2016-07-04, 13:58
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du får du hellre gå till ett land som mer tydligt just har enbart män som maktelit.
Sverige är ett rel. jämställt land.
men jag skulle svara: ignorera kvinnors behov och problem och fokusera samhället till manliga behov/ krav ex.

100 män (dvs män i majoritet) drabbas inte av våldtäkt eller dåliga löner, kassa pensioner, utbrändhet pga dubbelarbete etc. men det gör kvinnor.

manliga problem i samhället idag, ex våldsutsatthet, tendensen falla i brottslighet, ensamhet,
sjukdomar etc. är oftast beroende på samma manlighetskultur som är den som feminismen arbetar emot.

Att man har speciella brottskategoriseringar som kvinnomisshandel ex. beror på att våld mot kvinnor oftast skiljer mot våld mot män. Män våldsutsätts på krogar, i gäng, av främlingar på fotbollssatider etc. de behöver viss sort av hjälp. Kvinnor utsätts mest i sitt hem, och de behöver mer ofta annan form av hjälp ex. annat boende.
Därför har du olika namn. men numera har jag för mig man bytt till partnervåld, eftersom även män kan behöva denna hjälp.

Och ser du till vilka som är gärningsmän så ÄR det en absolut majoritet män, varför låtsas som något annat? Vad vinner samhället på det?
De som sitter i fängelse är 95% män a fact, endast 5% är kvinnor.

Det är betydligt färre kvinnor än män som sitter av straff på anstalt. Antalet kvinnor intagna i fängelse varierar mellan 200 och 300 dagligen. Det är drygt 5 procent av det totala antalet intagna i svenska fängelser.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/fangelse/

Du kan alltså inte komma på något som denna maktgrupp gör för män?
Det säger dej ingenting?

Du säger "ignorera kvinnors behov och problem och fokusera samhället till manliga behov/ krav ex." Som vadå? Du kommer inte med några exempel på detta. Sedan ignorera kvinnors problem? Hmm, har du läst en nyhetstidning en enda gång i ditt liv? Står ju typ ingen annat än om kvinnors problem. Men fokus på mäns problem ser jag inte mycket av.

Om nu våldtäkt är en sådan allvarlig sak, är det inte mer talande att vi så länge inte ens inkluderade män som potentiella brottsoffer, isynnerhet du som gillar att titta på hur det var förrut. Sedan att ta upp kvinnliga brottsoffer som ett bevis på patriarkatet, är ett hån, och en tydligen demonstration på vilken grupp det är som verkligen är förtryckt. För våldsfenomenet som får mest uppmärksamhet är den som har minst omfattning och minst accepterat, medens det våldsfenomen som har störst omfattning och mest accepteras soppas under mattan. Så erat och maktelitens fokus på mäns våld emot kvinnor demonstrera ju med all tydlighet vilken grupp som anses mest värd (kvinnor).

Män kanske brukar mest våld, men hur gör det mej till ett mindre offer då jag bli nedslagen på gatan? Det visar ju också med all tydlighet att män inte har någon lojalitet emot sin egen grupp då de har störst tendens att bruka våld emot andra män, och lojalitet är ganska så viktigt för matriarkat/patriarkat. Sedan varför är män evt mer våldsamma? Kan det vara för att kvinnor dras till starka män? Men du förnekar ju att kvinnor gör det så.

Hursomhelst så tycker jag det säger något om hur skyddade kvinnor är, enda stället de löper någon direkt risk för våld är i nära relationer, de måste alltså bli ihop med den våldsamma mannen, man får lite skylla sig själv då. Jag som kille behöver knappast gå så långt för bli våldsutsatt.

Jag tycker det är betydligt värre att bli överfallen på gatan än bli våldsutsatt av sin partner, sin partner väljer man, man väljer inte vem ska råka möta på gatan. Dessutom så tycker jag att alla kvinnor som är ihop med en stark man är medskydliga till att mäns våld.

Kvinnofridslagen finns fortfarande mig veterligen. Du kan ju ursäkta den hur mycket du vill, men du kan ju inte förneka att det skickar ganska så tydliga signaler om vilken grupp som makteliten anser är mest skyddsvärd. För det spelar ingen roll vad de bakomliggande orsakerna är, att kalla det för det skickar en tydlig signal.
Citera
2016-07-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf

Du kan alltså inte komma på något som denna maktgrupp gör för män?
Det säger dej ingenting?

Du säger "ignorera kvinnors behov och problem och fokusera samhället till manliga behov/ krav ex." Som vadå? Du kommer inte med några exempel på detta. Sedan ignorera kvinnors problem? Hmm, har du läst en nyhetstidning en enda gång i ditt liv? Står ju typ ingen annat än om kvinnors problem. Men fokus på mäns problem ser jag inte mycket av.

ok, om du 'är så fantasilös så du itne kan räkna ut detta själv så visst ta det tydligaste patriarkala samhället vi har idag….Afghanistan ex.

Hur ignoreras kvinnors behov och rättigheter där tycker du?
hmm? klarar du klura ut det själv?

1, män gillar att kontrollera kvinnors sexualitet,,oskuldskrav etc.. är ett manligt behov…hur yttrar sig detta tycker du i Afghnistan? Någon aaaaaaning? eller tror du seriöst att det är i kvinnors intresse att vara kontrollerade av män? Att tivngas gifta sog med en 30 år äldre gubbe som 13 åring?

2. män vill gärna ha en fru som sköter allt han inte vill pyssla med, som service i hemmet, städning, matlagning, barnomsorg, disk, passa upp på honom samt står för det sexuella behoven. Hur tycker du detta manliga behov tillfredställs i Afghanistan…eller tror du seriöst att kvinnor gillar att passa upp på män, ägna hela sitt liv åt skitiga tallrikar, toaborstar och dammsugare?

3. är våldtäkt inom äktenskapet lagligt i Afghanistan? Vad tror du?

4. har du läst en afghansk tidning, hur mycket om kvinnor tror du det står där?

Måste jag fortsätta?

Citat:
Om nu våldtäkt är en sådan allvarlig sak, är det inte mer talande att vi så länge inte ens inkluderade män som potentiella brottsoffer, isynnerhet du som gillar att titta på hur det var förrut. Sedan att ta upp kvinnliga brottsoffer som ett bevis på patriarkatet, är ett hån, och en tydligen demonstration på vilken grupp det är som verkligen är förtryckt. För våldsfenomenet som får mest uppmärksamhet är den som har minst omfattning och minst accepterat, medens det våldsfenomen som har störst omfattning och mest accepteras soppas under mattan. Så erat och maktelitens fokus på mäns våld emot kvinnor demonstrera ju med all tydlighet vilken grupp som anses mest värd (kvinnor).

Män kanske brukar mest våld, men hur gör det mej till ett mindre offer då jag bli nedslagen på gatan? Det visar ju också med all tydlighet att män inte har någon lojalitet emot sin egen grupp då de har störst tendens att bruka våld emot andra män, och lojalitet är ganska så viktigt för matriarkat/patriarkat. Sedan varför är män evt mer våldsamma? Kan det vara för att kvinnor dras till starka män? Men du förnekar ju att kvinnor gör det så.

Hursomhelst så tycker jag det säger något om hur skyddade kvinnor är, enda stället de löper någon direkt risk för våld är i nära relationer, de måste alltså bli ihop med den våldsamma mannen, man får lite skylla sig själv då. Jag som kille behöver knappast gå så långt för bli våldsutsatt.

Jag tycker det är betydligt värre att bli överfallen på gatan än bli våldsutsatt av sin partner, sin partner väljer man, man väljer inte vem ska råka möta på gatan. Dessutom så tycker jag att alla kvinnor som är ihop med en stark man är medskydliga till att mäns våld.

Kvinnofridslagen finns fortfarande mig veterligen. Du kan ju ursäkta den hur mycket du vill, men du kan ju inte förneka att det skickar ganska så tydliga signaler om vilken grupp som makteliten anser är mest skyddsvärd. För det spelar ingen roll vad de bakomliggande orsakerna är, att kalla det för det skickar en tydlig signal.

mest "skyddsvärd" är den grupp som samhället/ gruppen gör mest för att tillfredställa behoven för, och som sagt i världen så är det mäns behov som går före kvinnors i så gott som hela historien och i de flesta länder.
Citera
2016-07-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Problemet är att patriarkat bara betyder det som det står i en ordbok när man just begär en förklaring om vad patriarkatet är. Fram tills dess så används patriarkatet som någon sorts förklaringsmodell som närmast kan jämföras med stolliga flashbackare som tror allt styrs av judar eller Bilderberg-gruppen och konfronteras en feminist med detta retirerar man snabbt tillbaka till grundbetydelsen och pekar på Saudiarabien eller liknande.
Called it.
Citera
2016-07-05, 04:01
Medlem
Citat:

1, män gillar att kontrollera kvinnors sexualitet,,oskuldskrav etc.. är ett manligt behov…hur yttrar sig detta tycker du i Afghnistan? Någon aaaaaaning? eller tror du seriöst att det är i kvinnors intresse att vara kontrollerade av män? Att tivngas gifta sog med en 30 år äldre gubbe som 13 åring?

Allas sexualitet kontrolleras. Tror du små pojkar vill ha kuken omskuren? Finns mängder med kvinnor idag som gör det för att de "tycker det är snyggt". Hur länge sen var det man sa att runkning var dåligt? Och dessa kukringar med spikar, fan. Dessutom vår religion förespråkar sex som en synd.

Min vän manliga vän från indien blev också bortgift med en tjej han aldrig sett, hans familj ordnade det och sen var det slutpratat.
Citera
2016-07-05, 14:15
Medlem
pannsexuells avatar
Citat:

Kvinnor ses som mer skyddsvärda
Kvinnor har hela etablissemanget ovillkorligt på sin sida
Kvinnor har lagen på sin sida.

Är bevisen på patriarkatet. Men det motsatta hade också varit det; manlig dominans kommer alltid att genomtränga varje aspekt av samhället, just för att den är av naturen given.
Citera
2016-07-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbar99
Allas sexualitet kontrolleras. Tror du små pojkar vill ha kuken omskuren? Finns mängder med kvinnor idag som gör det för att de "tycker det är snyggt". Hur länge sen var det man sa att runkning var dåligt? Och dessa kukringar med spikar, fan. Dessutom vår religion förespråkar sex som en synd.

Min vän manliga vän från indien blev också bortgift med en tjej han aldrig sett, hans familj ordnade det och sen var det slutpratat.

Att pojkar blir omskurna har inget med kontroll av deras sexualitet att göra.
Du har däremot könstympning av män som motsvarar den värsta sorten för kvinnor, minns inte vad den folkgrupp heter som pysslar med detta och varför de gör det, gäller också ett fåtal män, tänk banan split, så fattar du.

Din manliga vän från indien har ex. antal bordeller och prosituerade han är socialt tillåten som man att besöka, motsvarigheten för hans brud kan du bara glömma.

När det kommer till sexualitet så finns det en uppenbar skillnad mellan hur man ser på manlig respektive kvinnlig över världen och vems som är accepterad och vems som inte är det.
Citera
2016-07-05, 18:16
Medlem
Pågende debatt om förlossningsvården är väl ett ypperligt bevis på att vi lever i ett patriarkat. Inte fan sker det att en man som huggit av sig en fot av misstag:
1. Blir ihopsydd snabbt som bara fanken - ibland inte av läkare.
2. Inte får någon som helst info om skadans omfattning eller men.
3. Har värk varje dag men blir tillsagd att det är så det ska vara.
4. Bli hemskickad med orden att du överdriver när du kommer in med kallbrand i din fot.

Detta är verklighet för många kvinnor som föder barn. De spricker hela slidan och från tarmen igenom till slidan sen sys det taffligt ihop med analinkontinens som följd och konstant värk. Och ingen förklarar skadornas omfattning - att du kanske aldrig mer kommer att kunna ha smärtfritt sex - att du kommer att behöva blöja eller stomi för resten av livet - att du kommer att ha konstant värk för reseten av livet. Du får åka hem efter någon dag och lida i tysthet hemma. För du är ju bara en kvinna som fött ett barn och det är ju inte den enda funktionen i samhället som kan leda till att vi människor lever vidare som art utan det är ju bara något vi kan skita på och prioritera lägst resurser på...
Citera
2016-07-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Pågende debatt om förlossningsvården är väl ett ypperligt bevis på att vi lever i ett patriarkat.
Nej, det är tecken på allvarliga brister i förlossningsvården. Det är ett fruktansvärt logiskt hopp till att det bevisar att Illuminati styr allt.
Citera
2016-07-06, 09:04
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
ok, om du 'är så fantasilös så du itne kan räkna ut detta själv så visst ta det tydligaste patriarkala samhället vi har idag….Afghanistan ex.

Hur ignoreras kvinnors behov och rättigheter där tycker du?
hmm? klarar du klura ut det själv?

2. män vill gärna ha en fru som sköter allt han inte vill pyssla med, som service i hemmet, städning, matlagning, barnomsorg, disk, passa upp på honom samt står för det sexuella behoven. Hur tycker du detta manliga behov tillfredställs i Afghanistan…eller tror du seriöst att kvinnor gillar att passa upp på män, ägna hela sitt liv åt skitiga tallrikar, toaborstar och dammsugare?

3. är våldtäkt inom äktenskapet lagligt i Afghanistan? Vad tror du?

4. har du läst en afghansk tidning, hur mycket om kvinnor tror du det står där?

Måste jag fortsätta?

mest "skyddsvärd" är den grupp som samhället/ gruppen gör mest för att tillfredställa behoven för, och som sagt i världen så är det mäns behov som går före kvinnors i så gott som hela historien och i de flesta länder.

Du bara undviker frågeställningen med att börja diskutera en massa andra saker. Nu pratar jag om sverige, Afghanistan kan vi diskutera någon annan gång. Jag delar inte dina åsikter där heller, men som sagt spelar ingen roll då Afghanistan inte har med frågeställningen att göra.

Som sagt du kan inte komma på en enda sak som denna maktelit av män i sverige gör för män. Inte en enda sak. Jag kan komma på gott om saker de gör för kvinnor, men du kan inte komma på en enda sak de gör för gruppen män. Ändå kommer du fortsätta använda de som ett bevis för din tes om patriarkatet.

Jag har gett dej flera chanser att komma med ett enda exempel på vad de gör för män, men du lyckas inte, det säger dej inte något?
Senast redigerad av ulvvf 2016-07-06 kl. 09:10.
Citera
2016-07-06, 10:15
Medlem
Citat:
Du bara undviker frågeställningen med att börja diskutera en massa andra saker. Nu pratar jag om sverige, Afghanistan kan vi diskutera någon annan gång. Jag delar inte dina åsikter där heller, men som sagt spelar ingen roll då Afghanistan inte har med frågeställningen att göra.

Som sagt du kan inte komma på en enda sak som denna maktelit av män i sverige gör för män. Inte en enda sak. Jag kan komma på gott om saker de gör för kvinnor, men du kan inte komma på en enda sak de gör för gruppen män. Ändå kommer du fortsätta använda de som ett bevis för din tes om patriarkatet.

Jag har gett dej flera chanser att komma med ett enda exempel på vad de gör för män, men du lyckas inte, det säger dej inte något?

Nej jag förklarar vad begreppet patriarkat står för via att ta det mest tydliga exemplet, sen lämnar jag det fritt för dig att sen ta denna information och applicera på vilket land du vill och dra dina slutsatser.

begreppet behandlar inte vad grupper GÖR för varandra. Det behandlar vilka som innehar makt via att sitta på div. maktbärande positioner.
Citera
2016-07-06, 10:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
begreppet behandlar inte vad grupper GÖR för varandra. Det behandlar vilka som innehar makt via att sitta på div. maktbärande positioner.
Jaha.

Så när feminister säger att patriarkat är dåligt så menar de att det är dåligt att män har makt, oavsett vad dessa män gör.

Män suger, helt enkelt.

Ja, det vet vi ju redan att feminister tycker. Hur många sätt behöver ni säga det på?
Citera
2016-07-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jaha.

Så när feminister säger att patriarkat är dåligt så menar de att det är dåligt att män har makt, oavsett vad dessa män gör.

Män suger, helt enkelt.

Ja, det vet vi ju redan att feminister tycker. Hur många sätt behöver ni säga det på?

Nej, de säger att det är dåligt att män dominerar inom maktområden.
Finns ingen feminism som förvägrar män makt, denna typ av politisk/ religiös ideologi finns det dock gott om då det kommer till motsatsen; förvägra kvinnor makt. Och alla desa är patriakala kanske inte så konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in