Citat:
Ursprungligen postat av
Hakobu69
Skepsis är att förvänta och jag förstår den.
Jag är så otroligt glad att vi fick tag på fanskapet, Han hade kommit undan första gången och återvänt så det går bara att sia om hur många tjejer som hade råkat illa ut om han inte fått ett stopp.
Det har väckts två åtal mot mannen, båda två våldtäkt, båda två väldigt starka bevis vittnesmässigt. Sen skulle det förvåna mig grovt om den tekniska bevisningen inte skulle ge någonting, vilket verkligen skulle bli spiken i kistan för kräket.
Både jag och sambon upplever honom som ensamt agerande, vi såg ingenting som tydde på att det skulle röra sig om fler personer.
Måste bara tillägga att allt jag skriver har sambons "godkännande" hon vill att detta ska vara känt och folk ska veta vem detta är, så länge hon slipper kliva fram och bli "utpekad" så att säga. Hon vill även tacka ett flertal människor för deras värmande inlägg, hon följer tråden via mobilen från soffan och hälsar varmt.
Exakt det som är att likna vid bra (om man får säga så) i detta, är som du säger att det stoppades, men även att det ser ut som ett starkt case.
Mycket bra insats av dig där!
Många sådana här ärenden förblir olösta med en lös gärningsman eller med en gm friad pga det ibland naturligt svåra i att bevisa denna brottstyp.
Jag önskar alla brottsoffer av denna brottstyp bästa (lättaste) möjliga utgångsläge i kommande rättsprocess, och utan att säga för mycket måste jag ändå säga att ni nog kan vara lugna inför det.
Likaså den andra tjejen som drabbats.
Tror det är flera här som kramar om er hela bunten just nu...
Just nu är det nog två separata förundersökningar då, men åtal är inte väckt ännu. Först ska det bli fråga om häktning i Tingsrätten inför fortsatta utredningar, och jag menade att jag tror att allt sätts ihop till endast en rättegång, fast med två åtalspunkter längre fram.
Och en dom för bägge åtalspunkter för gärningsmannen.
Men oavsett hur processen blir, har dels din sambo, och dels den andra tjejen bägge två enorm styrka i era mål, om språk är samstämmigt i grund. Tillkommer talande teknisk bevisning är det starkare ändå, men redan nu gör det faktiskt mig själv lite glad ( för er skull) över vad jag själv skriver; Han sitter.
Bra info för allmänheten (läsare här) att veta om det kan ha rört sig om fler som betett sig på något sätt i anslutning till detta eftersom festen fortsätter ikväll, så tack för svar.
Ta hand om varann ikväll!