2016-07-07, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery

Värdelöst.....att man ska tvingas se dina vänstervridna sjuka feministinlägg utan verklighetsförankring.
Det är faktiskt ingen som tvingar dig att läsa - det är också ett val som du gör, precis som det är ett val du - inte barnet - gör när du har samlag.

Citat:
Jo, det är det, för det handlar ENDAST om pengar, inget annat. Pengar som mamman lika bra kan stå för helt och hållet, eftersom det också är hon som bestämt och utfört allting, bakom min rygg, mot min vilja.
Nej, det handlar inte om enbart pengar när det gäller barnets rättigheter. Gällande mamman så klarar hon uppenbarligen INTE att axla din del också - eftersom hon efter flera år valt att vända sig till försäkringskassan.

Citat:
Vet jag ju visst det. Jag vet att jag inte sprutade i henne. Jag vet att jag hade kondom som jag kontrollerade och att den var hel. Jag vet att hon knulla flera stycken under den veckan och jag vet ju vad dna-testen visat, återigen, läs ALLA mina inlägg istället för att bara sitta och svamla som stefan löfven.
Jag vet att du låter som alla andra som försöker avhända sig sitt ansvar ... Inte trovärdigt.

Citat:
Sjuk i hela jävla huvudet är du. Börja använd hjärnan för fan, ditt jävla skämt till människa.
Det bästa är om du som kille börjar använda hjärnan innan ett barn blir till. Att lagen ser ut som den gör hänger inte på mig - så gillar du inte den så får du vända dig mot de som valde att sätta barns rätt före mannens tidigare rätt att göka runt och sätta utomäktenskapliga barn till världen utan att behöva ta ansvar...

Självklart skall lagen tillgodose barnets behov före de vuxnas.
Citera
2016-07-07, 13:10
Medlem
Harpys avatar
De försöker bara upprätthålla en standard för de nyfödda valparna. Allt trevligt umgänge har potential att komma till ett visst pris. Ett överklaganden enligt nuvarande lagstiftning torde efter en eventuell DNA-bekräftelse komma tillbaka som en örfil, en gång i månaden i arton långa år. Är det verkligen försäkringskassan man ska gnälla hos?
Citera
2016-07-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är faktiskt ingen som tvingar dig att läsa - det är också ett val som du gör, precis som det är ett val du - inte barnet - gör när du har samlag.

Nej, det handlar inte om enbart pengar när det gäller barnets rättigheter. Gällande mamman så klarar hon uppenbarligen INTE att axla din del också - eftersom hon efter flera år valt att vända sig till försäkringskassan.

Skulle hon kanske tänkt på INNAN hon valde att:

* Ljuga om p-piller
* knulla flera olika killar samma vecka/or
* Stjäla sperma ur kondom och göra sig själv gravid, medvetet
* Hålla käft om graviditet

Det är helt och hållet självförvållat och ett vidrigt medvetet val, därmed kan hon gått få stå för allt själv, i annat fall får hon väl bli skyldig fk tills dess att hon kan betala det, inte mer än rätt.

Jag vet att du låter som alla andra som försöker avhända sig sitt ansvar ... Inte trovärdigt.

Jag har inget ansvar i detta eftersom jag tvingats till det bakom min rygg, mot min vilja, genom stöld, bedrägeri, egenmäktigt förfarande och maktmissbruk. Eller du anser också att en kvinna som blir våldtagen i irak, förtjänar att stenas till döds?

Det bästa är om du som kille börjar använda hjärnan innan ett barn blir till. Att lagen ser ut som den gör hänger inte på mig - så gillar du inte den så får du vända dig mot de som valde att sätta barns rätt före mannens tidigare rätt att göka runt och sätta utomäktenskapliga barn till världen utan att behöva ta ansvar...

Jaha, så du menar alltså, att jag inte gjort ALLT i min makt för att förhindra detta? Enligt dig så är tydligen ALLTING endast mitt ansvar och hon kan liksom bete sig hur hon vill, för enligt dig, så har hon ju inget ansvar i sina egna handlingar?

Nej. Det ska vara lika för ALLA, oavsett vad man är för något. Lagen ska inte bara gälla vissa. Isåfall anser jag mig inte heller behöva följa någon lag, varför ska jag liksom följa en lag som ingen annan behöver följa??
Citera
2016-07-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
De försöker bara upprätthålla en standard för de nyfödda valparna. Allt trevligt umgänge har potential att komma till ett visst pris. Ett överklaganden enligt nuvarande lagstiftning torde efter en eventuell DNA-bekräftelse komma tillbaka som en örfil, en gång i månaden i arton långa år. Är det verkligen försäkringskassan man ska gnälla hos?
jag vet inte vart man ska gnälla.....ingen verkar intressera utav att hjälpa mig heller så....
Citera
2016-07-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Konstigt resonemang att det skulle vara killens hundraprocentiga ansvar att se till att kvinnan inte blir gravid.
Håller jag fullständigt med om. Det bör varje kvinna sköta själv och ta konsekvenserna av det. Detsamma gäller en man. Han tar ansvar för vad han gör.

Citat:
Du menar att man även borde förbjuda abort för kvinnor?

Varför skulle man förbjuda abort för kvinnor?

Citat:
Ingen tycker ju öht att man ska behandla födda barn på omänskligt vis, utan snarare ha större kontroll över tiden därinnan. Så att man kan undvika situationer där dåliga föräldrar och uppväxtförhållanden ens får chansen. Ansvaret det innebär att uppfostra en människa borde alltid stå över den initialt själviska viljan att få ett eget barn.

Som sagt kvinnor och män har ansvar för vad de gör och får ta konsekvenserna av det.

Att män och kvinnor har olika biologiska funktioner får vi nog helt enkelt acceptera. Om det känns svårt så kan man beställa tid för att prata om det på psyket. För om man har stora problem att acceptera att man har det kön man har så ska man söka hjälp så att man slipper må dåligt av det.

Det verkar vara rätt vanligt bland unga män i dag att de har svårt med sin könsroll och att finna sig tillrätta i den. De är så fruktansvärt avundsjuka på kvinnor att det gör ont att se.
Citera
2016-07-07, 13:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har inte gjort någon "dumhet", varför är det ok att MITT liv blir förstört??

För det där argumentet med barnets rättigheter är bara totalt skitsnack. Vad är det för "rättigheter" vi talar om här?? Rätten att ärva från mig, rätten att ha mig som vandrande plånbok, that´s it.

Är det verkligen något livsviktigt att försvara med näbbar och klor så att någon annans liv blir förstört?? Pengarna kan de ta från mamman, det är hon som orsakat hela sitationen.

Så varför ska ett liv bli förstört till förmån för ett annat, när det finns BÄTTRE och mycket enklare samt rättvisare lösningar??

Låter ju som att det är en radikalfeminist som kommit på lagen.

Jag är inte ens feminist, men jag tycker så ändå. Jag har träffat så många människor som varit ledsna för att de inte känt sitt ursprung, som känt sig "halva" då de inte vetat vem fadern är. Eller som har vetat hans namn, men han har stött bort dem när de har försökt ta kontakt. Barn tar ju sådant på sig själva, tyvärr, de tror att det är fel på DEM... Och faderskapsutredningar och underhåll har funnits i hundratals år, förmodligen tusentals år på något sätt. Långt innan feminismen fanns. Männen hämtades av länsman och fick försöka svära sig fria i rätten - tyvärr lyckades det dem ofta att svära falskt då det inte fanns blodprover... nu går det inte längre.

Detta med människor som söker och finner sitt okända ursprung, behandlades redan i antika dramer... Det är allmänmänskligt, inget tillfälligt modernt påhitt.
Citera
2016-07-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är inte ens feminist, men jag tycker så ändå. Jag har träffat så många människor som varit ledsna för att de inte känt sitt ursprung, som känt sig "halva" då de inte vetat vem fadern är. Eller som har vetat hans namn, men han har stött bort dem när de har försökt ta kontakt. Barn tar ju sådant på sig själva, tyvärr, de tror att det är fel på DEM... Och faderskapsutredningar och underhåll har funnits i hundratals år, förmodligen tusentals år på något sätt. Långt innan feminismen fanns. Männen hämtades av länsman och fick försöka svära sig fria i rätten - tyvärr lyckades det dem ofta att svära falskt då det inte fanns blodprover... nu går det inte längre.

Detta med människor som söker och finner sitt okända ursprung, behandlades redan i antika dramer... Det är allmänmänskligt, inget tillfälligt modernt påhitt.
Jag har inte haft någon invändning om att få veta ursprunget. Det finns heller ingen lag som tvingar mig att stötta eller finnas där. SÅ återigen, "barnets rättigheter" = att jag är en vandrande plånbok och arvsrätten, INGET annat. Så det finns INGET hinder att mamman istället får ta hela den ekonomiska biten, eftersom det var HON som ställde till hela situationen, utan mitt samtycke.
Citera
2016-07-07, 14:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Som jag skrev tidigare: lagen är inte ny. Du kan läsa i Selma Lagerlöf t.ex.:

http://www.adlibris.com/se/e-bok/tosen-fran-stormyrtorpet-berattelse-9789100144913
Citera
2016-07-07, 14:16
Medlem
micro113s avatar
[quote=Ghostery|57790848]
Det börjar bli lite larvigt att du inte kan använda dig av citatfunktionen på ett vettigt sätt, utan gömmer dina svar i det du citerar.

Citat:
Skulle hon kanske tänkt på INNAN hon valde att:

* Ljuga om p-piller
* knulla flera olika killar samma vecka/or
* Stjäla sperma ur kondom och göra sig själv gravid, medvetet
* Hålla käft om graviditet
Huruvida hon åt p-piller eller inte är egalt - du påstår ju att du skyddade dig med kondom, så ..

Hur många killar hon knullade samma vecka är också egalt - vad som har betydelse är om faderskapstestet visade att du är pappan.

Du "förmodar" att hon stulit sperma - jag personligen köper inte det, och det lär inte försäkringskassan heller göra.

Vad hade det haft för betydelse om hon berättat om graviditeten - du hade ju inte kunna påverka utgången i alla fall, och barnet har du ju inget intresse i utan hatar som alla andra andra barn.

Citat:
Det är helt och hållet självförvållat och ett vidrigt medvetet val, därmed kan hon gått få stå för allt själv, i annat fall får hon väl bli skyldig fk tills dess att hon kan betala det, inte mer än rätt.
Nej, det är ju det som är poängen. Kvinnor kan inte självbefrukta sig - det krävs att en man bidrar med sperma.

Citat:
Jag har inget ansvar i detta eftersom jag tvingats till det bakom min rygg, mot min vilja, genom stöld, bedrägeri, egenmäktigt förfarande och maktmissbruk. Eller du anser också att en kvinna som blir våldtagen i irak, förtjänar att stenas till döds?
Det finns ingen relevans i din jämförelse alls - det är ingen som kommer att stena dig till döds för att du satt utomäktenskapliga barn till världen i Sverige - du kan känna dig lugn på den punkten.

Citat:
Jaha, så du menar alltså, att jag inte gjort ALLT i min makt för att förhindra detta? Enligt dig så är tydligen ALLTING endast mitt ansvar och hon kan liksom bete sig hur hon vill, för enligt dig, så har hon ju inget ansvar i sina egna handlingar?
Nej, du har inte gjort allt som står i din makt för att förhindra graviditet - hade du det så hade hon inte blivit gravid.

Citat:
Nej. Det ska vara lika för ALLA, oavsett vad man är för något. Lagen ska inte bara gälla vissa. Isåfall anser jag mig inte heller behöva följa någon lag, varför ska jag liksom följa en lag som ingen annan behöver följa??
Lagen är lika för alla. Den gällde också dig när du var barn.
Citera
2016-07-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast hon måste vårda det också. Kanske med noll avlastning. Och mot sin vilja. Det kan till och med bli farligt för ett hjälplöst spädbarn. Till och med om barnet är djupt önskat och man är två om det, så kan Fan själv vara lös i barnkammaren när barnet skriker hela natten, föräldrarna är förstörda av sömnbrist o.s.v..

Ja, det bästa för barnet är fortfarande att man tar bort det från den biologiska mamman, och det är fullt rimligt att man staffar henne med kastrering. Med tiden skulle väldigt få barn (om överhuvudtaget några) bli lidande av sånt här.
Citera
2016-07-07, 14:21
Medlem
[quote=micro113|57791278]
Citat:
Det börjar bli lite larvigt att du inte kan använda dig av citatfunktionen på ett vettigt sätt, utan gömmer dina svar i det du citerar.

Huruvida hon åt p-piller eller inte är egalt - du påstår ju att du skyddade dig med kondom, så ..

Hur många killar hon knullade samma vecka är också egalt - vad som har betydelse är om faderskapstestet visade att du är pappan.

Du "förmodar" att hon stulit sperma - jag personligen köper inte det, och det lär inte försäkringskassan heller göra.

Vad hade det haft för betydelse om hon berättat om graviditeten - du hade ju inte kunna påverka utgången i alla fall, och barnet har du ju inget intresse i utan hatar som alla andra andra barn.

Nej, det är ju det som är poängen. Kvinnor kan inte självbefrukta sig - det krävs att en man bidrar med sperma.

Det finns ingen relevans i din jämförelse alls - det är ingen som kommer att stena dig till döds för att du satt utomäktenskapliga barn till världen i Sverige - du kan känna dig lugn på den punkten.

Nej, du har inte gjort allt som står i din makt för att förhindra graviditet - hade du det så hade hon inte blivit gravid.

Lagen är lika för alla. Den gällde också dig när du var barn.
Jag kommer efter detta inlägg inte svara mer på ditt skitsnack. Du förstår inte vad jag skriver och missar poänger och missförstår allting. Jag skiter i dig nu. idiot!
Citera
2016-07-07, 14:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Barnets rättigheter? Vilket jävla SKITSNACK!

Finns inga "rättigheter". Det enda ungen har rätt till är att ärva och ha mig som vandrande plånbok, vilket mamman lika bra kan stå för istället.

Är det så svårt att fatta?

Jag blir så ledsen... Vet din mamma om att hon är farmor? Då kanske dom två kan ha glädje av varandra? Eller om du har ett syskon som har lust att ta sin faster- eller farbrorsroll? Det finns kanske kusiner till barnet, så att han eller hon kan få syskonsubstitut? (Du skrev inget om ifall kvinnan har fler barn.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in