[quote=ulvvf|57829066]
Citat:
Jag börja tröttna på hur du undviker frågorna
Tycker du verkligen att ordet patriarkat endast används enligt den definationen? Du tycker inte den används av dej och alla andra feminister för ge sken av att kvinnor som grupp är förtryckta och att män som grupp är förtryckarna? Du har inte svarat på det alls. Du använder ju INTE ens själv ordet enligt den definationen du håller så hårt i.
Ja! jag "tycker" att patriarkat används enligt den definitionen. De allra allra flesta har förmågan förstå definitioner. Du är ett undantag.
Och att kvinnor är förtryckta i världen är knappast ett "sken". Även om jag har förstått att du uppfattar ex. Afghanska kvinnor som "maktägande" och privilegierade…jag menar herregud..de får ju en äkta man utan att ens be om det! och de kan gå hemma och slippa jobba! många av dem slipper tom att gå i skolan och det där jobbiga med att rösta och ärva pengar, mark och sånt där onödigt trams. Jag menar gå ut utan att bli våldtagen, leva med en äkta man utan att bli våldtagen lite när han känner för det, vem bryr sig om sånt skit?
Är ju ett privilegium att bli våldtagen. Kvinnlig sexuell makt kallas det för.
Citat:
Ja och jag har förklarat varför det är totalt intetsägande vilken grupptillhörighet en person på en maktposition råkar tillhöra, det intressanta för gruppen är vad för politik den för. Sedan kan de vara en apa, utomjording, man, kvinna, myra, svart, vit, jude, muslim, kristen etc, det spela ingen roll, det är vad för politik de för som är det mest intressanta för gruppen. Jag har mycket hellre kvinnor i maktpositioner om de ser till mäns behov än män i maktpositioner som ser till kvinnors behov.
Och jag har förklarat hur maktpositioner och vem/ vilka som äger dessa är ett tydligt bevis för
olika former av förtryck. Det är symptom och anledning i ett.
Det är ex. INTE ointressant om endast vita ex. kunde eller fick ha makt i Sydafrika. Detta förstår minsta lilla småunge men tydligen inte du.
Endast kvinnor vid makt i 2000 år och du hade högst troligt haft ett starkt förtryckande samhälle för män.
Citat:
Dina exempel är en tydlig demonstration på att du inte vill förstå, ingen av de exempel kan knytas till vad makteliten gör för män som grupp. Utan snarare tvärtom, mycket av det du säger är ju vad makteliten öppet motarbetar, och därmed snarare ett exempel på vad makteliten gör för kvinnor och hur de diskriminera män. Dessutom så är mycket lögner.
Ge ett konkret exempel på vad makteliten har gett män för privilegier
1: Det finns inga som helst bevis för strukturerad och accepterad lönediskriminering emot kvinnor, däremot emot män. Löneskillnader även motiverade sådana då det är till fördel män (inte då det är till fördel kvinnor) motarbetas dessutom av makteliten. Så ditt exempel här är snarare ett exempel på vad makteliten gör för kvinnor.
Hemmet? Oavsett om det du säger är sant eller inte, låt oss säga att det är sant för sakens skull. Lastar du makteliten för det? De försöker att nästla sig in där och ändra på det så att det blir som du vill. Så återigen så är ditt exempel, snarare ett exempel på det motsatta, vad makteliten gör för kvinnor.
2: Kopplingen till makteliten är vad? Men hursomhelst, Högre social status? Verkligen? Utveckla gärna hur män som grupp har högre social status och hur det är tack vare makteliten? Är det att ni återigen bara ser alfahannen och jämför hur han har det med en vanlig kvinna? Kvinnor har som grupp betydligt högre social status, vill du att jag ska motivera varför, så kan jag göra det, och jag kan även säga varför det är till stor del tack vare makteliten.
3: Jaså? Hur är det? Det är kvinnors moral kring sex som gäller i samhället, vilket är orsaken till varför vi ser så allvarligt på exempelvis våldtäkt då det drabbar kvinnor, sexleksaker till kvinnor säljs på apotek medens det inte säljs till män etc. Hur exakt är män normen när det gäller sex och vad är kopplingen till makteliten?
4: Vad har detta med gruppen män öht?
Alltså orka….
1. Inga bevis säger du? REALLY!!!
Du har x antal forskarrapporter, studier i ämnet….du kan lätt gå in på vilken site som helst som behandlar löner i Sverige och konstatera att de lägsta yrkena florerar i…..jepp! klassiskt kvinnodominerade yrken..men så klart det är ju bara en liten olycklig slump.
Tänk nu hårt…VEM/ VAD skapade detta system?
2. Alfahanne är ett idiotbegrepp ( eller snarare zoologiskt) som din värld svänger sig med inte min. Jag tänker inte på människor med grekiska bokstäver innan.
Sen tycker du alltså seriöst att jag ska förklara hur det kan komma sig att en historisk maktelit av män inom alla områden kan vara orsak till att män som grupp fortsatt har högre social status i samhället..ja oj du…*tänka, tänka* Så konstigt.
3. Javisst! Det är kvinnor som uppfann horan….och kvinnor som uppfann madonnan. Och kvinnor som krävde och kräver oskuld av andra kvinnor.
Är kvinnor som leder porrindustrin och porren är ju gjort för kvinnor enbart ... och är ju självklart kvinnor som uppfunnit och vinner fett på sexhandeln i världen…Kvinnor och småflickor bara älskar att bli utsatta för sextraffickingrisk världen över, sexuella trakasserier, våldtäkter, sexuellt våld etc.
eller tvingas använda sina kroppsöppningar för sin överlevnad...jajemensan du! vilken MAKT detta ger kvinnor.
Att du i vårt samhälle i dag i Sverige ser ett sånt behov av att framhäva kvinnlig sexualitet har med det faktumet att göra att denna sexualitet under så lång historisk tid varit helt jävla nertryckt i skorna.
Vi lever 2016 och först nu börjar folk fatta att det inte finns något som heter mödomshinna ex.
och många kvinnor har aldrig uppnått orgasm i sina liv, för de fattar inte hur man gör och stigmationen är så stark så de klarar aldrig nå dit.
men visst du, är ju den kvinnliga sexualiteten som ÄGER, eller hur?
Kvinnor har ju rätt neka dig sex ex. och då måste det ju vara kvinnor som har makten.
Så klart de inte ska få lov ha den makten, är ju orättvist!
Nu droppar jag detta.