• 1
  • 2
2016-07-07, 14:52
Medlem
Whiteejacks avatar
Jag har aldrig under mitt liv åkt på en förkylning mitt i sommaren (förutom denna gång, just nu) mitt i början av juli

jag minns ingen i min närhet som kan ha vart förkyld, har vart mycket hemma på sistone också,och ingen är förkyld här hemma, vad kan det bero på?

Måste bli av med förkylningen illa kvickt har en viktig sak nu i helgen,

Förrigår så hade jag endast ont i halsen (misstänkte förkylning på gång då jag alltid får ont i halsen först innan)
igår var det jobbig dag pga förkylning idag likaså, tror ni det kan bli bra till lördag?
Citera
2016-07-07, 15:00
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det kan bli bra, oroa dig inte, take care!
Citera
2016-07-07, 15:01
Medlem
Mia-Rovys avatar
Det är inget konstigt.

Men eftersom du menar att du inte kommit i kontakt med något förkylningsvirus så tycker jag att du borde ställa dig frågan om det inte kan vara en liten allergi?
Citera
2016-07-07, 15:06
Medlem
chemtrails!

jag fick själv en sommarförkylning härom veckan, har aldrig varit med om det tidigare i mitt liv.

nuförtiden så känns influensan och vanliga förkylningar mkt kraftigare och man får dom oftare,
mest troligt så är det läkemedelsbolagen som skapar olika varianter av förkylnngar och influensor,

presis som antivirus tillverkare skapar virus, '
och klotter saneringsfirmor betalar ungdomar för att klottra,'

så skapar läkemedelsbolagen olika sjukdomar,
Citera
2016-07-07, 15:19
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det är inget konstigt.

Men eftersom du menar att du inte kommit i kontakt med något förkylningsvirus så tycker jag att du borde ställa dig frågan om det inte kan vara en liten allergi?

Detta ter sig precis som förkylningarna jag är van vid, dvs udda halsont i ett dygn och må allmänt skit, sedan dag 2 bryter det ut i snuva, dag 3 också, känner igen detta som en förkylning.
Citera
2016-07-07, 15:19
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
chemtrails!

jag fick själv en sommarförkylning härom veckan, har aldrig varit med om det tidigare i mitt liv.

nuförtiden så känns influensan och vanliga förkylningar mkt kraftigare och man får dom oftare,
mest troligt så är det läkemedelsbolagen som skapar olika varianter av förkylnngar och influensor,

Hur lång tid tog det för dig att bli frisk?
Citera
2016-07-07, 15:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
chemtrails!

Eller, och det här blir svårt för dig att greppa, så är du bara äldre och har sämre immunförsvar och är allmänt skröpligare.
Citera
2016-07-07, 15:46
Medlem
FreshMilks avatar
Citat:
chemtrails!

Bäst du stänger av datorn och sätter på dig en ny foliehatt...

Ja det är normalt att bli förkyld, när som helst på året...
Citera
2016-07-18, 22:11
Medlem
DcZSupaXs avatar
Lite segt svar men.. Måste säga att jag känner igen det där du säger. Jag känner själv just nu att det är en förkylning på gång, känner av lite i halsen. Sitter här och dricker grönt te med ingefära, citron och honung, ska iväg på Onsdag i en vecka och kurerar mig utifall att om det är en förkylning på g. Men som du säger så har jag inte varit i närheten av någon med förkylningsvirus och jag är inte heller allergisk mot något. Har aldrig haft pollen men man kan ju få det spontant. Så pollen låter det som det kan vara i så fall eller förmodligen så har du torr luft i lägenheten/huset. Det orsakar halsont, framförallt i svalget.
Citera
2016-07-18, 22:55
Medlem
MuscleSharks avatar
Vi lever redan med de flesta forkylningsvirus och bakterier i kroppen. Viruset eller bakterierna bryter forst ut nar kroppen utsätts för någon typ av stress. Stress bryter ned immunforsvaret, vilket till slut gor att infektionen blommar ut.
Att bli sjuk pa sommaren ar inga konstigheter.
Citera
2016-07-18, 23:10
Medlem
Saltkatts avatar
"Envis som en sommarförkylning" är ju för fanken ett talesätt, mer eller mindre. Inget konstigt med det. Men de brukar vara just envisa.
Citera
2016-07-18, 23:27
Medlem
RickRozays avatar
"Är förkylning under sommar normalt?"

Är tretton grader Celsius rekommenderad temperatur för att sova i?

Min poäng är att det blir kallt även under sommaren på natten (duuh)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in