2016-07-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Problemet med lågpris brukar vara att det är dålig kvalité.
Värt att tänka på.

Utbud och efterfrågan med.
Citera
2016-07-11, 19:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Vart kommer dessa kvinnor ifrån?

Det anges på första raden i artikeln som är diskussionsunderlag. Rumänien. Ziggesmuts.
Citera
2016-07-11, 19:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej fråga dig istället, ska vi jämföra att sälja sex som engångshändelse "privat" med typ gå på gatan i Malmö och ha en hallick och ha 5-10 kunder per dag.

Det är båda prostitution i begreppet sälja sex ja. men det är helt olika världar och fenomen.
Nu har jag en känsla av att du hittar på och försöker få det ena till det andra. I samtliga fall utom där det är tvång med i bilden så handlar det om tillgång och efterfrågan, tjänster och utbud.
Det finns ingen röd linje man kan korsa för att gå från ena sidan till den andra.
Alla gör val. Oavsett vad du tycker.
Citera
2016-07-11, 19:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
och det gör biltjuvar, tafsning, mord och misshandel också.
Så varför ska vi bara lösa våldtäkter med att ta det till statlig regi…och inte det andra också?

Tycker du de tär bättre att folk får skallen krossad av en flaska eller stålhättad stövel kl 2 en lördag natt nånstans i ett buskage…. eller att de får det under ordnade hygieniska former i stalig regi? av trevliga svenskar med stålhättade stövlar och med en läkare runt hörnet?

hmm?

Precis samma kära du.

Så då har alltså välfungerande demokratin Nya Zealand, som med stor framgång avkriminaliserat prostitution mellan samtyckande och vuxna, även gjort bilstöld, mord och misshandel lagligt?
Citera
2016-07-11, 19:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
och det gör biltjuvar, tafsning, mord och misshandel också.
Så varför ska vi bara lösa våldtäkter med att ta det till statlig regi…och inte det andra också?

Tycker du de tär bättre att folk får skallen krossad av en flaska eller stålhättad stövel kl 2 en lördag natt nånstans i ett buskage…. eller att de får det under ordnade hygieniska former i stalig regi? av trevliga svenskar med stålhättade stövlar och med en läkare runt hörnet?

hmm?

Precis samma kära du.
Har jag sagt att en del av de jämförelser du gör är ganska målande, men knappast ackurata?
Försöker du jämföra handlingar här, eller vad är poängen?
Citera
2016-07-11, 19:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
ahhhhh nej läs valfri rapport kring gatu-, bordell-, internet-, eskort etc. och du har en majoritet kvinnor.
Då föreslår jag att du läser FNs rapport om de svenska rapporterna som legat till grund för vår lag.
En av dem var väl Kapten Klänning med och skrev?

Nej, jag väljer nog en mer nyanserad rapport. Varför inte de som Rose Alliance och ett dussintal andra organisationer skrivit i ämnet?
De jobbar med detta. Beatrice Ask tystnade efter hennes gredelina kuvert. Den nivåskillnaden.
Citera
2016-07-11, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Har varit nästan i hela Malmö men aldrig någonsin sett prostituerade på gatorna.. i vilka områden finns dessa modeller från öststaterna?

Agneslundsvägen. En gata i ett industriområde, så det är inte så konstigt att du missat det.

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-11/jag-tycker-inte-om-att-gora-det-har-men-jag-behover-pengarna
Citera
2016-07-11, 20:08
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Förbjud prostitution, kasta ut rumänskorna och sätt fotboja på svenska horor samt en stämpel i pannan.
Problemet löst.
Citera
2016-07-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Agneslundsvägen. En gata i ett industriområde, så det är inte så konstigt att du missat det.

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-11/jag-tycker-inte-om-att-gora-det-har-men-jag-behover-pengarna

Jag hade aldrig tidigare läst om Firestone. Tack för det, mycket intressant. Du gav killen en kanske nog så god info. Alla är glada.
Citera
2016-07-11, 20:11
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Christiano Ronaldo
Det bevisar bara min tes. En ynklig man med extremt hävdelsebehov.
Citera
2016-07-11, 20:16
Medlem
Det har alltid funnits horor. Just nu verkar dom flesta horor ha utlandsbakgrund. Jag tror inte man kan förbjuda prostitution. I så fall vill jag att även Aftonhoran skall förbjudas... .....
Citera
2016-07-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Det bevisar bara min tes. En ynklig man med extremt hävdelsebehov.

Fotbollsspelare säljer alltid sig själva till högsta pris liksom en prostituerad. Zlatan bjöd ut sin kropp till United och sin gamla kramkompis José Mourinho. Psykologer säger att horor har ett stort självhävdelsebehov och kompenserar med pengaersättningar. Så, du har en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in