2016-07-07, 19:18
Medlem
Vic878s avatar
Jag fick ett pltsligt ryck och knde fr en cigarill. Men fan, mste cigariller betalas i frskott och bestllas? Efter att ha kftat med expediter p Ica Maxi, Willys, Pressbyrn, och ngra blattebutiker, s knns det ganska surt.

r det hr en ren tillfllighet, eller har cigarillen totalt frsvunnit ur sortimentet? Jag vet att det mesta gr att f tag p via vlsorterade specialbutiker, men har t.ex stormarknader eller turken p hrnet kastat in handduken?
Citera
2016-07-07, 19:52
Bannlyst
Enligt min erfarenhet s r cigarillen fortfarande med i spelet. Turken p hrnet har 9/10 gnger, i alla fall hr i Gbg.
Det r riktigt festligt med cigariller ibland - Nr man vill lyxa till det.
Citera
2016-07-07, 19:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Jag fick ett pltsligt ryck och knde fr en cigarill. Men fan, mste cigariller betalas i frskott och bestllas? Efter att ha kftat med expediter p Ica Maxi, Willys, Pressbyrn, och ngra blattebutiker, s knns det ganska surt.

r det hr en ren tillfllighet, eller har cigarillen totalt frsvunnit ur sortimentet? Jag vet att det mesta gr att f tag p via vlsorterade specialbutiker, men har t.ex stormarknader eller turken p hrnet kastat in handduken?

Det r inte mnga att vlja p numera. ICA och Willys hr p orten har i alla fall Ritmeester Livarde, 20-pack kostar cirka 110:- Frr fanns ocks Bellmans Siesta, dock inte lngre verkar det som. Jag rker ytterst sllan, kanske tv cigariller per mnad, nr jag druckit ngot starkt, s jag r inte helt insatt i marknaden.

Frr var det rejlt billigare skatt p cigarrer och cigariller jmfrt med cigarretter. Mjligen r den lgre skatten borttagen? Orkar inte googla just nu efter skattesatser, men den som r intresserad fr grna googla p detta. (Antar elakt att den billigare skatten p cigarrer och cigariller berodde p att "enbart" feta direktrer rkte dessa, och den hgre skatten p cigarretter berodde/beror p att trlarna rker dessa..)
Citera
2016-07-07, 20:14
Medlem
Citat:

Nej absolut inte. Gick och kpte cigariller fr ngra mnader sedan och frgade d "r dom frscha?" Fr man vill ju inte ha uttorkad skrp...D sa personen i kassan att de sljer vldigt mycket.
Citera
2016-07-07, 21:06
Bannlyst
Varfr rker man cigarill?

Kpte sdana frut fr skojs skull men dom smakade kuk och jag kper dom ej igen. Kommer inte ihg namnet men var silverbotten och ljusbltt lock.

Det r vl som whisky antar jag. Andra tycker whisky r skit medan jag inte dricker ngot annat med alkohol. Man gillar olika.
Citera
2016-07-07, 21:09
Medlem
Permafloxs avatar
Turken p hrnet har alltid cigariller, ven Ica maxi, samt pressbyrn (oftast). I alla fall dr jag bor. Ser skert annorlunda ut beroende p vart man bor.
Citera
2016-07-07, 21:42
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Enligt min erfarenhet s r cigarillen fortfarande med i spelet. Turken p hrnet har 9/10 gnger, i alla fall hr i Gbg.
Det r riktigt festligt med cigariller ibland - Nr man vill lyxa till det.

Trevligt, p mindre orter s verkar det vara lite si och s.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det r inte mnga att vlja p numera. ICA och Willys hr p orten har i alla fall Ritmeester Livarde, 20-pack kostar cirka 110:- Frr fanns ocks Bellmans Siesta, dock inte lngre verkar det som. Jag rker ytterst sllan, kanske tv cigariller per mnad, nr jag druckit ngot starkt, s jag r inte helt insatt i marknaden.

Frr var det rejlt billigare skatt p cigarrer och cigariller jmfrt med cigarretter. Mjligen r den lgre skatten borttagen? Orkar inte googla just nu efter skattesatser, men den som r intresserad fr grna googla p detta. (Antar elakt att den billigare skatten p cigarrer och cigariller berodde p att "enbart" feta direktrer rkte dessa, och den hgre skatten p cigarretter berodde/beror p att trlarna rker dessa..)

Jo, jag hade rknat med att Ritmeester Livarde eller ngot annat standardmrke hade funnits. Bellmans Siesta vcker fina minnen, riktigt prisvrd och ngot av en standardersttning nr man inte kunde f tag p lite finare cigarrer/cigariller p 1980talet. Inget fel p Bellmans, bde cigarrerna och cigarillerna var helt ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Nej absolut inte. Gick och kpte cigariller fr ngra mnader sedan och frgade d "r dom frscha?" Fr man vill ju inte ha uttorkad skrp...D sa personen i kassan att de sljer vldigt mycket.

Dr ser man, kanske handlar det om lokal efterfrgan?

Citat:
Ursprungligen postat av DT.
Varfr rker man cigarill?

Kpte sdana frut fr skojs skull men dom smakade kuk och jag kper dom ej igen. Kommer inte ihg namnet men var silverbotten och ljusbltt lock.

Det r vl som whisky antar jag. Andra tycker whisky r skit medan jag inte dricker ngot annat med alkohol. Man gillar olika.

Trist upplevelse, men det kan bero p att du ftt ngra torra knaster..

Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Turken p hrnet har alltid cigariller, ven Ica maxi, samt pressbyrn (oftast). I alla fall dr jag bor. Ser skert annorlunda ut beroende p vart man bor.

Du r lyckligt lottad, under en roadtrip i stergtland s kammade jag noll, nada och ingenting, Men andra sidan s hade jag varken tid eller kunskap om lokala vattenhl.
Citera
2016-07-07, 22:15
Medlem
Frater_Frags avatar
Citat:
Du r lyckligt lottad, under en roadtrip i stergtland s kammade jag noll, nada och ingenting, Men andra sidan s hade jag varken tid eller kunskap om lokala vattenhl.

Vinland i Linkping har allt i tobaksvg s dr brukar jag bunkra upp bde med cigarrer och cigariller.
Citera
2016-07-07, 22:15
Bannlyst
Cigariller funkar enligt mig om man kan rka dem inomhus. Jobbigt att behva g ut p balkongen fr att rka sna eller rkrutan p krogen s lnge man inte har en samtalspartner som man kan st lnge med.

Livarde e godast.
Citera
2016-07-07, 23:44
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Vinland i Linkping har allt i tobaksvg s dr brukar jag bunkra upp bde med cigarrer och cigariller.

Ja, det tipset hade lst mina problem.

Vad jag vill ha sagt r att utan lokalknnedom s kan det vara krt. Min resa gick genom Linkping, Mantorp, Mjlby och Motala. I Askersund fick jag tillslut napp, inte fr att Ritmeester Livarde kndes optimalt, men efter att ha ftt nobben av kreti och pleti s kndes det som en seger att trycka in en cigarill i kften.
Citera
2016-07-12, 17:52
Medlem
erkstams avatar
Vad jag vet s r cigarillen fortfarande med i spelet, finns gott om cigariller hos nrmsta blattekiosk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in