2016-06-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Man tackar och bockar! Dags att se film antar jag :P.
Om du inte sett den är det väldigt hög tid att göra det.

Låter var väl som Roffe brukar vara. Bra flow och så, men ämnena får mig oftast att rynka på näsan. Jag förstår inte bidragstagarromantik oavsett om det rimmas bra om den.
Citera
2016-06-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.

Låter var väl som Roffe brukar vara. Bra flow och så, men ämnena får mig oftast att rynka på näsan. Jag förstår inte bidragstagarromantik oavsett om det rimmas bra om den.

Det låter som en film jag har sett. Men med ett förstört minne minns man inte något sådant.

Kan man skicka pm till mods för att fråga om det är emot 1.02 att be någon som köpt faktum att fota och lägga upp bilderna på reportaget här? Eller hur får man ett svar på den frågan.
Citera
2016-06-29, 00:40
Medlem
Citat:

Han rappar förmodligen av egen erfarenhet.
Citera
2016-06-29, 01:24
Medlem
elpirros avatar
Citat:

Han förklarar ju anledningen till "bidragstagarromantiken" i första versen. Jag håller med honom, utnyttja det system som utnyttjar dig.

"Tänker göra samma sak som dom fast i mindre skala, så länge jag är mätt skiter jag i att ni betalar" hajar du
Senast redigerad av elpirro 2016-06-29 kl. 01:28.
Citera
2016-06-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Han förklarar ju anledningen till "bidragstagarromantiken" i första versen. Jag håller med honom, utnyttja det system som utnyttjar dig.

"Tänker göra samma sak som dom fast i mindre skala, så länge jag är mätt skiter jag i att ni betalar" hajar du
Jag hajar, men jag är "ni" som betalar så jag ser inte riktigt hur det är beundransvärt.
Citera
2016-06-29, 10:26
Medlem
Fett att en av Sveriges fetaste är tillbaka! Någon som vet vad som hänt med stiladig.nu? Sökte förgäves efter lite Ruff merch men gick lottlös, något tips?
Citera
2016-06-29, 13:32
Medlem
Citat:
Jag hajar, men jag är "ni" som betalar så jag ser inte riktigt hur det är beundransvärt.

Jag är också en av dem som betalar. Dock tycker jag det är intressant att förstå varför det går som det gör för vissa. Dessutom är det ju också så att alla trampar på alla i dagens samhälle och varför skall man då trampa på den som har det riktigt dåligt ställt?
Citera
2016-06-29, 13:44
Medlem
Hem_bränts avatar
Äntligen, välkommen tillbaka roffe!
Citera
2016-06-29, 20:42
Medlem
fenomenals avatar
Bruna kuvert - så kunglig låt!

Nu får jag väl framstå som okunnig om jag ställer denna frågan men... visst åsyftar han typ bruna kuvert eller bruna omslag av pengar som drugdealers har i USA osv? Alltså svarta cash?

Måste komma över ett ex av nya Faktum också!
Citera
2016-06-29, 21:35
Medlem
elpirros avatar
Sådär, då har man kommit över ett fysiskt exemplar av faktum. Vad tycker ni om reportaget?
Citera
2016-06-29, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f0zakeN
Tänkte också fråga om någon vill lägga upp intervjun med Roffe.
Hoppas jag inte någon gör, köp tidningen av någon hemlös och stöd dom.
Jag la mina sista kronor idag och köpte fyra stycken exemplar av tidningen, stort samlarvärde för mig.

Bruna kuvert var helt magisk, mycket bättre än vad jag förväntat mig.
Kan relatera till texten.

Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Sådär, då har man kommit över ett fysiskt exemplar av faktum. Vad tycker ni om reportaget?
Tycker det var bra, hade dock önskat lite mer text.
Men bilderna var så sköna.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajon
Fett att en av Sveriges fetaste är tillbaka! Någon som vet vad som hänt med stiladig.nu? Sökte förgäves efter lite Ruff merch men gick lottlös, något tips?
Hade önskat att han släppte fler tshirts, varför inte några gamla motiv de hade sålt slut ganska snabbt.
Håll koll här, kanske kommer upp något någon gång.
http://swingkidswebshop.betraktarenmedia.se/webshop.asp?mode=start&artist_id=0&kategori_id=art _23
Senast redigerad av LevLivet999 2016-06-29 kl. 23:27.
Citera
2016-06-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenomenal
Bruna kuvert - så kunglig låt!

Nu får jag väl framstå som okunnig om jag ställer denna frågan men... visst åsyftar han typ bruna kuvert eller bruna omslag av pengar som drugdealers har i USA osv? Alltså svarta cash?

Måste komma över ett ex av nya Faktum också!

Heroin åsyftas. Svårt o tänka mig annat iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in