Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Börjar med att beklaga. Utgår från att du far med sanning, samtidigt som vi alla vet att om bevis/källa saknas, måste skepsis ses naturligt.
Fruktansvärt att höra om, men jag hoppas ni repar er.
Samtidigt positivt att ni tog på bar gärning! Det betyder mycket för utredningens start, och det är inte alla drabbade som får den chansen till något som är att likna vid upprättelse. Jag vet dock att sådan "upprättelse" är en klen tröst under omständigheten, men i långa loppet är det en lugnare känsla att en gärningsman sitter.
Låter som det kommer bli ett ihopslaget mål-nr med två misstänka brott av samma art, om det inte redan är det.
Två målsägare med resp vittnen & beskrivningar är oerhört starkt om det är samstämmigt.
Hade en fråga också.
Var han ensam eller fanns det någon slags indikation på att det fanns fler?
Skepsis är att förvänta och jag förstår den.
Jag är så otroligt glad att vi fick tag på fanskapet, Han hade kommit undan första gången och återvänt så det går bara att sia om hur många tjejer som hade råkat illa ut om han inte fått ett stopp.
Det har väckts två åtal mot mannen, båda två våldtäkt, båda två väldigt starka bevis vittnesmässigt. Sen skulle det förvåna mig grovt om den tekniska bevisningen inte skulle ge någonting, vilket verkligen skulle bli spiken i kistan för kräket.
Både jag och sambon upplever honom som ensamt agerande, vi såg ingenting som tydde på att det skulle röra sig om fler personer.
Måste bara tillägga att allt jag skriver har sambons "godkännande" hon vill att detta ska vara känt och folk ska veta vem detta är, så länge hon slipper kliva fram och bli "utpekad" så att säga. Hon vill även tacka ett flertal människor för deras värmande inlägg, hon följer tråden via mobilen från soffan och hälsar varmt.