2016-07-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Det har anmälts våldtäkter på tidigare Power Meet. Hur såg det ut då med förövarens etnicitet?
Kanske har du tur och får din svensk.

Nu är ju du ett rasistiskt troll men, källa?

Förväntar mig inget svar.
Citera
2016-07-09, 19:38
Medlem
Citat:
Saker och ting anmäldes nog inte på samma sätt som idag, och på 80-90 - tal fanns ju inte Flashback (i dagens form)
Hittade två fall lite snabbt:
(FB) 27-årig kvinna våldtagen på Power Meet i Västerås natten 5/7
(FB) 14-årig flicka våldtagen vid Power Meet

Fick vi nånsin veta om det var enbart i västerås samtidigt som power och om det ens var på cruisingen alls?
Citera
2016-07-09, 19:45
Medlem
Citat:
Saker och ting anmäldes nog inte på samma sätt som idag, och på 80-90 - tal fanns ju inte Flashback (i dagens form)
Hittade två fall lite snabbt:
(FB) 27-årig kvinna våldtagen på Power Meet i Västerås natten 5/7
(FB) 14-årig flicka våldtagen vid Power Meet

Snacka om att försöka greppa halmstrå, inga domar. Du är pinsam.

Inga signalement är också ett signalement. Det vet du.

Varför är du så rasistisk och hatisk mot vita män som byggde välfärden du utnyttjar idag?
Citera
2016-07-09, 19:50
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dessa vänsterraggare bör väl ta sina åk och börja kampen där nu det verkligen gäller. Men se det kommer ju inte hända de kommer hänga runt med de andra raggarna då detta är tryggt.
Nu råkade dessa "vänsterraggare" av en slump bara sitta vid ett tält längs crusingrundan och vifta med prideflaggan. Men oj vad hyllade dessa blev i live-sändningen. Allas lika värde måste inpräntas i raggarkulturen. Det var prio ett.
Citera
2016-07-09, 20:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakobu69
Skepsis är att förvänta och jag förstår den.

Jag är så otroligt glad att vi fick tag på fanskapet, Han hade kommit undan första gången och återvänt så det går bara att sia om hur många tjejer som hade råkat illa ut om han inte fått ett stopp.

Det har väckts två åtal mot mannen, båda två våldtäkt, båda två väldigt starka bevis vittnesmässigt. Sen skulle det förvåna mig grovt om den tekniska bevisningen inte skulle ge någonting, vilket verkligen skulle bli spiken i kistan för kräket.

Både jag och sambon upplever honom som ensamt agerande, vi såg ingenting som tydde på att det skulle röra sig om fler personer.

Måste bara tillägga att allt jag skriver har sambons "godkännande" hon vill att detta ska vara känt och folk ska veta vem detta är, så länge hon slipper kliva fram och bli "utpekad" så att säga. Hon vill även tacka ett flertal människor för deras värmande inlägg, hon följer tråden via mobilen från soffan och hälsar varmt.

Exakt det som är att likna vid bra (om man får säga så) i detta, är som du säger att det stoppades, men även att det ser ut som ett starkt case.
Mycket bra insats av dig där!
Många sådana här ärenden förblir olösta med en lös gärningsman eller med en gm friad pga det ibland naturligt svåra i att bevisa denna brottstyp.
Jag önskar alla brottsoffer av denna brottstyp bästa (lättaste) möjliga utgångsläge i kommande rättsprocess, och utan att säga för mycket måste jag ändå säga att ni nog kan vara lugna inför det.
Likaså den andra tjejen som drabbats.
Tror det är flera här som kramar om er hela bunten just nu...

Just nu är det nog två separata förundersökningar då, men åtal är inte väckt ännu. Först ska det bli fråga om häktning i Tingsrätten inför fortsatta utredningar, och jag menade att jag tror att allt sätts ihop till endast en rättegång, fast med två åtalspunkter längre fram.
Och en dom för bägge åtalspunkter för gärningsmannen.

Men oavsett hur processen blir, har dels din sambo, och dels den andra tjejen bägge två enorm styrka i era mål, om språk är samstämmigt i grund. Tillkommer talande teknisk bevisning är det starkare ändå, men redan nu gör det faktiskt mig själv lite glad ( för er skull) över vad jag själv skriver; Han sitter.

Bra info för allmänheten (läsare här) att veta om det kan ha rört sig om fler som betett sig på något sätt i anslutning till detta eftersom festen fortsätter ikväll, så tack för svar.
Ta hand om varann ikväll!
Citera
2016-07-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Snacka om att försöka greppa halmstrå, inga domar. Du är pinsam.

Inga signalement är också ett signalement. Det vet du.

Varför är du så rasistisk och hatisk mot vita män som byggde välfärden du utnyttjar idag?

Notera att i det inlägg du först citerade av mig skrev jag att det har anmälts våldtäkter.
Förstår du?

Slutet på inlägget känner jag mig inte alls träffad av.
Har du citerat fel person, eller är det lördagsgroggen som talar?
Citera
2016-07-09, 20:21
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakobu69
Under förhöret på morgonen så låg åtalspapperet på utredarens bord, ganska synligt. Tog mig en närmare titt på den när utredaren lämnade rummet för att gå till kopiatorn.
Rekomenderar dig att inte skriva här längre.
Det kan få en påverkan i en framtida rättgång.
Citera
2016-07-09, 22:22
Medlem
Stones avatar
Ni fattar att han är svensk va? Han snusar och druckit renat. Har hängiga fula jeans och en t-shirt med ett bilmotiv.

Så, hur hanterar vi en svenne som våldtar?
Citera
2016-07-09, 22:51
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ni fattar att han är svensk va? Han snusar och druckit renat. Har hängiga fula jeans och en t-shirt med ett bilmotiv.

Så, hur hanterar vi en svenne som våldtar?

Du fattar att man bör läsa tråden innan man uttalar sig va?

Sen är det mest folk på vänsterkanten som behandlar människor olika beroende på hudfärg, varför tycker du att vi ska behandla gärningsmannen Annorlunda OM han nu hade varit svensk....
Citera
2016-07-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Otroligt! Jag ser rubriken och tänker att, jaha det hände under power meet, NU måste det ändå vara en svensk som begått dessa brott. Läser tråden, och så var det en blatte även denna gång. Det är sannerligen "vinst varje gång" för oss invandringskritiska.

Mja, förstod direkt att det var en icke-svensk då det stod att han våldtog två st inom loppet av bara några tiotals minuter.
Citera
2016-07-09, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Skinnskallen Ivar Andersen på expressen har försökt lägga upp detta som ett bevis på att våldtäkter minsann även inträffar på helvita storarrangemang under sommaren, underförstått naturligtvis att "raggarna" ligger bakom våldtäkterna även om han är för feg att uttrycka det i ord. Hoppet fanns där till en början.

expressens rubrik har tonats ner allteftersom fakta blir tillgängliga för allmänheten och lyder numera:Två misstänkta våldtäkter på bilträff
Dock vill man hålla intresset uppe genom att hänvisa till Power Meet i Västerås i artikeln.

Skulle samma slasktidning ha rubriker som "Skottdrama på Nobelfesten" ifall några puckon utövade sina sedvanliga skjutövningar mot varandra i Hökarängen medan Nobelarrangemanget pågick?

Tack o lov har den ena kvinnan fått den hjälp av sin nära anhörige som man kan förvänta sig av honom. Ingen info finns om den andra kvinnans öde.

Vad är det som driver dessa araber till att tvinga sig på kvinnor som om de annars tappar sitt värde som män? Kan dom inte dra en runk som normala män och inse att kvinnor inte vill ha med dom att göra förrän de visat att duger något till?

Det är strängt förbjudet att mastrubera enligt Koranen.
Citera
2016-07-09, 23:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Tänkte att med tanke på att det ändå var under Power Meet där det mest är svenskar så kanske vi skulle få en svensk vldtäktsman, men icke sa nicke, våra kära MENA-vänner förnekar sig inte.

Precis min tanke! Power Meet för direkt tankarna till överförfriskad raggare som inte kan ta ett nej efter den första pallen öl, men nej, tydligen inte den här gången heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in