• 1
  • 2
2016-07-07, 14:49
Medlem
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i nästan tre år. För lite mer än ett halvår sedan förlovade vi oss, och för cirka tre månader sedan flyttade vi ihop. Jag är 18 år och han 20, och han är även min första pojkvän, första kyss, första personen jag haft sex med, ja, första i allt gällande kärlekslivet helt enkelt.

Min pojkvän har varit otroligt svartsjuk och krontrollerande under i princip hela vårt förhållande, tills för lite mer än ett halvår sedan. Jag var på honom väldigt mycket om att han hela tiden gjorde fel och inte behandlade mig rätt. Nu har han endast lite kvar av det beteendet vilket jag är oerhört tacksam över, eftersom det beteendet var något som verkligen fick mig att må helt sjukt dåligt. Under hela tiden som han fick mig att må dåligt med sitt beteende, var jag på honom om hur fel han behandlade mig. Han lovade hela tiden att bli bättre och blev lika ledsen över sig själv varje gång han han hade sårat mig.

Men nu till problemet; trots att han inte håller på på samma sätt längre, så är det någonting som inte känns rätt. Min pojkvän är verkligen inte taskig, han är hur rolig, snäll och romantisk som helst. Trots detta har jag ångest varje dag, och då funderar jag på ifall jag fortfarande är kär i honom och om jag verkligen vill dela resten av mitt liv med honom. Jag har nästan ingen lust till sex, och även det är något som blivit till ett problem i vårt förhållande. Han vill ha sex men inte jag. Jag tänker också på hur det skulle vara att vara med någon annan, även om jag inte är säker på att jag faktiskt vill det.

Jag känner en sådan enorm skuld att jag imte vet vart jag ska ta vägen. Från att ha klagat på honom så länge och slutligen fått honom att ändra på sig, så är det nu jag som ställer till det. Uppenbarligen är jag osäker på mina känslor, men jag är inte ett dugg osäker på hur mycket jag älskar honom. Och tanken av att kanske inte ha honom i mitt liv längre gör ont i mig. Det känns som att jag tänker så mycket att min hjärna snart exploderar...

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har så många som jag pratat av mig med och som stöttar mig med råd och egna erfarenheter, ändå lyckas jag inte komma fram till någonting.

Egentligen vet jag inte vad min fråga är, jag vill nog bara höra vad ni själva skulle gjort i min situation.
Citera
2016-07-07, 15:00
Medlem
Forsberg21s avatar
Gör slut är mitt råd.

Chansen att du ska vara tillsammans honom mycket längre låter helt osannolikt...
Citera
2016-07-07, 15:03
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ificouldfly
-----

Du har haft samma pojkvän i hela ditt liv, och gått igenom en stor process att ändra honom och nu i vardagen när allt är annorlunda så är det inte lika spännande. Du blev distraherad av hans avundsjuka dagligen och var inte i position att kolla runt efter andra killar men nu när det är löst så har du vaknat till och insett att du älskar honom, men är inte kär i honom.

Att du vill inte ha sex med honom är en big deal, kan ha med saken o göra att ni kanske har umgåtts för mycket på sistone, eller att ni behöver semester. Betyder inte att man ska göra slut pga det men ni behöver någon slags ändring i vardagen som "kryddar" till det.

Det kan också vara andra saker som får dig att inte ha sex: stress på jobbet/skolan? Problem med familjen/vänner?

Jag tror det handlar mest om att du har varit med samma o tråkiga kille i hela ditt liv, du håller på att växa upp och vill utforska världen lite mer istället för att vara kvar med samma kille i resten av ditt liv och skaffa barn på en gång. Du är inte den första som känner så.

Så det du kan göra är:

1. Öppet förhållande
2. "Paus"
3. Bli singel

eller att ni kanske inte hörs på en vecka. Du kan gå ut lite med dina vänner och fokusera på dig själv och känna av senare hur det känns att vara ensam.
Citera
2016-07-07, 15:03
Medlem
silverkungens avatar
Gör det som känns rätt i hjärtat. Du vill egentligen bara höra att det är okej för dej att ta nästa kliv. Vilket är ut ur den relationen du befinner dej i. Så gör det. Och ut och testa dina vingar med andra. Så är du nöjd?
Citera
2016-07-07, 15:09
Medlem
Man kan inte älska någon om man inte tycker om den! Varför först förlova sig och sedan även flytta ihop med en man inte trivs med och som man har känslor för? Har du kysst och haft sex med flera eftersom du säger att han var den första? Du verkar vara allmänt förvirrad med vad du vill med ditt förhållande!
Citera
2016-07-07, 15:15
Medlem
TommyNilssons avatar
tycker det e tragiskt att dagens ungdomar ger upp för lätt när dom igentligen älskar varrandra! syns ju klart och tydligt att du bryr dig om honom! vad förväntar du dig få för kille efter honom ifall ni skulle göra slut? en som kanske bara har sex med dig och sen dumpar dig? en som kanske misshandlar dig psykist eller fysiskt? en som kanske dricker för mycket? etc etc... ingen människa är perfekt och nu har ju din kille ändrat sig mycket för din skull... frågan är duger inte guldet som du har? om du inte haft nån känsla kvar för honom av nån anledning så är det en annan sak men nu älskar du ju honom! och sen det här med svartsjuka är ju bara för att han älskar dig så mycket att han är rädd om dig, se det lite positivt (om svartsjukan inte går helt överstyr dvs)
Citera
2016-07-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man kan inte älska någon om man inte tycker om den! Varför först förlova sig och sedan även flytta ihop med en man inte trivs med och som man har känslor för? Har du kysst och haft sex med flera eftersom du säger att han var den första? Du verkar vara allmänt förvirrad med vad du vill med ditt förhållande!

Jag tycker ju om honom, och han betyder jättemycket för mig så jag kan visst älska honom. Och trivs med honom det gör jag, vi kan prata om vad som helst och göra vad som helst tillsammans utan att skämmas.

Nej, han är den första i allt, precis som jag skrev. Har aldrig kysst eller haft sex med någon annan förutom honom.

Och ja! Jag är helt galet förvirrad! Det vet jag om. Det är därför jag skriver här.
Citera
2016-07-07, 15:20
Medlem
sveningmars avatar
Det kommer ta slut mellan er förr eller senare så gör det nu så du slipper ha ångest. Det är för tidigt att bli så seriös i din ålder. Det är inget konstigt att du funderar på hur det skulle var med någon annan om du bara har varit med honom.
Att du inte vill ha sex med honom säger väl allt
Citera
2016-07-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ificouldfly
Jag tycker ju om honom, och han betyder jättemycket för mig så jag kan visst älska honom. Och trivs med honom det gör jag, vi kan prata om vad som helst och göra vad som helst tillsammans utan att skämmas.

Nej, han är den första i allt, precis som jag skrev. Har aldrig kysst eller haft sex med någon annan förutom honom.

Och ja! Jag är helt galet förvirrad! Det vet jag om. Det är därför jag skriver här.
Du skrev "var din första" luktar troll, verkar vara flera killar som skriver sådana trådar, innehåller alla komponenter för att bli kallad hora/slampa osv. känns "trolligt"

Bittra killar som tycker att alla tjejer är horor, och vill att andra ska tycka det med!
Citera
2016-07-07, 16:03
Medlem
Grovedarks avatar
Ja det här förhållandet är redan över. Nu är det dags att hoppa på den så kallade kukkarusellen och ligga runt som en hora så länge du kan. Med andra ord "leva livet", "utforska din sexualitet", "jag vill inte ha något som binder mig just nu" och det gamla vanliga.

Vid 30 års åldern börjar karusellen närma sig sitt slut och då kan du hitta någon tråkig och "seriös" pojkvän att skaffa vovve, villa, volvo och kanske t.o.m barn med. Denna kille kommer du aldrig vara "kär" i, bara "älska". D.v.s samma tillstånd som du befinner dig i just nu.
Citera
2016-07-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Ja det här förhållandet är redan över. Nu är det dags att hoppa på den så kallade kukkarusellen och ligga runt som en hora så länge du kan. Med andra ord "leva livet", "utforska din sexualitet", "jag vill inte ha något som binder mig just nu" och det gamla vanliga.

Vid 30 års åldern börjar karusellen närma sig sitt slut och då kan du hitta någon tråkig och "seriös" pojkvän att skaffa vovve, villa, volvo och kanske t.o.m barn med. Denna kille kommer du aldrig vara "kär" i, bara "älska". D.v.s samma tillstånd som du befinner dig i just nu.

Jag är inte intresserad av någon "kukkarusell". Bara för att du själv var dum nog att hoppa på fittkarusellen betyder det inte att alla andra vill på den... Så korkat uttalande...
Citera
2016-07-07, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark

Bitter kille som aldrig får ligga hör jag.

Gör som den här snubben säger, men lyssna inte på folk som honom som anser alla kvinnor som har kul vara horor. Ligg runt och ha kul, du har varit med en i ditt liv. Du är ung, lev livet medans du kan. Tro mig, du kommer vilja ligga när du inser vilka bra ligg det finns där ute, sen kommer du komma över killar som Grovedark som är värdelösa i sängen men dom viftar du bort bara och kör på nästa och har kul !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in