2016-07-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Nja, 4 timmar låter lite väl mycket. 30 minuter till en timme för full effekt skulle jag vilja påstå, vid oralt intag.

Generellt sett så anses nog klonazepam vara mer effektivt mot GAD och annat ångestrelaterat än andra bensopreparat. Det kan man se i USA där klonopin (ikto) verkar vara favoriten och skrivs ut hejvilt till folk med ångest. Bieffekter jag upplever är rysningar, jag typ fryser inombords, kan även känna muskelsmärta speciellt i rygg och ben trots att jag är muskelrelaxerad på samma gång. Blir även en aning självdestruktiv och upplever förvärrad deppighet (fast inte lika mycket ångest) efter en tids användande.. För varje positiv effekt så verkar det finnas en motsvarande negativ effekt på mig när det kommer till klonazepam.

Jag vill inte skrämma upp dig men JAG personligen tål fan inte ikto av nån anledning. Har du påbörjat din nertrappning med ikto än?

Det där med att Klonazepam anses vara mer effektivt mot GAD än övriga Benso stämmer på mig iaf Den är överlägsen alla andra. Även Bromazepam är bra!
Citera
2016-07-08, 15:47
Medlem
Har fått tag på ikto men på bakisdan är det bara en 2a i mitten. Inget roche eller några prickar. Vad är detta för ikto?
Citera
2016-07-08, 15:49
Medlem
KringExs avatar
Ni som går på medicinska doser Iktorivil, upplever ni att kaffe (koffein) minskar effekten av Ikton?
Citera
2016-07-08, 21:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Har fått tag på ikto men på bakisdan är det bara en 2a i mitten. Inget roche eller några prickar. Vad är detta för ikto?

Det är Rivotril från Galenika. Smakar dem mint så är det äkta vara. Köpte några i blister och jag tycker att dom fungerar bra. Kanske inte riktigt lika vassa som svenska Iktorivil.

En fråga till er som smälter Ikto under tungan...märker ni något snabbare påslag? Jag gör det inte. Marginellt i såna fall.
Citera
2016-07-08, 22:46
Bannlyst
Har 3 kartor 2mg har tagit en halv är nybörjare så hur mycket kan jag trycka i mig innan det slocknar?
Citera
2016-07-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman
Har 3 kartor 2mg har tagit en halv är nybörjare så hur mycket kan jag trycka i mig innan det slocknar?

Det är individuellt.

Fyfan vad slöseri det är att sova på Benso förresten, man vill ju vara vaken och må bra, om man har ångest. Men det kanske inte du har?

Finns ju många andra medel mot sömn.
Citera
2016-07-08, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det är individuellt.

Fyfan vad slöseri det är att sova på Benso förresten, man vill ju vara vaken och må bra, om man har ångest. Men det kanske inte du har?

Finns ju många andra medel mot sömn.
Har ångest så hoppas på att kunna må bra i natt
Citera
2016-07-08, 22:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Iktorivil är en av de bensodiazepiner som fungerar sämst att sova på. Om du inte är orolig och väldigt spänd i kroppen, då kan dom nog fungera, med tanke på deras sköna muskelavslappnande effekt.
Skaffa sömntabletter istället. Stilnoct, Imovane... eller om du har grava sömnsvårigheter Nitrazepam eller Flunitrazepam
Citera
2016-07-08, 22:58
Medlem
Citat:
Har ångest så hoppas på att kunna må bra i natt

Det kommer du göra, om du nu inte tillhör de som inte får någon effekt alls av Ikto. 2-3 mg är perfekt.

För mig är det helt otroligt att det finns folk som inte får effekt av Ikto, självklart är vi alla olika men att vi är så pass olika att vissa inte får det minsta ångestdämpning är för mig ett mysterium.

För mig är de riktigt bra, överlägsen alla benso mot min GAD.
Citera
2016-07-09, 00:44
Bannlyst
Jag går med i eran fina fan club!
Citera
2016-07-09, 02:05
Medlem
Citat:
Jag går med i eran fina fan club!

Du verkar ha gillat det alltså
Citera