2016-07-06, 22:21
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Kan detta gäng ha bjudit med Madde till den platsen? Umgicks dom på det sättet?
Lockade dit henne för en trevlig sommarkväll, grillning kanske?
Det ska ju ha varit planerat, så det var kanske the masterplan. Att få henne till gruvan och ha ihjäl henne där på plats.

Är det en trevlig omgivning där?

Eftersom Madde dels varit inneboende hos MJ och JH samt i övrigt festat med dom andra så skulle dom utan problem kunna få med henne ut dit.
Citera
2016-07-06, 22:21
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Har du koll på händelseförloppet så får du gärna dela med dig.

Förlåt herr språkpolis jag har hyfsad koll på händelseförloppet i tråden. Känns det bättre nu?
Citera
2016-07-06, 22:22
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fågelvisk i PM:

Går MDPV fortfarande att få tag på?
Att detta gäng skulle vara inne på RC känns föga förvånande.
Citera
2016-07-06, 22:24
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Fågelvisk i PM:

Metylendioxipyrovaleron-pundare alltså. Utöver att de redan från början inte tillhörde nationens begåvningsreserv. Herre jösses...
Citera
2016-07-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Kan detta gäng ha bjudit med Madde till den platsen? Umgicks dom på det sättet?
Lockade dit henne för en trevlig sommarkväll, grillning kanske?
Det ska ju ha varit planerat, så det var kanske the masterplan. Att få henne till gruvan och ha ihjäl henne där på plats.

Är det en trevlig omgivning där?
ja riktigt vackert är det.
Vi vet ju inte hur allt gått till det blir bara spekulationer,och jag funderar allt mer på deras anhöriga som förmodligen mår dåligt och även de kanske hamnar framför flashback tråden. Vi tappar all förnuft mitt i spekulerandet.
Citera
2016-07-06, 22:25
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Tycker också det låter skumt, "brukar drogen mdpv ganska kraftigt", om den ens finns i såna mängder ute i byn tvivlar jag att någon missbrukar den kraftigt. Låter som en förvirrad fågel.
Citera
2016-07-06, 22:27
Medlem
emaptis avatar
http://www.expressen.se/nyheter/exmaken-om-mordade-madeleines-hemlighet/

Citat:
I oktober förra året brann fritidshuset, där hon bodde, ner till grunden efter att en gasolkaminexploderat i stora rummet. Hon lyckades fly ut ur eldhavet och klarade sig fysiskt oskadd. Själva huset ägdes av exmaken, men alla inventarier var Madeleines. För det uppbrända lösöret tillerkändes hon senare ekonomisk ersättning av ett norskt försäkringsbolag.
Det rörde sig om flera hundra tusen kronor.
– Det har gått rykten här en tid om att hon ska ha haft mycket pengar på något ställe. Det är bara bullshit. Däremot vet jag att det funnits försäkringspengar på ett norskt konto. Det var efter att stugan brunnit. Då hade hon en norsk hemförsäkring, berättar exmaken.
Citera
2016-07-06, 22:28
Medlem
Citat:
Fågelvisk i PM:

Typ som meth-smurfar?
Citera
2016-07-06, 22:28
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Tycker också det låter skumt, "brukar drogen mdpv ganska kraftigt", om den ens finns i såna mängder ute i byn tvivlar jag att någon missbrukar den kraftigt. Låter som en förvirrad fågel.

Borlänge ligger inte särskilt långt bort. Och flera i hjärngänget har dessutom kopplingar dit.
Borlänge - Sveriges pundarstad numero uno.
Citera
2016-07-06, 22:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla

Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Metylendioxipyrovaleron-pundare alltså. Utöver att de redan från början inte tillhörde nationens begåvningsreserv. Herre jösses...

Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Klart det finns, enkelt att tillverka också. Flera varianter kan också kallas typ "MDPV". Det vore väl det minst märkliga i detta drama?
Citera
2016-07-06, 22:30
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Borlänge ligger inte särskilt långt bort. Och flera i hjärngänget har dessutom kopplingar dit.
Jo visst, men kannibaldrogen? Nu är jag inte verksam med såna droger men finns det någon marknad för den idag? Trodde t o m dom mest ihärdiga knörkers undvek den.
Citera
2016-07-06, 22:31
Medlem
Citat:

Källa på det? Tror pundet ligger på samma nivå som i vanliga svenska medelstora städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in