Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Sluta ljug, Merapi. Det står alla fritt att läsa igenom tråden, och då ser man snabbt att det inte stämmer. Återigen har du inte bemött undersökningen i fråga, ej heller har du överhuvudtaget bemött det faktum att hemmafruar är lyckligare än andra kvinnor.
Här är en tråd som beskriver din typ av argumentation väldig väl.
Du är en sorglig typ.
Nej du är en sorglig dum typ.
Och ja det står folk fritt.
Vilken jävla undersökning?
den i TS?
OK jag kan ta den också…låt oss se.
"The survey, carried out for insurance group LV=, asked more than 3,000 to say whether or not they were satisfied with their lives."
vara "satisfied" är inte helt samma som lycklig. Att vara "unsatified" som arbetande, förmodligen då oftare dubbelarbetande kvinna i UK. Är inte samma sak som att säga att det beror på att jag har ett lönejobb och inte går hemma som enbart hemmafru som jag är "unsatified".
Jag kan lika väl svara "unsatified" på den frågan för att jag är superstressad, aldrig får tid vila, he egen tid, vara närvarande på den uppgift jag har framför mig för att jag går på högvarv med allt annat i livet.
"
They scored 87.2 per cent in the happiness ratings. (hemmafruar: min kommentar) The others in the top five were those working in: hospitality and events management – 86.3 per cent; creative arts and design – 84.4 per cent; the charity sector – 83.9 per cent; leisure, sport and tourism – 83.7 per cent."
Skillnaderna i "lycka" mellan hemmafruarna och andra är alltså tämligen liten.
Och ja, det kan självklart vara härligt att fokusera 100% på barn och hem, men borde man kanske inte fråga samma kvinnor om de också är lyckliga med att göra detta jobb utan ersättning?
Om de är lyckliga göra ENBART detta jobb hela livet, eller bara under en period?
Om de är lyckliga med den pension samhället ger dem för att de tagit hand om dessa uppgifter i sina liv? Vad med pensionerade hemmafruar är de lyckligare än yrkesverksamma pensionärer?
Vad med skilda hemmafruar?
Och framför allt borde man inte fråga stay-at-home-dads om de också känner samma lycka?
( de ingick för övrigt också män i denna undersökning, så? slutsats av detta….? kanske är även män lyckliga som hemmamän??)
I sånt fall borde vi inte då jobba för ett samhälle där alla ska få denna lycka via att ALLA tar jobbet som hemmafruar? istället för att fokusera bara på kvinnors "lycka" hmmm?
Som sagt Novus, gjorde en undersökning, på korrekt vis och utan medias behov av att skapa nyheter, frågade slumpvalda och båda könen och då fick man 27% kvinnor och 25% män vill bli hemmafru/ man. (Sverige)
Som sagt.
Och nu får du/ ni ju gärna förklara VAR jag ljuger ovan..eller VAR jag är en vidrig marxist i ovan resonemang…
idel öra.