2016-07-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har länge kallat Löfvén, den galne kung Löfvén med referens till "Mad King George" men jag verkar ha haft mer rätt än jag visste om.

Kolla den här filmen, och snälla någon kopiera den

http://www.svd.se/har-ar-tweetsen-lofven-tvingades-radera/om/almedalen-2016

"Nu är det Stefan som sitter på Järntronen"
Jag har nu kollat på detta klipp. Det kan inte vara sant det han sa från Svd, det kan bara inte vara det! Är det nån som har en screenshot?
Citera
2016-07-06, 18:22
Medlem
Citat:
Jag har länge kallat Löfvén, den galne kung Löfvén med referens till "Mad King George" men jag verkar ha haft mer rätt än jag visste om.

Kolla den här filmen, och snälla någon kopiera den

http://www.svd.se/har-ar-tweetsen-lofven-tvingades-radera/om/almedalen-2016

"Nu är det Stefan som sitter på Järntronen"

Är de verkligen signerade med / S ? Endast så är de äkta Stefan- skrivna. Kan det vara någon SD -are som skojar?
Citera
2016-07-06, 18:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Jag har nu kollat på detta klipp. Det kan inte vara sant det han sa från Svd, det kan bara inte vara det! Är det nån som har en screenshot?

Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Är de verkligen signerade med / S ? Endast så är de äkta Stefan- skrivna. Kan det vara någon SD -are som skojar?

Jag kollade upp journalisten, han verkar ju seriös. Detta är ju ett scoop.

https://www.google.se/search?q=G%C3%B6ran+Eriksson+SvD&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr,ssl&ei=1Bh9V-6-Laj-6AST8qsg

Plötsligt mejkar allt sense. Hans knasiga uttalanden utomlands, hans "we are not drunk yet" på middagen hos Obama, hans helt värdlsfrånvända tal. Han ser bara mer och mer lycklig ut på bilder.
Och det är inte normalt när hans land och hans parti går käpprätt ned i avgrunden.

Det enda han gör i debatter är att demonisera SD. Lets facit our starsmininsiter has gone mad.

Han kanske har ett koppel runt sig som försöker tygla honom.

Media har länge mörkat att konungen har allvarliga alkoholproblem.
Det verkar som de mörkar nåt annat också.
Citera
2016-07-06, 18:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Jag hittar inget seriöst konto alls med Stefan Löfven
Citera
2016-07-06, 18:59
Medlem
Citat:
Jag kollade upp journalisten, han verkar ju seriös. Detta är ju ett scoop.

https://www.google.se/search?q=G%C3%B6ran+Eriksson+SvD&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr,ssl&ei=1Bh9V-6-Laj-6AST8qsg

Plötsligt mejkar allt sense. Hans knasiga uttalanden utomlands, hans "we are not drunk yet" på middagen hos Obama, hans helt värdlsfrånvända tal. Han ser bara mer och mer lycklig ut på bilder.
Och det är inte normalt när hans land och hans parti går käpprätt ned i avgrunden.

Det enda han gör i debatter är att demonisera SD. Lets facit our starsmininsiter has gone mad.

Han kanske har ett koppel runt sig som försöker tygla honom.

Media har länge mörkat att konungen har allvarliga alkoholproblem.
Det verkar som de mörkar nåt annat också.

Detta förklarar varför Belinda Olsson mumlade något om, när hon hade Löfvén i sitt program i gårkväll, att han inte skulle twittra efter kvällswiskyn. Han lovade.
Citera
2016-07-06, 19:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Detta förklarar varför Belinda Olsson mumlade något om, när hon hade Löfvén i sitt program i gårkväll, att han inte skulle twittra efter kvällswiskyn. Han lovade.

Ja helt plötsligt mejkar allt sense.
Vad jag inte förstår är varför media tar bladet från munnen?
Citera
2016-07-06, 19:08
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Jag hittar inget seriöst konto alls med Stefan Löfven
Kontot är SwedishPM.
https://twitter.com/SwedishPM
Citera
2016-07-06, 19:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Kontot är SwedishPM.
https://twitter.com/SwedishPM

Ah tack, skall lusläsa...

edit

Om my way to Brussels for #EUCO Big challenges demand hard work and cooperation. Improving EU is not for quitters!

Herregud - karln har storhetsvansinne.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-07-06 kl. 19:12.
Citera
2016-07-06, 20:49
Medlem
RangRovers avatar
Utan tvekan har befog att vara stolt då även arbetslösheten faller snabbt, Margot W åter välkommen till Israel. Vem kunde tro det, en enkel svetsare som så snabbt och effektivt styr upp landet efter 8 års styre och vanvård under borgerligt styre. Fullt möjligt att han även kommer lyckas med att reformera EU. Oavsett politisk åsikt går det icke för undgå vilka resultat som nu uppnås, tänkte då på vilka komma skall. Får mig att tänka på ett citat från Palme "Det är icke utifrån vad en politiker säger ni ska rösta, utan vilka resultat de levererar år efter år".
Citera
2016-07-07, 09:46
Bannlyst
Miffot till statsminister är inte intellektuellt lagd för 5 öre, när det gäller Ryssland och svensk anslutning till NATO.

Varför nu? Varför inte under det kalla krigets dagar? Varför bidra till ett inringat Ryssland, varför få ryssarna att känna sig trängda? Skulle Ryssland vara ett hot just mot Sverige, varför?

Ovanstående är frågor miffot inte skulle svara på, bland annat för att tänka själv, det är miffot inte i stånd till att göra. Han skulle istället tala om ett aggressivt Ryssland, han skulle inte tala om vad som hänt i Ukraina före konflikten där, som skulle ge ett rationellt ryskt perspektiv.

Den här djävla dåren är Sveriges statsminister. Vi har rätt att skämmas.
Citera
2016-07-07, 13:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Utan tvekan har befog att vara stolt då även arbetslösheten faller snabbt, Margot W åter välkommen till Israel. Vem kunde tro det, en enkel svetsare som så snabbt och effektivt styr upp landet efter 8 års styre och vanvård under borgerligt styre. Fullt möjligt att han även kommer lyckas med att reformera EU. Oavsett politisk åsikt går det icke för undgå vilka resultat som nu uppnås, tänkte då på vilka komma skall. Får mig att tänka på ett citat från Palme "Det är icke utifrån vad en politiker säger ni ska rösta, utan vilka resultat de levererar år efter år".
Det här inlägget förklarar allt. Karln försöker bli en ny Palme. Och då menar jag de bra saker som Palme var känd för i världen. Fredsmäklare och stod på de utsattas sida.
Löfve'n har ett hjältekomplex som vi alla
är indragna i. Det är därför han skiter i opinionen hemma. Det är därför alla som inte är med honom är emot honom. Han satsar på att göra Sverige stort igen. På sitt eget lilla sätt. Det är en vision och inte verkligheten som styr den mannen och politikerna runt honom.

Och den visionen är de beredda att offra allt för. Folket. Landet. Välfärden.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-07-07 kl. 13:23.
Citera
2016-07-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Miffot till statsminister är inte intellektuellt lagd för 5 öre, när det gäller Ryssland och svensk anslutning till NATO.

Varför nu? Varför inte under det kalla krigets dagar? Varför bidra till ett inringat Ryssland, varför få ryssarna att känna sig trängda? Skulle Ryssland vara ett hot just mot Sverige, varför?

Ovanstående är frågor miffot inte skulle svara på, bland annat för att tänka själv, det är miffot inte i stånd till att göra. Han skulle istället tala om ett aggressivt Ryssland, han skulle inte tala om vad som hänt i Ukraina före konflikten där, som skulle ge ett rationellt ryskt perspektiv.

Den här djävla dåren är Sveriges statsminister. Vi har rätt att skämmas.

Och där gör Löfven helt rätt som säger att Sverige inte ska gå med i Nato. Att gå med i Nato vore att reta ryssarna i onödan. Det kan Löfven förstås inte säga högt. han måste hålla sig väl med Nato också.

Löfven gör rätt som tar det norrländskt lugnt. Finns ingen anledning att ändra saker i onödan. Vänta och lev som vanligt. Putin kan inte sitta vid makten i all evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in