Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
En aktuell intervju med Flynn. Det låter definitivt som att det är han som gäller annars hade han varit betydligt mer ödmjuk. Det troligaste är att Trump har läckt att Flynn kommer att bli hans VP för att kolla reaktionerna. För detta talar även att Flynn skrev ett politiskt manifest i NY Post igår som jag inte orkar leta upp och länka till.

Han verkar bra. Första delen av intervjun svamlar han en del men i andra halvan av intervjun visar han att han ställer upp på alt right programmet. Han behöver lite träning men annars tror jag han kan sköta det bra. Vi behöver få upp den vita rösten till 70 procent. Det är allt som räknas. Jag tror Flynn kan fixa det.

https://www.youtube.com/watch?v=T_Ogp05p8rY

Han är registrerad demokrat och sa under intervjun att han är pro-choice.

Kan vara den sämsta starten för att bli en omtyckt VP hos republikanerna någonsin.
2016-07-10, 22:50
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmm.... men nu talar du från traditionell politik; DT är inte någon traditionell politiker; han får sin framgång genom att distansera sig från etablissemanget inom politik och media. Vicepresidentposten är ett hjärtslag från presidentposten, men inte nödvändigtvis en tung politisk aktör inom regeringen (Detta är överhuvudtaget ett problem inom amerikansk politisk kultur - varför kan inte vicepresdentposten kombineras med ett minister ansvar, för exempelvis finanser eller försvar?)
Det logiska för Trump är att välja någon som liknar honom själv som vicepresentkandat. Vem - jag tänker ju spontant på Charlie Sheen...

VP:ns betydelse beror på presidenten. Cheney var en oerhört tung VP och central i GWB:s regering. VP:ns roll i senaten utesluter dock, såvitt jag förstår, ministerpost eftersom hen inte får delta i två grenar av regeringen samtidigt - i det här fallet verkställande och lagstiftande. Det finns ett avsnitt av West Wing där presidenten blir skjuten och inte kan fullgöra sina skyldigheter, samtidigt som vice-posten är vakant. Som trea i "tronföljden" tar då talmannen i representanthuset ta över rodret, men först efter att ha avgått som kongressledamot.

För Trump är en VP extra viktig i hens roll som ordförande i senaten, eftersom Trumps program kräver lagstiftning för att fungera.

/Pz

EDIT: För att förtydliga, VP:n har ingen formell makt i den verkställande makten även om hen deltar i regeringssammanträden. Om hen vore departementschef skulle det vara inkompatibelt med ordförandeposten i senaten.
Senast redigerad av Pazuzu80 2016-07-10 kl. 23:20.
2016-07-10, 23:05
Bannlyst
Ja, Flynn verkar vara mycket bra; förnuftig.
Han kommer bli ett bra val, om Trump vågar. Att han var demokrat är bara bra
I think her speech, a couple of nights ago, was totally irresponsible, when she talked about white people being to blame.
"I think women need to be able to choose...I think women are so important in that decision making process."
- Would you like to be a VP?
-The service to this country is an honor

- Gay marriage?
What people do in their private lives... They are not a big issues our country is dealing with...
http://abcnews.go.com/Politics/trump-vp-pick-flynn-supports-abortion-rights-woman/story?id=40465180
http://www.vox.com/2016/7/9/12129202/michael-flynn-vice-president-donald-trump

Jag vet inte, om han passar bra för just VP, men han ska nog få någon post i Trumps team

Q&A with US frm. Director of Defense Intelligence Agency Michael Flynn on MidEast crisis — RT
Han är som alla amerikaner hetsar för mycket mot Iran och håller tyst om SA, men annars är en man med sunt förnuft
2016-07-10, 23:32
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Kan vara den sämsta starten för att bli en omtyckt VP hos republikanerna någonsin.

Det vore kul om Clinton väljer Tim Kaine - som är pro-life - och Trump väljer Flynn - pro-choice. Eftersom Trump inte är konservativ, inte religiös och kommer från New York är jag tämligen säker på att han är pro-choice, även om han inte kan skylta med det. Jag är rätt hundra på att Trumps egna värderingar i livsstilsfrågor är liberala överlag.

/Pz
2016-07-11, 00:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Han är som alla amerikaner hetsar för mycket mot Iran och håller tyst om SA, men annars är en man med sunt förnuft
Ja, där är han precis som Trump lite märklig. Dessutom har han samskrivit sin nya bok med den sinnessjuke neokonservatisten Michael Ledeen vilket är obehagligt. Men det finns nog inga perfekta människor inom den realistiska VP-sfären. Håller ändå Flynn mycket högre än andra namn som Gingrich eller Pence. Sessions som är en annan favorit verkar lobba för Flynn vilket också bådar gott.
2016-07-11, 03:30
Bannlyst
Hur skulle det funka med Gary Busey som vicepresident? Här är utdrag från när han var med i Celebrity Apprentice. https://www.youtube.com/watch?v=ZpxQ8uc8EOY
2016-07-11, 09:29
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, där är han precis som Trump lite märklig. Dessutom har han samskrivit sin nya bok med den sinnessjuke neokonservatisten Michael Ledeen vilket är obehagligt. Men det finns nog inga perfekta människor inom den realistiska VP-sfären. Håller ändå Flynn mycket högre än andra namn som Gingrich eller Pence. Sessions som är en annan favorit verkar lobba för Flynn vilket också bådar gott.

Sant, däremot finns en hel bunt defekta ryska agenter i trumpens sfär vilket gör honom med entourage till en direkt livsfara för västerländskt leverne. Det mindre lustiga i kråksången är att Trump de facto tror, i sin delusion of grandeur, att han är smart när han istället är nyttig idiot för Putins intressen.
http://www.slate.com/articles/news_and_politics/cover_story/2016/07/vladimir_putin_has_a_plan_for_destroying_the_west_ and_it_looks_a_lot_like.html
2016-07-11, 09:49
Medlem
DonaldJTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sant, däremot finns en hel bunt defekta ryska agenter i trumpens sfär vilket gör honom med entourage till en direkt livsfara för västerländskt leverne. Det mindre lustiga i kråksången är att Trump de facto tror, i sin delusion of grandeur, att han är smart när han istället är nyttig idiot för Putins intressen.
http://www.slate.com/articles/news_and_politics/cover_story/2016/07/vladimir_putin_has_a_plan_for_destroying_the_west_ and_it_looks_a_lot_like.html
Visst, Trump är ingen rysshatare och så oberoende en amerikansk politiker kan vara från den sionistiska konspirationen. Vi ser ju hur Natos aggressiva expansion i Europa snart kan trigga igång ett världskrig.
2016-07-11, 09:58
Medlem
Trump reklamkampanj för sitt varumärke och sina barn är fantastisk!

Han har lyckats med något otroligt med att få en plats i rampljuset som presidentkandidat. Rykten som att hans dotter Ivanka skulle utses till VP är nog fantastiska nu men om Trump visar sig vara livsfarlig som president så tror jag Ivanka förlorar sitt anseende för tid och evighet.

Vad Trump skulle lyckas med som president kan vara intressant att se.

Men vem tror han att han lurar när han skryter som sitt networth men slingrar sig som en hal orm för att inte visa det?

Nästa vår så kanske alla skyltar med namnet Trump plockas bort!

Men uppriktigt sagt så tror jag inte att karln vill vinna. Han kanske gör det ändå! Intressant värre!
2016-07-11, 12:04
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Men uppriktigt sagt så tror jag inte att karln vill vinna. Han kanske gör det ändå! Intressant värre!
Det ligger något i det där, dvs attityden, dvs att han kanske inte vill vinna.

Min analys kring detta: Trump är affärsman, han är inte politiker i själen, han är som person nöjd om han får driva projekt fritt så att säga -- utan att ta hänsyn till allt det man måste i politiken. Han är inte misslyckad om han inte vinner presidentvalet, han har ändå gjort politiskt intryck (och stärkt sitt eget varumnärke i processen).

Han kan förstås vinna men att vinna presidentvalet är så "kosmiskt" att han nog vare sig räknar med det eller satsar sin själ i det. Han spelar på, han gör sitt rejs och det är beundransvärt men jag tror personligen inte att detta resulterar i att vi får se fyra år med Trump vid rodret. (Ej heller blir det fyra år med Hillary men nu är jag OT. För att tänka tanken till slut, låt säga att mitt tips är: det lutar åt kompromisslösning, att landets ansvariga krafter vill lotsa USA mot en trygg framtid inom ramen för guldbackad dollar, slut med imperialism och slut med diktaturregimen post-9/11. Vem som då blir president är av något underordnad betydelse.)
2016-07-11, 12:23
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Tror fan Pence är ett misstag alltså Trump kommer ändå vinna de stater där Pence kan ge en skjuts i typiska Cruz stater. Han är ju en Cruz light.

Tråkigt att det inte finns andra VP kandidater.

Egentligen inte. Dom två riktiga anti-etablissemangs kandidaterna Trump & Cruz tillsammans kanske hade blivit för mycket för RNC.

Det enda som talar mot Pence är väl "Religious Freedom Restoration Act" med tanke på terrordådet i Orlando.
2016-07-11, 12:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Det är ju så kul. Vad jag förstår så är Florida och West Virginia i farozonen också om han väljer Flynn. Dessutom ligger Trump redan bra till hos moderata republikaner. Dom måste ha släppt det namnet för att förvirra media.

Robert Costa ‏@costareports

Update: Trump did not hold any meetings this weekend w/ VP prospects, according to sources close to him. Met w/ staff & spent time w/ family

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in