2016-07-10, 13:04
Medlem
S Kovalev försvarar sin titel i morgon i Moskva tydligen. Är det någon som har koll på motståndaren? Är väl en förberedande match inför fighten mot Ward i november..
Citera
2016-07-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Matchen går mellanvikt, Gennardys viktklass. Brook ska upp från weltervikt.. Kommer smälla.
Nån som vet om Brook har svårt att hålla sin vikt och måste banta mkt inför sina matcher?
Han är typisk welterlängd 175 cm och ser väl rätt välbyggd ut i i den viktklassen, så jag tror inte han har mycket nytta av det han lägger på sig, möjligtvis att han blir lite stryktåligare.

Jag ser inte att Brook har en enda kvalitet som som kan störa GGG, om han inte kunde hålla Porter från sig med sin punch i welter så kommer GGG knappast bry sig ett skvatt om hans slag och bara gå som Terminator och slå sönder honom. Tråkig matchning igen, man hade velat se GGG mot något större och starkare nu, Badou Jack tex.
Citera
2016-07-10, 23:49
Medlem
Hyggliga 92% KO för Gennedy... Det kommer bli åka av Kell...
Citera
2016-07-10, 23:55
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Tråkig matchning igen, man hade velat se GGG mot något större och starkare nu, Badou Jack tex.

Ja, det är svårt att hitta motståndare inom den egna viktklassen för Golovkin. Varken Canelo, Saunders eller Eubank vill skriva på något. Kan inte erkänna att jag följt boxningscirkusen särskilt mycket det senaste, men är inte Daniel Jacobs ett alternativ?
Senast redigerad av Libérée 2016-07-11 kl. 00:03.
Citera
2016-07-11, 00:11
Medlem
Britterna fixade väl fram en fetare pengapåse, sportsligt så hade Daniel Jacobs varit mycket mer logiskt.
Citera
2016-07-11, 00:37
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Britterna fixade väl fram en fetare pengapåse, sportsligt så hade Daniel Jacobs varit mycket mer logiskt.

Så är det. Samtidigt är sporten så stor i Storbritannien att jag aldrig blir ledsen när en match läggs där, det kommer - som vanligt - bli ett grymt tryck. Om Golovkin dessutom krossar Brook (vilket han borde) kommer intresset för Golovkin - Eubank att stiga på ön, vilket ger ännu mer pengar på bordet.
Citera
2016-07-11, 10:18
Medlem
bravehs avatar
Citat:
S Kovalev försvarar sin titel i morgon i Moskva tydligen. Är det någon som har koll på motståndaren? Är väl en förberedande match inför fighten mot Ward i november..
Han har tydligen förlorat mot Bellew och Bellew är inte direkt någon GGG.
Citera
2016-07-11, 11:12
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Jo han är väl okej, men inte i samma klass tyvärr. Så troligen kommer det bli ganska ensidig match.
Citera
2016-07-12, 21:37
Medlem
bravehs avatar
Om det är sant att Kovalev var sjuk under gårdagens match så är det riktigt imponerande hur han lyckades vakna till efter halva matchen och knocka sin motståndare i sjunde. Chilemba hade inte överlevt utan sin brottning och fällningen i sista ronden.

Ward - Kovalev är nu ännu mer intressant. Såg F.Ö ett klipp på Kovalev där han sänker sin motståndare med en jab som träffar kroppen. Måste vara den näst bästa jabben i dagens boxning? (Klitsckos är den bästa).
Citera
2016-07-12, 23:17
Medlem
Kovalev såg inte alls lika imponerande ut som innan. Kan vara motståndet som inte tillät det, men som det sägs att han sjuk så var det en förklaring.
Mot Ward duger inte detta. Men han lär vara vässad tills november. Går matchen i USA är det nog bara en KO som gäller om han ska slå SOG.
Kell Brook verkar tro att han slår GGG utan att förta sig.. Eddie får nog gräva djup i plånkan o hitta rätt domare...
Citera
2016-07-13, 14:45
Medlem
Libérées avatar
Norrmannen Tim-Robin Lihaug möter Arthur Abraham om WBO:s titel i supermellanvikt på lördag. Lihaug är kanske mest känd bland oss svenskar som snubben Oscar Ahlin slog sönder och samman. Detta var iofs över tre år sedan, men jag såg 23-årige Lihaug senast i Ballerup (Köpenhamn) 2015 mot landsmannen Arne Ernstsen, och kan inte påstå att jag blev imponerad av vad jag såg. Men men, det är ju kul att en ung, skandinavisk boxare antar sig en rejäl utmaning.

För övrigt, är det första gången en norrman går en titelfajt sedan Steffen Tangstad var i farten?

Lihaug vs Ernstsen: https://www.youtube.com/watch?v=4XeEb9dZiMQ

Lihaug vs Ahlin : https://youtu.be/p_A8DoNeyIE?t=2133
Senast redigerad av Libérée 2016-07-13 kl. 15:02.
Citera
2016-07-13, 23:16
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Norrmannen Tim-Robin Lihaug möter Arthur Abraham om WBO:s titel i supermellanvikt på lördag. Lihaug är kanske mest känd bland oss svenskar som snubben Oscar Ahlin slog sönder och samman. Detta var iofs över tre år sedan, men jag såg 23-årige Lihaug senast i Ballerup (Köpenhamn) 2015 mot landsmannen Arne Ernstsen, och kan inte påstå att jag blev imponerad av vad jag såg. Men men, det är ju kul att en ung, skandinavisk boxare antar sig en rejäl utmaning.

För övrigt, är det första gången en norrman går en titelfajt sedan Steffen Tangstad var i farten?

Lihaug vs Ernstsen: https://www.youtube.com/watch?v=4XeEb9dZiMQ

Lihaug vs Ahlin : https://youtu.be/p_A8DoNeyIE?t=2133

Bäste Libérée,

nu får du vakna till. Abraham förlorade VM-titeln (WBO) mot Zurdo Ramirez i april efter en synnerligen blek insats. Nu, mot Lihaug, gäller det nåt som kallas interkontinentalmästerskapet ...

Alltid nåt bälte på spel ... man kanske skulle börja tillverka? För det verkar ju onekligen finnas en marknad.

Såg sista ronderna Kovaljov--Chilemba. Inte imponerad, har nog aldrig sett Krusher övertyga så lite. Men om han var sjuk ... så var det ju bra gjort att vinna. Mot Ward krävs det dock bättre.

Tyckte för resten inte att Joshua såg särskilt vass ut senast heller. Endimensionell. Nu ryktas det om Stiverne, eller kanske Pulev. Hyfsade test på vägen till den riktiga titeln. Tror fortfarande att han kan bli riktigt stor. Men än är det en bit kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in