2014-06-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Har också sett det några gånger. Tjejer kanske inte vet om att majoriteten av killar tycker det är ganska... fult?
Det tror jag inte alls är så. Majoriteten av killar bryr sig faktiskt inte om det. Helt naturligt med en liten behåring på överläppen. Börjar man plocka och raka det så förvärrar man det och håren kan bli grövre.
Har man långa svarta/mörka strån kan man få proffs hjälp. Det är så jäkla hårfixerat i vårt samhälle.
Citera
2014-06-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaph
Jag tycker det kan vara rätt gulligt om det är på rätt tjej!

Ps:
Många killar bryr sig inte om att raka mellan ögonbrynen, antagligen för att de inte tror att det behövs - varpå unibrow uppstår.
Detta är ganska sött i kombination med acne, moppemusch och tandställning!
Hahah riktigt kul...
Citera
2014-06-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
De flesta tjejer är väl livrädda för att raka sig där. "Rakar man sig får man bara mer och kraftigare hårstrån".

Ser ofta kärringar i 40-50års-åldern som börjar odla till sig en riktig rejäl moppemusch. Ofta grå-svarta hårstrån på en rynkig läpp i ett ansikte med påsar under ögonen och ett rejält "gäddhäng" under hakan. Riktigt sexigt.
Du blir förhoppningsvis också äldre om du får leva och må bra...
Citera
2014-06-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrus
Har du kollat riktigt noga? Små vita fjun syns! Du kanske inte ser de framifran i spegeln..
Fjun ska inte tas bort, pillar man i det för mkt riskerar man bara att det blir grövre.
Citera
2014-06-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Alla tjejer med mustasch är med i "Vi gillar olika" kampanjen. När jag tänker på tjejer med mustasch så kommer jag osökt att tänka på alla syslöjdslärare man hade förr.

å fysatan, nu fick du mig å minnas Gunnel
Citera
2014-06-09, 23:39
Medlem
Lightnights avatar
Intressant med alla i tråden som gått på myten om att hår blir grövre om man rakar det
Citera
2014-07-25, 14:15
Medlem
HannaLees avatar
Vet en kvinna som har en tjock, fullt utvecklad mustasch. Alltså, den är rejält maffig, en mansmustasch till 110%! Man skådar den redan på 200meter. Det är ohyggligt att se. Hon har dessutom karl...förstår inte hur han kan visa sig ute med henne, på ett sätt värmer det att det finns så toleranta män, fast mest är det bara otäckt. Det roliga är att jag hört rykten om att hon jobbar som indrivare på en viss myndighet...så kan hända att hon använder muschen som arbetsredskap, i syfte att skrämma folk till att betala. Skulle funka på mig!

Det spelar ingen roll hur mycket jag skulle få slita varje dag, om jag hade ens en hundradel av en sådan maffig musch, finns det inga planer i helvetet att jag skulle visa mig ute. Vax, rakning, laser eller eldkastare, I don't fucking care. Bort med skiten!

Och nej, att raka bort hår gör dem inte grövre, lär er det nån jädra gång. De SER grövre ut när det är på utväxt möjligen, men de ÄR inte grövre.
Citera
2014-08-08, 17:18
Medlem
Grejen är ju: om man rakar får man stubb. Inte sådär askul som tjej kanske.
Och ja, man kan vaxa men om man har lite känslig hud som mig, så får man stå ut med en jävla massa röda finn-liknande prickar efter man vaxat. Inte heller jättekul.

Nu är ju inte jag sådär jättehårig så för mig är det inget problem att låta bli att göra något åt det. Värre för de tjejer där det verkligen är MYCKET hår. Laserborttagning?
Citera
2016-07-01, 14:31
Medlem
dumpat 2 brudar pga detta. Så jävla fult och osexigt så jag spyr. Stackars män som har tjejer med murse. Undra vad de tänker när de känner mursen vid kyssarna
Citera
2016-07-02, 01:47
Medlem
HighwayDelights avatar
Får lite ljust moppe-fjun runt truten ibland som jag helt enkelt bara rakar bort
Händer även att ett enstaka svart hårstrå dyker upp helt plötsligt..

Men jag håller med, hur kan man inte se ifall man har mustasch?
Citera
2016-07-06, 13:55
Medlem
Vargfars avatar
Äsch lite fjun på överläppen på kvinnor är bara gulligt ( så länge man inte ser ut som Ellins mamma i Fucking Åmål på överläppen spelad av Jill ung ) Jag förstår inte hur somliga orkar bry sig så mycket. Iallafall om vi pratar nordiska kvinnor.
Senast redigerad av Vargfar 2016-07-06 kl. 14:08.
Citera
2016-07-07, 21:42
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Iallafall om vi pratar nordiska kvinnor.

Jo exakt, lite blont hår på överläppen syns inte. Men mörkhåriga kan få hemska mustascher :/.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in