Citat:
Ursprungligen postat av
Evets
Men uppriktigt sagt så tror jag inte att karln vill vinna. Han kanske gör det ändå! Intressant värre!
Det ligger något i det där, dvs attityden, dvs att han kanske inte vill vinna.
Min analys kring detta: Trump är affärsman, han är inte politiker i själen, han är
som person nöjd om han får driva projekt fritt så att säga -- utan att ta hänsyn till allt det man måste i politiken. Han är inte misslyckad om han inte vinner presidentvalet, han har ändå gjort politiskt intryck (och stärkt sitt eget varumnärke i processen).
Han kan förstås vinna men att vinna presidentvalet är så "kosmiskt" att han nog vare sig räknar med det eller satsar sin själ i det. Han spelar på, han gör sitt rejs och det är beundransvärt men jag tror personligen inte att detta resulterar i att vi får se fyra år med Trump vid rodret. (Ej heller blir det fyra år med Hillary men nu är jag OT. För att tänka tanken till slut, låt säga att mitt tips är: det lutar åt kompromisslösning, att landets ansvariga krafter vill lotsa USA mot en trygg framtid inom ramen för guldbackad dollar, slut med imperialism och slut med diktaturregimen post-9/11. Vem som då blir president är av något underordnad betydelse.)