Citat:
Ursprungligen postat av
Umepartiet
Straffri? Tillåt mig att skratta! I Johans fall så är han långtifrån straffri!
Han är isolerad- inte ute på den vanliga delen av rättspsykiatrin. Han anses för farlig och ostabil för att vara ute bland de vanliga patienterna! Jag har varit några meter från mannen- men han var på andra sidan en glasdörr. Han kollade på mig med ganska galen blick och såg allmänt konstig ut. Typ som om han hade feta flinet med galen blick. Han är ganska storväxt och har ovårdad skäggväxt.
Vid måltiderna fick han gå ut ur sitt isoleringsrum och vid dessa tillfällen när han väntade på personal som skulle komma med matbricka åt honom, ja, då kunde man få syn på honom. Han var tydligen mera skötsam under perioden innan jag hamnade på avdelningen. Då var han faktiskt ute på den friare delen av avdelningen! Men han sabbade allt när han tog av sig naken och sprang naken i korridoren. Då blev han isolerad igen!
Snubben skulle kunna bli frisläppt bara han skötte sig- men han klarar ej av att sköta sig längre perioder. Jag har mer att berätta om folk är intresserade- men jag har aldrig pratat med eller haft med honom att göra. Har hört berättelser av andra intagna som var ute på avdelningen när han vistades med dem, har även hört av personal -och har själv hört hur han hållit på irl på andra sidan isoleringsdörren.
Han har en tendens att utöva makt mot personalen på ett väldigt äckligt och barnsligt vis.
Då hoppas jag att du fick dig ett riktigt gott skratt.
Han blev straffri ur den bemärkelsen att han inte dömdes till fängelse. Enligt de tidningsartiklar jag har läst från 1982 så åtalades han inte för mordet på sin far utan överfördes omgående till psykiatrisk vård.
Ett stort tack för vad du har berättat om denne man och hur han i dag ser ut. Verkligen intressant eftersom ingen har verkat veta detta. Åtminstone har ingen skrivit om det tidigare.
Att han är isolerad från övriga patienter förstår man med tanke på att han är för farlig och labil.
Du såg aldrig någon som kom och besökte honom? Han har i a f två äldre systrar.
Du har ju redan berättat mycket om honom. Har du något mera att berätta om JN så gör gärna det.