2016-07-06, 13:25
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tänk nu på pengarna vi fick för Kiese-Thelin.
Ja, det går inte heller av för hackor. Ni MFF:are och era försäljningsskills.
2016-07-06, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jo, det är ju klart. Lite andra omständigheter nu än för 16 år sedan.

Om så är fallet bör ju AIK sälja direkt. ~60 miljoner för en spelare som inte är värd det är ju bara att tacka och ta emot! Helt galet.

Tack för länken, men jag ser nog hellre hela matcher för att bedöma en spelares kvalitet än bara något best-of-klipp på Youtube. Sedan vet jag ju att du hypar honom som bara den om man läser dina poster, så du är knappast speciellt neutral i frågan...
Gav bara dig så du kunde bilde dig en uppfattning. får AIK 30-40 miljoner plus en vidareförsäljning så är jag nöjd. Tycker han har större potential än Zlatan hade när han var i Malmö FF... Men ni kanske visste att Zlatan skulle bli en världsspelare redan då? GBG får bud på Engvall i vintras på 20-25 millar.. AIK borde få mer för Alexander Isak. Har aldrig skrivit att han är värd 60-80 miljoner. Zlatan var nog granterat ej värd 80 miljoner när han spelade i malmö. Allt beror på hur mycket köparen vill betala
2016-07-06, 13:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Alltså inte för att vara sådan men ni tror på allvar att ni får 60 miljoner för en 16-åring? Kanske med klausuler så kan man komma upp i den summan men jag ställer mig väldigt tveksam till det hela.
Nej det tror jag inte. Halvera summan och då pratar vi fortfarande om en rekordförsäljning för vår del.
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Gav bara dig så du kunde bilde dig en uppfattning. får AIK 30-40 miljoner plus en vidareförsäljning så är jag nöjd. Tycker han har större potential än Zlatan hade när han var i Malmö FF... Men ni kanske visste att Zlatan skulle bli en världsspelare redan då? GBG får bud på Engvall i vintras på 20-25 millar.. AIK borde få mer för Alexander Isak. Har aldrig skrivit att han är värd 60-80 miljoner.
Varför jämförs varenda spelare med Zlatan? Finns hundratals spelare som var bättre än honom mellan typ 15-18.
Citat:
Zlatan var nog granterat ej värd 80 miljoner när han spelade i malmö. Allt beror på hur mycket köparen vill betala
Garanterat ej? Nej Zlatan såldes bara för tredubbla när Ajax sålde honom vidare till Juventus.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-07-06 kl. 13:33.
2016-07-06, 13:28
Medlem
Fyfan vad trött jag är på hypen av svenska unga spelare i Allsvenskan. Vad exakt är det som gör Alexander Isak till den största talangen efter Zlatan? Killen har snubblat in lite mål och haft väldigt tur. Han är snabb, men det är väl det.

Tekie är en större talang än Alexander Isak.
2016-07-06, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej det tror jag inte. Halvera summan och då pratar vi fortfarande om en rekordförsäljning för vår del.

Tror också på något sådant och det är inte alls dåligt att få för en 16-åring. Oavsett vad ni säljer honom för så är det bara att gratulera till en god affär.
2016-07-06, 13:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Gav bara dig så du kunde bilde dig en uppfattning. får AIK 30-40 miljoner plus en vidareförsäljning så är jag nöjd. Tycker han har större potential än Zlatan hade när han var i Malmö FF... Men ni kanske visste att Zlatan skulle bli en världsspelare redan då? GBG får bud på Engvall i vintras på 20-25 millar.. AIK borde få mer för Alexander Isak. Har aldrig skrivit att han är värd 60-80 miljoner. Zlatan var nog granterat ej värd 80 miljoner när han spelade i malmö. Allt beror på hur mycket köparen vill betala

Det är väl det som är själva värdet, vad någon är beredd att betala.
2016-07-06, 13:34
Medlem
Citat:
Alltså inte för att vara sådan men ni tror på allvar att ni får 60 miljoner för en 16-åring? Kanske med klausuler så kan man komma upp i den summan men jag ställer mig väldigt tveksam till det hela.

Om han går till PL så tror jag det blir över 50 utan klausuler. 50 miljoner i PL 2016 är lika mycket värt som 30 miljoner förra säsongen nu när de får in 70% mer i TV pengar.

Allt beror ju egentligen på om det blir en budstrid eller inte men det finns ingen anledning för AIK att stressa en försäljning.
2016-07-06, 13:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fyfan vad trött jag är på hypen av svenska unga spelare i Allsvenskan. Vad exakt är det som gör Alexander Isak till den största talangen efter Zlatan? Killen har snubblat in lite mål och haft väldigt tur. Han är snabb, men det är väl det.

Delar inte masspsykosen kring Isak men du kan inte ha sett särskilt mycket av honom om du tror att det är hans styrkor.
Citat:
Tror också på något sådant och det är inte alls dåligt att få för en 16-åring. Oavsett vad ni säljer honom för så är det bara att gratulera till en god affär.
Verkligen inte dåligt. Frågan är bara hur mycket/lite man ska tro på hela grejen.
2016-07-06, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Nja hans snabbhet är väl ej hans främsta egenskap? Tekniken och spelsinnet är hans främsta egenskaper sedan det med att vara snabb är riktigt bra. Tekie större talang än Alexander Isak? Visst Tekie har talang men jag ser om Peking använder han som innermitt så blir Tekie deras akilleshäl.
2016-07-06, 13:48
Avslutad
Vidhåller att Isak är den största talangen Sverige haft sedan Zlatan. Kunde Zlatan säljas för över 80 mille på den tiden så kan väl Isak teoretiskt nå 50 mille idag, även om jag skulle gissa att 25-30 mille är ett rimligare tak.

Men sen så förlängde ju Isak nyligen, och det är väl inte otroligt att gjort det i utbyte mot ekonomiska fördelar vid en eventuell försäljning. Typ försäljningsklausul eller % på sin egen försäljning.
2016-07-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vidhåller att Isak är den största talangen Sverige haft sedan Zlatan. Kunde Zlatan säljas för över 80 mille på den tiden så kan väl Isak teoretiskt nå 50 mille idag, även om jag skulle gissa att 25-30 mille är ett rimligare tak.

Men sen så förlängde ju Isak nyligen, och det är väl inte otroligt att gjort det i utbyte mot ekonomiska fördelar vid en eventuell försäljning. Typ försäljningsklausul eller % på sin egen försäljning.

Hittar inte källan men det ska ha sagts att det inte finns några klausuler i det nya kontraktet.
2016-07-06, 13:57
Avslutad
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23126343.ab Molins klar för kina

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in