Citat:
Ursprungligen postat av
Dodsknarkarnazi
Enligt min erfarenhet s r cigarillen fortfarande med i spelet. Turken p hrnet har 9/10 gnger, i alla fall hr i Gbg.
Det r riktigt festligt med cigariller ibland - Nr man vill lyxa till det.
Trevligt, p mindre orter s verkar det vara lite si och s.
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Det r inte mnga att vlja p numera. ICA och Willys hr p orten har i alla fall Ritmeester Livarde, 20-pack kostar cirka 110:- Frr fanns ocks Bellmans Siesta, dock inte lngre verkar det som. Jag rker ytterst sllan, kanske tv cigariller per mnad, nr jag druckit ngot starkt, s jag r inte helt insatt i marknaden.
Frr var det rejlt billigare skatt p cigarrer och cigariller jmfrt med cigarretter. Mjligen r den lgre skatten borttagen? Orkar inte googla just nu efter skattesatser, men den som r intresserad fr grna googla p detta. (Antar elakt att den billigare skatten p cigarrer och cigariller berodde p att "enbart" feta direktrer rkte dessa, och den hgre skatten p cigarretter berodde/beror p att trlarna rker dessa..)
Jo, jag hade rknat med att Ritmeester Livarde eller ngot annat standardmrke hade funnits. Bellmans Siesta vcker fina minnen, riktigt prisvrd och ngot av en standardersttning nr man inte kunde f tag p lite finare cigarrer/cigariller p 1980talet. Inget fel p Bellmans, bde cigarrerna och cigarillerna var helt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Macatho
Nej absolut inte. Gick och kpte cigariller fr ngra mnader sedan och frgade d "r dom frscha?" Fr man vill ju inte ha uttorkad skrp...D sa personen i kassan att de sljer vldigt mycket.
Dr ser man, kanske handlar det om lokal efterfrgan?
Citat:
Ursprungligen postat av
DT.
Varfr rker man cigarill?
Kpte sdana frut fr skojs skull men dom smakade kuk och jag kper dom ej igen. Kommer inte ihg namnet men var silverbotten och ljusbltt lock.
Det r vl som whisky antar jag. Andra tycker whisky r skit medan jag inte dricker ngot annat med alkohol. Man gillar olika.
Trist upplevelse, men det kan bero p att du ftt ngra torra knaster..
Citat:
Ursprungligen postat av
Permaflox
Turken p hrnet har alltid cigariller, ven Ica maxi, samt pressbyrn (oftast). I alla fall dr jag bor. Ser skert annorlunda ut beroende p vart man bor.
Du r lyckligt lottad, under en roadtrip i stergtland s kammade jag noll, nada och ingenting, Men andra sidan s hade jag varken tid eller kunskap om lokala vattenhl.