gör, ingen har påstått något annat heller...själva stjärnbilderna är alltid likadana.

Men på vår jord ser stjärnhimlen annorlunda ut beroende på var du befinner dig. Vi svenskar ser endast de stjärnbilder som är på norra stjärnhimlen...Många stjärnbilder måste du åka till södra delar av världen för att kunna se på himlen.
Senast redigerad av Lothbrok 2016-07-11 kl. 02:27.
Citera
2016-07-11, 07:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Läs mitt inlägg igen, din oduglig.

Det är frågor jag skulle ställa till mig själv OM det skulle visa sig att jorden är platt och rund som en pizza.

Citat:
Varför skulle solen bli mindre för, tror du en krymper eller? :
Nej det är så jag fått förklarat varför solens sken minskar, trots att den inte går ned under horisonten.
Du håller väl med om att saker ser mindre ut på längre avstånd?

Citat:
Nej, den nedre delen skyms av horisonten.

Citat:
Självklart, men det var inte det jag skrev. Jag sa att stjärnhimlen ser olika ut på olika sidor om ekvatorn. Polstjärnan syns inte söder om ekvatorn, det skulle den göra om jorden vore platt.

Citat:
Du kan inte svara på frågorna.
Citera
2016-07-11, 08:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, men det var inte det som var frågan. Läs mitt inlägg igen.

Förklara också varför det ser ut som att stjärnhimlen roterar (i verkligheten är det jorden som roterar) åt olika håll beroende på om man är på norra respektive södra halvklotet.
Citera
2016-07-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
"Tyngdlagen" är påhittad, vad det handlar om är "lagen om densiitet". Kan du förklara hur det kommer sig att en ballong fylld med helium trotsar "gravitationskraften" och stiger till skyarna medans en ballong fylld med vanlig luft stannar på backen? Båda ballongerna är exakt likadana och innehåller exakt lika mycket luft i detta tankeexperiment. Den ENDA logiska förklaringen, och det ENDA som skiljer dem åt är densiteten. Detta går inte att bortförklara. "Gravitationskraften" är helt överflödig i sammanhanget.

Du har helt rätt gravitation är bara trams, densitet och luftryck förklarar i princip allt som tillskrivs gravitationskraften. Att gravitation är nonsens är faktiskt inte så svårt att bevisa. Kolla på länkarna nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=aCaGvCOJBjE

Fläktarnas uppgift, över och under akrobaten, är att flytta luft och att skapa luftdrag. Akrobatens kropp hindrar luftdraget och det skapar något högre lufttryck under henne och något lägre lufttryck strax ovanför. Det är alltså aningen högre lufttryck som håller hon svävande och upphäver gravitationskraften som enligt globalisterna håller oceanerna på plats. Enligt samma globalister borde hon också ganska omgående sitta klistrad vid sidoglaset på grund av den så kallade Corioliseffekten.

Notera också hur hon förflyttar sig upp eller ner genom att ändra kroppens position. Hon leker med luftryck och nyttjar det skickligt. Kul att se!
Samma princip används av raketmotorn men i stället för fläktar så förbränner raketmotorn syret i atmosfären och skapar därmed undertryck bakom raketen som det högre trycket i den omgivande atmosfären försöker utjämna. Länk nedan till en äkta raketuppskjutning.

https://www.youtube.com/watch?v=TIpqCmEKmNc

Man ser nästan hur luft rusar in för att utjämna lufttrycket bakom raketen och trycker raketen i önskad riktning. Raketen nyttjar skillnader i luftrycket precis som luftakrobaten. Notera också accelerationen, alla raketuppskjutningar där raketen accelererar långsamt som en långtradare är fejkade. Då menar jag alla, utan undantag.

När det gäller heliumballongen så håller jag med. Det är skillnader i densitet som får heliumballongen att stiga. Att gravitation på nåt sätt trycker ballongen uppåt är abstrakt trams. Gaser saknar massa och kan endast existera under tryck. Det är anledningen till att ballongen trycks sönder av heliumet i ballongen på höjder där det yttre trycket från atmosfären blir för lågt. Gasen i ballongen försöker expandera, eller med andra ord försvinna, på grund av ”tryckbrist”. Det kallas för ”fri expansion” och bevisades genom experiment av Prescott Joule.
Citera
2016-07-11, 13:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Hur går dessa två påståenden ihop?

Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
När det gäller heliumballongen så håller jag med. Det är skillnader i densitet som får heliumballongen att stiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Gaser saknar massa.

Om ett objekt har densitet har det också en massa (Massa/Volym=Densitet).
Vad består gaser av om de inte har massa?

Fråga: Varför stiger inte en heliumballong i luft, om både ballongen och luften befinner sig i ett slutet rum som är i fritt fall?
Svar: Gravitationen påverkar varken luften eller heliumballongen, d.v.s båda blir lika tyngdlösa oavsett densitet.

Notering: Under accelerationen mot fritt fall kommer den tyngre luften att stiga mot taket och trycka ned heliumballongen mot golvet, men när fritt fall uppnås, då svävar ballongen fritt i luften. Det kan alltså inte vara skillnaden i densitet som får heliumballongen att stiga i luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in