2016-07-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krysskrysskryss
Hej!

Vilket nummer är det ? Ska beställa men vet svårt när man inte vet numret.

Tack på förhand!

166 är senaste.
Citera
2016-07-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag använder inte heroin förvisso, men har bekanta som gjort och även om det inte är vanligast så har de köpt i små amsterdamkuvert. Vanligare med koks förvisso, men jag har iaf inte stött på brunt koks.

Svarta pengar är förvisso också möjligt, men jag håller det för en bubblare, en tusing här en tusing där, bruna kuvert tolkar iaf jag som att sprätta iväg tusenlappar till höger och vänster, på antingen h eller koks då.

Skulle tro att det är brev från landstinget, polisen eller liknande då det postas med bruna kuvert.
Citera
2016-07-02, 17:55
Medlem
Playams avatar
Nya skiten låter bra Saknat Roffe! Give em hell.
Citera
2016-07-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Hoppas jag inte någon gör, köp tidningen av någon hemlös och stöd dom.
Jag la mina sista kronor idag och köpte fyra stycken exemplar av tidningen, stort samlarvärde för mig.

Bruna kuvert var helt magisk, mycket bättre än vad jag förväntat mig.
Kan relatera till texten.

Tycker det var bra, hade dock önskat lite mer text.
Men bilderna var så sköna.

Hade önskat att han släppte fler tshirts, varför inte några gamla motiv de hade sålt slut ganska snabbt.
Håll koll här, kanske kommer upp något någon gång.
http://swingkidswebshop.betraktarenmedia.se/webshop.asp?mode=start&artist_id=0&kategori_id=art _23

Tack för svar, har kollat där å verkar vara konstant slutsålt :-/

Sen tror jag som andra tidigare oxå om att det handlar om svarta pengar, ett brunt kuvert med lönen i cash, tror knappast Roffe e nån vidare pundare, har inte låtit så tidigare i texterna iaf.
Citera
2016-07-02, 20:16
Medlem
spida-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajon
Tack för svar, har kollat där å verkar vara konstant slutsålt :-/

Sen tror jag som andra tidigare oxå om att det handlar om svarta pengar, ett brunt kuvert med lönen i cash, tror knappast Roffe e nån vidare pundare, har inte låtit så tidigare i texterna iaf.

Tror också det handlar om att plocka bidragspengar men i låten "rökringar" där han medverkar sjunger han typ "tar en vecka att sätta ut en 6a blow, you know" så knarkspåret är väl inte helt långsökt heller.
Citera
2016-07-03, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Heroin åsyftas. Svårt o tänka mig annat iaf.

Skulle tro att det handlar om svarta pengar, av något slag.
"En tusing här en tusing där bruna kuvert, jag kommer aldrig kunna bli pensionär"
Han kommer aldrig att kunna bli pensionär i.o.m att hans inkomst är svart..
Citera
2016-07-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spida-man
Tror också det handlar om att plocka bidragspengar men i låten "rökringar" där han medverkar sjunger han typ "tar en vecka att sätta ut en 6a blow, you know" så knarkspåret är väl inte helt långsökt heller.

Sant, sjukt fet låt "rökringar"! Samtidigt låter han rätt skeptisk mot droger i de flesta andra låtar. Tex Psykofarmakajesus.
Citera
2016-07-03, 14:13
Medlem
Prio4s avatar
Klart låten handlar om svarta pengar...
Citera
2016-07-04, 13:33
Medlem
elpirros avatar
https://mobile.twitter.com/Roffe_Ruff/status/749890094723633152/photo/1

Såhär ser låtordningen ut på albumet.
Citera
2016-07-07, 22:51
Medlem
Roffe själv kommenterar.

Citat:
Nä, "Bruna Kuvert" handlar inte om att beckna droger... men det hade du också förstått om du hade lyssnat med öronen istället för röven...

Citera
2016-07-11, 14:02
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Roffe själv kommenterar.

Haha, klockrent! Då gissar jag att du inte missat att det kommer en t-shirt snart?

Förresten, finns Faktum fortfarande att få tag på?
Mailade dom samma dag som den släpptes och bad om att få köpa men inte fått något svar.
Citera
2016-07-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Haha, klockrent! Då gissar jag att du inte missat att det kommer en t-shirt snart?

Förresten, finns Faktum fortfarande att få tag på?
Mailade dom samma dag som den släpptes och bad om att få köpa men inte fått något svar.

http://faktum.se/shop/produkt/tidning/ och så skriver du i att du vill ha nummer 166, beställde själv två stycken, har läst om roffe just, mycket intressant läsning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in