Citat:
Att ta hand om sina barn är naturligt ja…till skillnad från dig anser jag dock detta är precis lika naturligt för pappor och män och att det ska avlönas som alla andra tidskrävande arbeten vi människor gör. Speciellt de arbeten som är direkt grundläggande för samhällets existens.
Med andra ord är jag helt överens med idén att jepp ALLA ska betala för barn, eftersom ALLA är barn i sina liv och tjänar på att barn blir till så är detta fullt rimligt.
Komplett logiskt.
MSM? mainstream media eller vad?
Är väl du som inte klarar besvara mina? Du har fortsatt inte förklarat HUR valfriheten kommer in i ditt samhälle ex.
Du vägrar svara på fullt rimliga och korrekt ställda frågor via att kalla dem för "svammel".
Tycker du det är hederlig debattstil?
Ge mig ett svar nu. Hur ska du kombinera 2 världar av rimliga priser för barnomsorg så båda föräldrarna KAN välja att jobba istället för att en ska stanna hemma?
Kort sagt: Hur har din värld mer valfrihet i en realitet för alla än vad min värld har?
Ett par: Han är soppåkare, hon är grundksoellärare ex. de får barn…hur ser deras ekonomi/ pensioner ut i din idealvärld? nå?
I min jobbar båda, har råd med dagis, sjukvård, båda får tryggad ålderdom via EGNA pensioner.
Båda har sjukersättnig om de får cancer vid 40. A-kassa om de blir arbetslösa, och båda har sina föräldrar på offentlig åldringsvård så ingen av dem slipper lägga 2 timmar per dag för att städa och laga mat till farfar Olle + 3 andra åldringar på deras lott.
Båda har den ekonomiska möjligheten och friheten att skilja sig om privaltlivet skiter sig.
SÅ nu vill jag ha din variant och exakt de ekonomiksa lösnignarna för hur ditt idealsamhälle med VALFRIHET ser ut…ro hit tack. Är nu 4:e gången jag ber om detta.
[ om du inte svarar på denna fråga nu så lägger jag ner debattera mer med dig]
Med andra ord är jag helt överens med idén att jepp ALLA ska betala för barn, eftersom ALLA är barn i sina liv och tjänar på att barn blir till så är detta fullt rimligt.
Komplett logiskt.
MSM? mainstream media eller vad?
Är väl du som inte klarar besvara mina? Du har fortsatt inte förklarat HUR valfriheten kommer in i ditt samhälle ex.
Du vägrar svara på fullt rimliga och korrekt ställda frågor via att kalla dem för "svammel".
Tycker du det är hederlig debattstil?
Ge mig ett svar nu. Hur ska du kombinera 2 världar av rimliga priser för barnomsorg så båda föräldrarna KAN välja att jobba istället för att en ska stanna hemma?
Kort sagt: Hur har din värld mer valfrihet i en realitet för alla än vad min värld har?
Ett par: Han är soppåkare, hon är grundksoellärare ex. de får barn…hur ser deras ekonomi/ pensioner ut i din idealvärld? nå?
I min jobbar båda, har råd med dagis, sjukvård, båda får tryggad ålderdom via EGNA pensioner.
Båda har sjukersättnig om de får cancer vid 40. A-kassa om de blir arbetslösa, och båda har sina föräldrar på offentlig åldringsvård så ingen av dem slipper lägga 2 timmar per dag för att städa och laga mat till farfar Olle + 3 andra åldringar på deras lott.
Båda har den ekonomiska möjligheten och friheten att skilja sig om privaltlivet skiter sig.
SÅ nu vill jag ha din variant och exakt de ekonomiksa lösnignarna för hur ditt idealsamhälle med VALFRIHET ser ut…ro hit tack. Är nu 4:e gången jag ber om detta.
[ om du inte svarar på denna fråga nu så lägger jag ner debattera mer med dig]
I ditt system är omhändertagandet av barn institutionaliserat. Precis det som marxister i alla tider arbetat för. I mitt system är det man och kvinna som gemensamt bestämmer hur de vill lägga upp sin livssituation. Man får inte betalt i lön för allt man gör. Tar du betalt i pengar av din make för en avsugning också?
Jag har besvarat alla dina frågor och redogjort för hur det skulle se ut i mitt system medan du ständigt duckar mina frågor. Vad är det med kraftigt sänkta skatter, sambeskattning och ett nytt skuld-och räntefritt penningsystem du inte fattar? Din lösning är ständigt densamma "någon annan"(staten) ska betala. Som i Sovjet. Begriper du inte att ett sånt system är självförstörande över tiden? Vad som händer är att kapitalstocken i reala termer eroderas och landet förfaller.
Det finns engen som helst anledning att ha de enorma statliga socialförsäkrings-och transfereringssystemen som finns idag. Dessa överutnyttjas och missbrukas och incitamenten att bidra till dem minskar. Dina lösningar är renodlat kollektivistiska och bygger på att ansvar alltid ska ligga på "någon annan". Den frihet du står för skiljer sig knappt något från den som DDR påstod att de hade. Men det du och andra kommer att märka av, om ni inte redan gjort det, är att svenskarna i realiteten blir fattigare och att all service försämras. Därtill att sånt som infrastruktur förfaller. Det var vad som hände i kommunistländerna när dina principer tillämpades fullt ut.
Senast redigerad av Endevil 2016-07-11 kl. 16:32.
Senast redigerad av Endevil 2016-07-11 kl. 16:32.