2016-07-08, 18:16
Medlem
TKD_1337s avatar
Federer har varit nära många gånger de senaste åren men fortfarande bara två titlar sedan 2010. 17 Grand Slams verkar det stanna på.
Citera
2016-07-08, 18:51
Medlem
Otroligt kul att se Milos Raonic i sin första GS-final. Detta har jag väntat på i drygt fem år nu.
Citera
2016-07-08, 19:12
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Federer har varit nära många gånger de senaste åren men fortfarande bara två titlar sedan 2010. 17 Grand Slams verkar det stanna på.

Lika många som Murray
Citera
2016-07-08, 19:32
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

Det är iaf 17 fler än Berdych någonsin kommer få
Citera
2016-07-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja, det där var nog Federer:s sista chans.
Sista behöver det inte vara, räcker ju om Djokovic blir utslagen/skadad i någon annan GS. Så har han ju fortfarande en chans att vinna. Dagens match är fan inte lätt att smälta, den där enkla poängen när han bara skulle lägga bort den i fjärde set vid 40-40 och sen blir passerad...

Kommer drömma om den inatt.
Citera
2016-07-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Sista behöver det inte vara, räcker ju om Djokovic blir utslagen/skadad i någon annan GS. Så har han ju fortfarande en chans att vinna. Dagens match är fan inte lätt att smälta, den där enkla poängen när han bara skulle lägga bort den i fjärde set vid 40-40 och sen blir passerad...

Kommer drömma om den inatt.

Ja fast det var på breakbollen va? men han bjöd ju bort game:t med 2 dubbelfel där.
Citera
2016-07-08, 20:14
Medlem
Dupeas avatar
Som väntat en relativt enkel semi för Murray. Kan bli en intressant final även om skotten givetvis är klar favorit och kan förbättra sitt svaga facit i GS-finaler - två segrar på tio försök.
Citera
2016-07-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ja fast det var på breakbollen va? men han bjöd ju bort game:t med 2 dubbelfel där.
Ah minns fan inte riktigt, var så jävla inne i det.
Citera
2016-07-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ja det var det, Raonic stod kvar. Kändes som om Federer hade full koll i fjärde men det skiter sig i slutet på setet, syyyynd
Citera
2016-07-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Som väntat en relativt enkel semi för Murray. Kan bli en intressant final även om skotten givetvis är klar favorit och kan förbättra sitt svaga facit i GS-finaler - två segrar på tio försök.

Det är just av den anledningen som jag tror Murray vinner, tyvärr.

Hade han haft 6-6 i GS-finaler eller något så tror jag Raonic hade haft större chans.

Nej detta släpper inte Andy. Men jag tror Milos kommer få många fler chanser.
Citera
2016-07-08, 21:52
Medlem
Murray har ett horribelt finalfacit mestadels för att han bara mött Djokovic och Federer, så jag hade inte lagt så mycket vikt över det. 1-1 i Wimbledonfinaler är mer relevant. Jag tror på 3-1, Raonic kniper ett set i tiebreak.
Citera
2016-07-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Murray har ett horribelt finalfacit mestadels för att han bara mött Djokovic och Federer, så jag hade inte lagt så mycket vikt över det. 1-1 i Wimbledonfinaler är mer relevant. Jag tror på 3-1, Raonic kniper ett set i tiebreak.

Nja, Wawrinka har mött Djokovic och Nadal och Delpo mötte Federer i sin final.

Det är inte motståndet på andra sidan nät som har varit det största hindret för Murray genom åren utan det är motståndet i hans eget huvud som varit det stora problemet. Fast det är historia nu för han är mycket bättre nuförtiden. De senaste finalerna han har förlorat så har det varit just pga motståndet på andra sidan nät åtminstone.

3-1 låter rimligt, men så som denna turnering har varit så kan det mycket väl bli fem set. Fast det kan å andra sidan också bli tre raka om Raonic inte kan hantera finalnerverna. Det är svårt att prestera sitt bästa i sin första GS-final.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in