2015-12-21, 15:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
???? Regeringen Löfven har ju som uttalad politik att alla inte skall komma till Sverige, och att flyktingströmmen skall minska, till skillnad från den politik som regeringen Reinfeldt drev, och som exempelvis Annie Lööf fortfarande förordar. Ditt inlägg blir därför för mig fullständigt obegripligt, särskilt som du inte kunna belägga att Löfven skulle förorda likalön - det går nämligen inte efter som han inte gör det!

Det är först nu de delvis men motvilligt har blivit omvända under galgen, vad de egentligen tycker har vi fått höra under flera år och det är något helt annat. Det vet du likaväl som jag.
Citera
2015-12-21, 21:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är först nu de delvis men motvilligt har blivit omvända under galgen, vad de egentligen tycker har vi fått höra under flera år och det är något helt annat. Det vet du likaväl som jag.
Jo, men om du har missat det så har vi bytt regering, och den nya regeringen under Löfven gör det som den gamla under Reinfeldt försummade - nämligen att försöka göra något åt problemen - låt vara lite tafatt, och antagligen för lite. Dock skall Löfven ha credit för att han till skillnad från Reinfeldt inte stoppar huvudet i sanden och verkligen försöker göra något.
Citera
2015-12-23, 10:00
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jo, men om du har missat det så har vi bytt regering, och den nya regeringen under Löfven gör det som den gamla under Reinfeldt försummade - nämligen att försöka göra något åt problemen - låt vara lite tafatt, och antagligen för lite. Dock skall Löfven ha credit för att han till skillnad från Reinfeldt inte stoppar huvudet i sanden och verkligen försöker göra något.

Han har gjort precis som Reinfeldt. Landsförrädaren stoppade huvudet i sanden tills november och när har drar upp det inser han att flyktingkrisen inte har blåst över som han har hoppats på och nu försöker han att släta över det genom att införa verkningslösa åtgärder. Har han haft ryggrad och gjort ändringar redan efter valet så har vi inte haft denna kris vi har idag. Det handlar inte om att bara kunna ta hand om flyktingar som kommer hit utan Sverige måste också tas om hand. Skola, sjukvård, äldreomsorg osv.
Citera
2015-12-23, 10:05
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Satsen "att alla är lika värda" kan betyda många saker, som likhet inför lagen, lika politiska rättigheter, men jag tror att få idag - och definitivt inte Löfven - menar att det innebär att alla skall ha samma lön!

Då är det fel att säga "allas lika värde". Jag tolkar det som att alla är lika mycket värda och då ska alla ha lika mycket lön. Bättre att säga att man ska "respektera allas värde" och i mina ögon är landsförrädarens värde 0.
Citera
2015-12-23, 10:37
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Då är det fel att säga "allas lika värde". Jag tolkar det som att alla är lika mycket värda och då ska alla ha lika mycket lön. Bättre att säga att man ska "respektera allas värde" och i mina ögon är landsförrädarens värde 0.

Det står så här på engelska
Citat:
All human beings are born free and equal in dignity and rights

Så den svenska översättningen 'allas lika värde' är ganska så missvisande
Citera
2015-12-24, 13:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det är dagens underskattning att kalla Löfvens virriga kurs genom flyktning-frågan för "lita tafatt". Först tar han i med verklighets-främmande flumideologi ... och sen när verkligheten kör om honom ...
blir det 180 graders kovändning.
Citera
2015-12-24, 13:58
Medlem
Skratta inte åt barn..........

http://petterssonsblogg.se/2015/12/24/skratta-inte-at-barn/

God Jul
Citera
2015-12-31, 07:40
Medlem
Funderar på om Löfven verkligen menar vad han svarar Emilia?

Om - Ja han tycker detta så har vi en fullständigt galen Statsminister!

Om - Nej, så tycker inte Löfven men skickar ett "ljugsvar" till Emiia. Då är han ju öht inte att lita på.

Någon journalist borde fråga Löfven vad han egentligen tycker om marknadsekonomi med anledning av svaret till Emilia.

Emilias och Stefans brev

Emilia Öhbergs brev:

Hej Stefan!

Jag undrar varför inte tjejer och pojkar får lika mycket lön i fotboll och innebandy. Pojkarna får ju mer än tjejerna. De borde få lika mycket, för jag vill bli fotbollsproffs när jag blir stor. Jag undrar om det går att ändra på det.

Hälsningar Emilia Öhberg. Jag är nio år.

Stefan Löfvens svar:

Hej Emilia.

Tack för ditt brev. Det är roligt att läsa att du vill bli fotbollsproffs, det ville jag också när jag var liten.

Du undrar varför killar får mer i lön än tjejer inom fotboll och innebandy och om det går att ändra på det. Jag håller med dig om att det är väldigt orättvist att tjejer och killar tjänar olika mycket trots att de arbetar med samma sak. Sveriges regering är en feministisk regering vilket innebär att vi har fokus på jämställdhet i allt vi gör. Jämställdhet innebär att tjejer och killar ska ha samma möjligheter. Lika lön för lika arbete är en viktig del av vårt jämställdhetsarbete.

Tack igen för ditt brev och lycka till med idrottandet!

Vänliga hälsningar Stefan Löfven
Citera
2015-12-31, 07:51
Medlem
Marionettes avatar
Letade efter denna tråd för någon dag sedan. Vad händer egentligen? Vad gör Stefan? Har inte hört eller sett till honom. Inte heller hört något om invandringen, vad ska göras för att lösa situationen? Har hört om grannländerna som inför det ena eller andra men vad gör vi?
Citera
2015-12-31, 10:03
Medlem
Ördögs avatar
Nu är förtroendet för Lövhögen lika stort (eller lika litet) som för Jimmie. Hur kommer siffrorna att se ut om ett år?

Stödet för Löfven sjunker
http://www.metro.se/nyheter/stodet-for-lofven-sjunker/HdzolE!OIi@sagB4vXPYIUqugmZw/
Citat:
Förtroendet för statsminister Stefan Löfven (S) fortsätter att sjunka. I Novus senaste undersökning är det bara 21 procent av de tillfrågade som säger sig mycket eller ganska stort förtroende för honom som partiledare, en minskning med 4 procentenheter sedan november.

Stödet har halverats på ett och ett halvt år. I maj i fjol var siffran 44 procent.

Siffran för SD:s ledare Jimmie Åkesson är också 21 procent, men i dennes fall har stödet ökat. I undersökningen maj i fjol sade sig 13 procent ha förtroende för Åkesson.
Citera
2015-12-31, 10:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nu är förtroendet för Lövhögen lika stort (eller lika litet) som för Jimmie. Hur kommer siffrorna att se ut om ett år?

Stödet för Löfven sjunker
http://www.metro.se/nyheter/stodet-for-lofven-sjunker/HdzolE!OIi@sagB4vXPYIUqugmZw/

En otrolig förändring.

I Maj:
Statsministern 44%
Jimmie Åkesson 13%

Nu:
Statsministern 21% (trots konstants stöd och curling i media)
Jimmie Åkesson 21% (trots konstant hatmotstånd i media)

Detta visar att svetsarn knappast kan sitta kvar. Det går inte att sitta som statsminister med en förtroendesiffra på 21%.
Citera
2015-12-31, 12:23
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta visar att svetsarn knappast kan sitta kvar. Det går inte att sitta som statsminister med en förtroendesiffra på 21%.

Det är klart han kan. Det finns i huvudsak 3 sätt han kan bytas ut på:
- Misstroendeförklaring i riskdagen, som bara SD stödjer, om ens dom.
- Frivillig avgång (hälsoskäl eller andra privata skäl), eller att partiet ger honom sparken (helt osannolikt eftersom det inte finns någon ersättare).
- Pistol.

Även om alternativ 3 säcker känns lockande för många, så är det förknippad med stor osäkerhet. Vem får man istället? Kan ju vara minst lika illa. Dessutom är det olagligt. Och elakt.

Nej, det troliga är att vår Lövfën siter kvar till hösten 2018. Vad som händer med sossarna då är svårt att säga. Själv tror jag dom får svårt att få över 20%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in