2016-07-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Instämmer i din beskrivning av vår statsminister. Men jag står fast vid vad jag skrivit tidigare, att jag ser " Hitlerstinget" i hans blick. Något obehagligt är det. Han har väldigt nära till diktatorfasoner, eller han har dem redan. Hänsynslös.

Precis tvärtom. Karln tycks inte ha någon egen vilja över huvud taget. Än är det högersossar som buktalar genom honom, än är det identitetsvänstern, än sticker folkhemsnostalgikerna upp sina trynen, än kvinnorörelsen... Den som ser honom intervjuas kan studera det i realtid. Det är så många olika viljor som samsas innanför hans tröga tjockskalle att han knappt kan hålla reda på dem alla. Det är en sån ledare sossarna vill ha. En schizofren, i grunden osäker och vilsen typ och inte någon bufflig Göran Persson-gubbe som pekar med hela handen och har en massa övertygelser.
Citera
2016-07-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Precis tvärtom. Karln tycks inte ha någon egen vilja över huvud taget. Än är det högersossar som buktalar genom honom, än är det identitetsvänstern, än sticker folkhemsnostalgikerna upp sina trynen, än kvinnorörelsen... Den som ser honom intervjuas kan studera det i realtid. Det är så många olika viljor som samsas innanför hans tröga tjockskalle att han knappt kan hålla reda på dem alla. Det är en sån ledare sossarna vill ha. En schizofren, i grunden osäker och vilsen typ och inte någon bufflig Göran Persson-gubbe som pekar med hela handen och har en massa övertygelser.

Jag är väl inte så bra på att djupanalysera. Möjligt att du har rätt.

Min känsla är att han inte lyssnar på någon. Han biter ihop och nickar med huvudet för att förstärka sitt uttalande eller beslut. " Så är det, punkt! "

Ett uttalande av honom i en intervju i morse, ca kl 8.30 p 4, angående utfrågning om sossarna tänker mjuka upp den stränga invandringspolitiken tidigare än om 3 år. En del betydelsefulla sossar tyckte det.
Han svarade något att det får tillfället avgöra. " Vi får inte bara se till Sverige " !?! SVERIGES STATSMINISTERS UTTALANDE! Vliket land ska vi då sätta främst? Förrädare är han, om han hyser sådant omdöme.
Citera
2016-07-05, 12:54
Medlem
ace_secs avatar
Mannen är Carin Jämtins och Ylva Johanssons nickedocka
Citera
2016-07-05, 19:08
Medlem
Löfven står och bröstar upp sig för att de är med två år i FN:s säkerhetsråd.

Utan ett veto. De har absolut inget att säga till om. Inget att hota med.

Jäkla pajas.
Citera
2016-07-05, 19:16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Jag är väl inte så bra på att djupanalysera. Möjligt att du har rätt.

Min känsla är att han inte lyssnar på någon. Han biter ihop och nickar med huvudet för att förstärka sitt uttalande eller beslut. " Så är det, punkt! "

Ett uttalande av honom i en intervju i morse, ca kl 8.30 p 4, angående utfrågning om sossarna tänker mjuka upp den stränga invandringspolitiken tidigare än om 3 år. En del betydelsefulla sossar tyckte det.
Han svarade något att det får tillfället avgöra. " Vi får inte bara se till Sverige " !?! SVERIGES STATSMINISTERS UTTALANDE! Vliket land ska vi då sätta främst? Förrädare är han, om han hyser sådant omdöme.

Stefan Löfwēn har tidigare talat sig varm för att denna heta potatis skall lösas inom EU, tillsammans. Det var nog det han menade nu också. Vilket är smart taktik. Han kan hänvisa till EU och att "vi måste samarbeta, fördela bördan och ha gemensamma regler". På så vis slipper han göra något som helst åt saken.
Dom som klagar på flyktingmottaganades ringa omfattning är främst föredettingar som islamist/jihadistentusiasten Veronika Palm och andra småpåvar på regional nivå. Inga som Partipamparna behöver bry sig om.
Citera
2016-07-05, 20:26
Medlem
Mikojans avatar
Lyssnade på landsfaders tal i kväll och floskelbingovisaren slog i taket. Damerna på Dagens Arena hade rätt i allt:
http://www.dagensarena.se/redaktionen/floskelbingo-med-stefan-lofven-2/

Att det var ett riktigt tomt tal bevisas av att fjäskigaste ministern och en i bästaste tjejgänget, Annika Strandhäll hyllade sin chef:

"Statsministern är helt lysande i #almedalen idag. Så stolt över att få vara en del av hans regering!"
Citera
2016-07-05, 20:59
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Löfven står och bröstar upp sig för att de är med två år i FN:s säkerhetsråd.

Utan ett veto. De har absolut inget att säga till om. Inget att hota med.

Jäkla pajas.

http://www.svd.se/har-ar-tweetsen-lofven-tvingades-radera/om/almedalen-2016
"Äntligen världsherravälde" twittrade landsförrädaren efter det att vi kom in i säkerhetsrådet.

Att han skulle ha twittrat om allt dom säger låter helt osannolikt men när man vet hur han fungerar så vet man att detta bara är toppen på isberget. Maktgalen har han alltid varit. Full är han troligen också när han twittrar.
Citera
2016-07-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Stefan Löfwēn har tidigare talat sig varm för att denna heta potatis skall lösas inom EU, tillsammans. Det var nog det han menade nu också. Vilket är smart taktik. Han kan hänvisa till EU och att "vi måste samarbeta, fördela bördan och ha gemensamma regler". På så vis slipper han göra något som helst åt saken.
Dom som klagar på flyktingmottaganades ringa omfattning är främst föredettingar som islamist/jihadistentusiasten Veronika Palm och andra småpåvar på regional nivå. Inga som Partipamparna behöver bry sig om.

Efter att ha lyssnat noga på honom hela kvällen är jag beredd att hålla med dig. Men jag blev gruvligt upprörd över det jag hörde tidigare i dag.

Hans Almedalstal var belysande att sossarna har begått stordåd och räddat Sverige. Vi behöver inte bekymra oss. Sverige blir ett mönsterland och ett föredöme i Europa.

Löfvén var också ståndaktig i Aktuellt där man försökte få honom till att vekna i den strängare anhörigsfrågan. Han svarade lika enraka enformigt som jag minns en annan stor sosse före honom: Bosse Ringholm intervjuad efter bråket angående. Inga Britt Ahlenius. Bosse upprepade samma fras vilken fråga som än ställdes.
Citera
2016-07-05, 21:56
Medlem
PaulTemples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
"Äntligen världsherravälde" twittrade landsförrädaren efter det att vi kom in i säkerhetsrådet.

Att han skulle ha twittrat om allt dom säger låter helt osannolikt men när man vet hur han fungerar så vet man att detta bara är toppen på isberget. Maktgalen har han alltid varit. Full är han troligen också när han twittrar.

Jag tvivlar på att det var han själv, som skrev dessa. Jag gissar på någon ung person eftersom det gjordes hänvisningar till någon fantasyhistoria (eller vad det nu var). Med tanke på tidpunkt och innehåll är det nog inte otippat att personen var rejält berusad också.
Citera
2016-07-05, 22:46
Medlem
Citat:
Efter att ha lyssnat noga på honom hela kvällen är jag beredd att hålla med dig. Men jag blev gruvligt upprörd över det jag hörde tidigare i dag.

Hans Almedalstal var belysande att sossarna har begått stordåd och räddat Sverige. Vi behöver inte bekymra oss. Sverige blir ett mönsterland och ett föredöme i Europa.

Löfvén var också ståndaktig i Aktuellt där man försökte få honom till att vekna i den strängare anhörigsfrågan. Han svarade lika enraka enformigt som jag minns en annan stor sosse före honom: Bosse Ringholm intervjuad efter bråket angående. Inga Britt Ahlenius. Bosse upprepade samma fras vilken fråga som än ställdes.
Utfrågaren var värdelös, men ännu mer värdelös var Löfven, ska det vara så jävla svårt att få ur sig något vettigt. Vilken 12 åring som helst skulle göra ett bättre jobb.
Citera
2016-07-06, 10:20
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Sossarna har av tradition varit ett spektrum av olika falanger( det är alla partier iofs) men sossarna har varit unika genom sin storlek.
Därav Löfvens steppande mellan olika ståndpunkter och kostymbyten, det gäller att ge något till Allah

Vad Löfven och partistrategerna verkar ha missat eller inte fattar vidden av är den massflykt av högersosseväljare som skett senaste 10-12 åren.
Citera
2016-07-06, 16:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag har länge kallat Löfvén, den galne kung Löfvén med referens till "Mad King George" men jag verkar ha haft mer rätt än jag visste om.

Kolla den här filmen, och snälla någon kopiera den

"Nu är det Stefan som sitter på Järntronen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in