Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Nej, expertisen har inte sågat undersökningen. Sluta ljug. Din undersökning handlar enbart om huruvida man kan tänka sig bli hemmafru, ingenting om huruvida man som hemmafru är lycklig eller inte. Återigen försöker du blanda bort korten. Det är en stor skillnad mellan att vilja någonting och sedan gilla det när man prövar på det. Undersökningar har visat att hemmapappor är mer benägna att skilja sig och bli deprimerade än arbetande fäder.
Inte den undersökningen om diskuterades nu utan denna:
(FB) Hemmafruar lyckligare än övriga kvinnor!
Hur kan hemmamän skilja sig? De har ju ingen egen ekonomi.
Så den undersökningen vill jag ju gärna se tack….SAMT en jämförelse mellan hur deprimerade hemmafruar blir och hur mycket hemmafruar skiljer sig.
Annars går det alltså inte dra någon slutsats att hemmamän skulle vara mer deprimerade än hemmafruar. Get it?
Citat:
Sedan ljuger du om att jag hävdat att alla kvinnor skulle gilla någonting, jag har aldrig uttalat mig om alla kvinnor. Du har uttalat dig om alla, ingen annan. Vilket inte är så konstigt, det är ytterligare en manifestation av det det faktum att jag förespråkar individuella val där alla får fatta de beslut som passar dem, och du förespråkar tvång där man helt enkelt ska finna sig i vad du tycker känns bäst.
Du kan förespråka individuella frivilliga val hur mycket du vill, är du samtidigt för en samhällstyp där detta inte är en möjlighet för väldigt många så håller inte ditt första påstående.
Jag har ännu ej sett dig komma med den där politiska lönsignen för att få 2 system att verka prallellt. Dvs systemet där det finns en offentlig sektor som möjligör att föräldrar båda kan jobba trots att man får barn och ditt system där man låter föräldrar bada i pengar så de kan betala dyra au-pair flickro att sitta barnvakt dagarna i ända, eller bilda små dyra privata lösningar för sina ungar som bara ska dras runt på föräldrarnas bidrag.
men jag är en tålmodig själ så jag väntar.
Citat:
1. Vi löser situationen efter de möjligheter som finns för oss. Vilket svar hade du väntat dig egentligen? Eller, såklart, du är en dogmatisk vänsterfeminist. Vad ska du fråga härnäst? Om hur vi gör om det inte finns några möjligheter till barnomsorg, inga föräldrar att starta ett kooperativ med samt att vi råkar vara strandsatta i Sahara med 3 mils gångväg till närmsta oas? Jag förstår ärligt talat inte vad du tror att du ska få ut av dina frågor.
"starta" ett kooperativ…på vad? vilka medel? Tror du seriöst att låt säga 20 förädlrarpar kan betala för ett helt dagis verksamhet? Löner, hyra, mat, materiell, försäkringar….. Seriöst?
Maxtaxan för 1 barn ligger enligt denna på 1.300.
http://www.babyhjalp.se/dagisavgift
För 20 barn blir detta : 26 000. Tror du man drar runt ett kooperativt dagis på detta? med personal på kanske 3 st?
hmm?
Du är ju liksom helt hej svejs och flyger i någon mycket ljusblå liten molntuss utan minsta verklighetsförankring.
Citat:
2. Man hade alltså inte bil under exempelvis 60-talet? Tvärtom har jag anekdoter från min egna släkt om medelklass som flyttade in i helt nyproducerade hus, köpte nya bilar, ny elektronik etc. De var rikare då. Relativt deras standard så har jag inte råd med deras liv ens med två inkomster, som de klarade på en. Och det är något jag vill ändra på och du behålla. Jag vill politiskt förändra Sverige så att vi kan fatta det beslut den äldre generationen kunde. Jag tänker inte acceptera dina spelregler.
Jo men inte alla som idag. Bilparken har självfallet ökat rejält sen 50-talet…eller vad fasen trodde du?
Sen återigen du kan inte jämföra på det där sättet, inte via att jämföra prylar i vart fall.
50-talets matutgifter ex. för en familj var mycket högre än vad vår är dag.
Och du köper kan jag lova dig oändligt mycket mer prytlar än vad man någonsin gjorde på 50-talet, där plasten just uppfunnits.
Din ideal värld du vill tillbaka till offrade som sagt kvinnan, hon jobbade gratis.
Och sorry det har inte jag som kvinna det minsta lust att göra längre. men vill du tillbaka till detta så kan ju du jobba gratis…helt upp till dig.
Men du kan nog glömma att någonsin igen dra kvinnor tillbaka till det slavgörat eller beroendet Kommer inte hända.