2016-07-06, 13:12
Medlem
junazs avatar
Så han kan alltså bli den näst dyraste försäljningen en svensk klubb någonsin gjort (efter Zlatan till Ajax)?

Är han en sån enorm talang att han är värd priset? Av förklarliga skäl har jag ju inte sett någon match med honom.
2016-07-06, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Alldeles för lite.
Aik ska ha minst 500 miljoner för Isak. Han är en större spelare en 10st Zlatans och Zidane tillsammans.
En sak som är säkert är att han är bättre än Engvall
2016-07-06, 13:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Så han kan alltså bli den näst dyraste försäljningen en svensk klubb någonsin gjort (efter Zlatan till Ajax)?

Är han en sån enorm talang att han är värd priset? Av förklarliga skäl har jag ju inte sett någon match med honom.

Nog för att det är en annan marknad nu än när Zlatan blev såld till Ajax. Men näe, han är för oprövad fortfarande även om det han visat upp är bra.
2016-07-06, 13:16
Avslutad
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=SgE_Lpq0INM
2016-07-06, 13:17
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
En sak som är säkert är att han är bättre än Engvall

Jepp.
Tjugo gånger om!!
2016-07-06, 13:18
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nog för att det är en annan marknad nu än när Zlatan blev såld till Ajax. Men näe, han är för oprövad fortfarande även om det han visat upp är bra.
Jo, det är ju klart. Lite andra omständigheter nu än för 16 år sedan.

Om så är fallet bör ju AIK sälja direkt. ~60 miljoner för en spelare som inte är värd det är ju bara att tacka och ta emot! Helt galet.

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
https://www.youtube.com/watch?v=SgE_Lpq0INM
Tack för länken, men jag ser nog hellre hela matcher för att bedöma en spelares kvalitet än bara något best-of-klipp på Youtube. Sedan vet jag ju att du hypar honom som bara den om man läser dina poster, så du är knappast speciellt neutral i frågan...
2016-07-06, 13:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jo, det är ju klart. Lite andra omständigheter nu än för 16 år sedan.

Om så är fallet bör ju AIK sälja direkt. ~60 miljoner för en spelare som inte är värd det är ju bara att tacka och ta emot! Helt galet.

Är säkert 60 inklusive en handfull klausuler. Men likväl säkert en bra summa pengar direkt.

Vad fick Strömsgodset direkt för Ödegaard? Har för mig det var 20-25 norska?

Det var kanske lönen jag hade i bakhuvudet för den verkar 20 miljoner om året. Övergångssumman ska enligt flera uppgifter ha legat på 3,4 miljoner Euro.
Senast redigerad av mishima 2016-07-06 kl. 13:23.
2016-07-06, 13:20
Avslutad
Alltså inte för att vara sådan men ni tror på allvar att ni får 60 miljoner för en 16-åring? Kanske med klausuler så kan man komma upp i den summan men jag ställer mig väldigt tveksam till det hela.
2016-07-06, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad fick Strömsgodset direkt för Ödegaard? Har för mig det var 20-25 norska?

35 med klausuler inräknat 75 enligt wiki.
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Alltså inte för att vara sådan men ni tror på allvar att ni får 60 miljoner för en 16-åring? Kanske med klausuler så kan man komma upp i den summan men jag ställer mig väldigt tveksam till det hela.
Oavsett, om de ror det i hamn är det fan bara att lyfta på hatten. Den som lyckats förhandla fram det får ju Hasse Borg att blekna...
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Oavsett, om de ror det i hamn är det fan bara att lyfta på hatten. Den som lyckats förhandla fram det får ju Hasse Borg att blekna...

Tänk nu på pengarna vi fick för Kiese-Thelin.
2016-07-06, 13:24
Medlem
Citat:

Att värva talanger är alltid en chansning men han är helt klart den mest talangfulla spelaren i Allsvenskan sedan Zlatan. Man ska inte heller jämföra Zlatans siffra med Isaks för det finns så oerhört mycket mera pengar i dagens fotboll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in