Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Domstolarna har i vart fall haft alldeles tillräckligt med information för att utan problem
kunna avgöra att Nerijus Bilevicius är skyldig. Skyldig som synden rentav.
Synd är ett kristet uttryck och det finns ju de som sällar sig till dina fantasier som postar länkar till satanistband, som i ett kristet kontext även de är syndiga. Är det inte lite väl fåningt att hålla på att orera om tramsiga uttryck som "ondska" och "synd" och sånt frireligiöst trams?
Som jag sagt tidigare så har domstolarna mer information än jag så de kan förhoppningsvis avgöra bättre än jag. Min erfarenhet av myndighetsutövande lämnar dock en hel del utrymme för tvivel. Både vad det gäller arbetsmoral och sinne för rätt och fel. Att Göran Lamberts fortfarande finns kvar, som en av Sveriges högsta ämbetsmän inom det svenska rättsväsendet är ju nästan ett oöverstigligt berg om man vill känna någon slags förtroende för rättsväsendet. När sedan högt uppsatta poliser utnyttjar minderåriga och opererar prostitutionsligor och andra polischefer tankar barnporr och det istället för att anmälas försöks tystas ned likt den katolska kyrkan så skulle jag inte hålla för osannolikt att man tycker att man har egna lagar och regler där man får göra lite som man vill inom rättsväsendet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det har man hört några gånger det där. "Inget som tyder på"...
Vad tyder det istället på då om man får fråga? Du och andra som vet bättre?
Det finns gott om helt "ordinära" motiv som jag och andra har givit gång efter annan men likt en teflonhjärna så tycks inte sådant fastna i ditt huvud. Det bara glider av.
Vanliga motiv som sex (utan sadistiska hängningslekar), girighet och ilska passar utmärkt om man vill ha NB som GM. Det passar ju bättre in med det vi vet om han.
Vill man nödvändigtvis ha en dement sexualsadistisk mördare kanske man ska titta någon annanstans. Man kanske skulle försöka hitta en GM som passar bättre in på den profilen där det klart framgår att personen i fråga gillar sådant och har en historia av det.
Jag repeterar;
Är NB mördaren passar motivet bättre in om det är något simpel, ett klassiskt motiv som girighet eller bara ett "vanligt" våltäktsförsök som inte blev av för något gick fel.
Är Lisa sexualsadistiskt mördad så ter det sig just nu som att det är fullt möjligt att det faktiskt är en annan GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Jag bara väntar förresten på att nån ur NB-gänget ska insinuera att nån elak liten snutjävel
applicerat all tejpen runt LH:s huvud och haft för sig saker med hennes klädesplagg också.
Allt i syfte att försöka skapa intrycket av ett sadistiskt sexualmord. Kan man antyda att man planterat alla DNA-spår så skulle det ju inte förvåna direkt om man dessutom
spekulerar i nåt sånt hiskeligt.
Skulle det vara helt orimligt med tanke på det jag skrev ovan? Vem tänker sig att en polischef sitter och tankar barnporr? Var förmedlar en sån till sina underställda?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Ja, ja, ni som tvivlar på baltens skuld fortsätt för all del tvivla på.
Och ni som är helt säkra på hans oskuld fortsätt gärna vara säkra på det framöver också.
Ni som kategoriskt förnekar möjligheten av att mordet på Lisa har något som helst
sexualsadistiskt över sig får väl fortsätta ha denna övertygelse.
Tycker du vi som försöker att vara lite kritiska i vår syn ska tacka dig för din "storsinthet"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det är lugnt. Det påverkar ju ingenting kring NB och hans situation.
Han framstår ändå inte som mindre skyldig och hans fruktansvärda flickmord
blir inte mindre sexualsadistiskt till sin karaktär för den sakens skull.
Du är en av cirkelresonemangets förkämpar. Kan du peka på en enda sak som kan föras i bevis som pekar på att NB her en "sexualsadistisk läggning"? Du kan givetvis inte använda Lisas lik och sättet det sägs ha påträffats som bevis utan för att det ska hålla som argumentation så måste du föra i bevis att han verkligen är intresserad och har visat tendenser på detta tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Verkligheten står kvar. Den rår man inte på hur frenetiskt det än kan förnekas och
förkastas.
Absolut! Där är vi överens. Det är väl dock ganska uppenbart för de flesta som är förankrade i den verkliga världen att den verklighet vi befinner oss i inte riktigt stämmer överens med den fantasifullt skönlitterärt färgade verklighet du befinner dig i. Den tycks inte vara den samma som vår verklighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Nu är Lisas mördare installerad på anstalten i Norrtälje och där får han det bättre än vad han förtjänar.
Den korrekta termen torde vara "Nu är den som dömts för mordet på Lisa installerad...". Det kan mycket väl vara den som verkligen mördat Lisa, men det vet varken du eller jag med 100% säkerhet, hur gärna du än
VILL att det ska vara så.