Citat:
Ursprungligen postat av
swimmingpool
Har hört att folk som ska sluta röka kan få hjälp med hypnos. Då börjar man ju undra vad mer kan man bli hypnotiserad för.... Jag skulle gärna bli hjärntvättat att jag inte gillar sötsaker t.ex. Finns ju massa saker man skulle vilja/tycka istället för hur man beter sig nu.
Har även hört att inte alla hypnotiseras lika lätt. En del kanske är helt immuna mot det. Vad är det som gör att en del har lättare för att bli det, är dom mer korkade, eller mer känsliga, eller vad....

Skall inte vara omöjligt...
Var en skeptiker ang hypnos för länge sedan... men när jag såg det utföras på folk omkring mig... så är jag inte skeptisk längre...
Varför det inte fungerar på alla är att hypnos är något du själv måste "tillåta" lite om man säger så... när jag kollade på det live så var det typ 8 av 10 som faktiskt "tillät" det... och det var typ 3 av 10 som faktiskt var väldigt tillåtande...
Men det kanske är svårare än så... jag vet att det fungerar, men undrar (har aldrig blivit det själv) om jag inte är lite för "spänd" för att det skall fungera på mig ändå...
Rent teoretiskt vet jag hur man gör...