Citat:
Det ligger något i det där, dvs attityden, dvs att han kanske inte vill vinna.
Min analys kring detta: Trump är affärsman, han är inte politiker i själen, han är som person nöjd om han får driva projekt fritt så att säga -- utan att ta hänsyn till allt det man måste i politiken. Han är inte misslyckad om han inte vinner presidentvalet, han har ändå gjort politiskt intryck (och stärkt sitt eget varumnärke i processen).
Han kan förstås vinna men att vinna presidentvalet är så "kosmiskt" att han nog vare sig räknar med det eller satsar sin själ i det. Han spelar på, han gör sitt rejs och det är beundransvärt men jag tror personligen inte att detta resulterar i att vi får se fyra år med Trump vid rodret. (Ej heller blir det fyra år med Hillary men nu är jag OT. För att tänka tanken till slut, låt säga att mitt tips är: det lutar åt kompromisslösning, att landets ansvariga krafter vill lotsa USA mot en trygg framtid inom ramen för guldbackad dollar, slut med imperialism och slut med diktaturregimen post-9/11. Vem som då blir president är av något underordnad betydelse.)
Min analys kring detta: Trump är affärsman, han är inte politiker i själen, han är som person nöjd om han får driva projekt fritt så att säga -- utan att ta hänsyn till allt det man måste i politiken. Han är inte misslyckad om han inte vinner presidentvalet, han har ändå gjort politiskt intryck (och stärkt sitt eget varumnärke i processen).
Han kan förstås vinna men att vinna presidentvalet är så "kosmiskt" att han nog vare sig räknar med det eller satsar sin själ i det. Han spelar på, han gör sitt rejs och det är beundransvärt men jag tror personligen inte att detta resulterar i att vi får se fyra år med Trump vid rodret. (Ej heller blir det fyra år med Hillary men nu är jag OT. För att tänka tanken till slut, låt säga att mitt tips är: det lutar åt kompromisslösning, att landets ansvariga krafter vill lotsa USA mot en trygg framtid inom ramen för guldbackad dollar, slut med imperialism och slut med diktaturregimen post-9/11. Vem som då blir president är av något underordnad betydelse.)
Han har ju lekt med tanken på att run for president sen 80-talet. Han har sagt det väldigt många gånger sen dess och alltid "run for president" och inte "I will be president".
Detta trots att han så ofta säger att han vill vinna. Men just detta hade han nog inte tänkt vinna ändå.
Det finns det flera orsaker till. En är att han då som du säger att han har ett hårt och strängt schema och alla kommer att säga att han måste säga exakt det och det. Han kan inte komma med spontana utrop och slagord.
Allt han gör kommer att diskuteras och kritiseras. Förlorar han så kommer han alltid att vara den de aldrig fick och den ses alltid i ett mer positivt ljus för då kan man fortsätta drömma stora drömmar. Namnet Trump kommer att få mer negativt sagt om sig om han är president än om han är tvåan.
Han vill nog inte bo i Vita Huset heller.
Han vill bli två för sen ska han ta det lite lugnare och vara med sin fru och yngste son och resten av sin familj. Även om de hela tiden pratar affärer och gör affärer men han vill vara med dem.
Så frågan är om hans siffror inte dalar om han då kliver av och skyller på elaka Hillery eller journalister eller något eller om han inte kan låta bli att vinna. Och sen kanske han kliver av ändå.
Frågan är om han inte har gapat över för mycket nu till slut.