2016-06-11, 22:37
Medlem
Här är en artikel som handlar om Glenn Sundhagen men även avhandlar en del annat som kan vara intressant för oss som har förlorat pengar i Trustbuddykonkursen:

http://www.realtid.se/ex-chef-pa-trustbuddy-driver-in-langivarnas-pengar
Citera
2016-06-14, 22:16
Medlem
Vad är det som tar sådan tid för norrmännen? Det har nu gått flera veckor sedan man började prata om utbetalningar. Kan det möjligtvis vara så att man drar på detta för att så mycket som möjligt av de pengar som finns skall gå till "administrativa avgifter" istället för att betala ut dem?
Citera
2016-06-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanhedlund
Vad är det som tar sådan tid för norrmännen? Det har nu gått flera veckor sedan man började prata om utbetalningar. Kan det möjligtvis vara så att man drar på detta för att så mycket som möjligt av de pengar som finns skall gå till "administrativa avgifter" istället för att betala ut dem?

Ingen vet något, ingen större idé att spekulera... kommer det några pengar blir jag glatt överraskad...
Citera
2016-06-19, 00:16
Medlem
Vi har blivit blåsta om och om igen. Snart blir vi skyldig någon en massa pengar säkert...
Citera
2016-06-19, 09:03
Medlem
Inser att det finns minst en detalj jag inte förstått: Jag trodde tidigare att de pengar som fanns innestående på utlåningskontona skulle betalas ut via konkursförvaltaren när allt var utrett. När det nu inte verkar vara så det kommer hanteras, utan att den norska gruppen tar hand även om de pengarna, vad gäller då för de som inte givit sin fullmakt? De borde väl då få sina pengar utbetalda från konkursförvaltaren, för 1) norska gruppen har ju inte fullmakt att hantera dem och 2) man kan ju inte hävda att det är administrativt svårt att utreda vem som ska ha hur mycket (till skillnad från klurigheten att just driva in de splittrade lånen).

Skulle det vara så att de som inte lämnat fullmakt får sina pengar utbetalda av konkursförvaltaren så hade man ju varit sugen på att dra tillbaka sin fullmakt för att säkra åtminstone några slantar. Som det är nu har ju norska gruppen en 5-årsplan, så varför skulle inte även de befintliga pengarna då ligga hos dem och ticka i 5 år och betala verksamheten?
Citera
2016-06-29, 16:33
Medlem
23e juni har jag fått en inbetalning på mitt konto med texten "Lin". Ingen aning var pengarna kommer ifrån men det slog mig precis att kanske Lin=Lindahl? Hela 5% av mitt totala utlånade kapital har återbetalats, om det nu är från konkursförvaltaren. Kan inte ens logga in på Trustbuddys sida längre och någon info får man ju aldrig nu för tiden.
Någon annan här som fått pengar med texten "Lin"?
Citera
2016-06-29, 19:56
Medlem
Citat:
23e juni har jag fått en inbetalning på mitt konto med texten "Lin". Ingen aning var pengarna kommer ifrån men det slog mig precis att kanske Lin=Lindahl? Hela 5% av mitt totala utlånade kapital har återbetalats, om det nu är från konkursförvaltaren. Kan inte ens logga in på Trustbuddys sida längre och någon info får man ju aldrig nu för tiden.

Tyvärr inget här.

Försökte mig på att ringa till Lindahl, men blev hänvisad till mejladressen. Påpekade att det sist tog 5 veckor att få något svar alls, men det kunde de inte ta hänsyn till. Nu har jag iaf ett mejl som inte fått svar efter lång tid att hänvisa till om jag ringer igen.
Citera
2016-07-02, 19:35
Medlem
Citat:

Nä tyvärr inga pengar....
Citera
2016-07-03, 13:32
Medlem
Citat:
Har du lämnat in fullmakt?
Citera
2016-07-03, 21:09
Medlem
http://www.breakit.se/artikel/4220/dokument-avslojar-hur-mycket-trustbuddy-lanat-ut-utan-tillstand
Citera
2016-07-05, 19:07
Medlem
http://p2p-ekonomi.se/2016/07/05/bristande-kontroller-och-rutiner-bakom-trustbuddys-konkurs/
Citera
2016-07-06, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
http://www.breakit.se/artikel/4220/dokument-avslojar-hur-mycket-trustbuddy-lanat-ut-utan-tillstand

Imponerande att man kan komma fram till så lite efter nästan 1 år. Det mesta var ju känt på konkursdagen....

Det stora avslöjandet tycks vara att lån har flyttats runt bland investerarna vid uttag, detta är ju inget Trustbuddy ens har försökt att dölja och man såg ju direkt när man fick sådanna lån (På summorna) alla lånen var på 90 kr/180kr/270kr dvs 90% av ursprunglig uttlåningssumma....

Själv tog jag emot över 70 tkr av sådanna lån vilket jag idag är överlycklig för.... Det hjälpte mig att se hur sjukt det fungerade och att det Trustbuddy sa om kreditförluster med mera absolut inte stämde... Satt med dem i 8 månader och de gav typ nada avkastning, innan jag lämnade dem vidare till nån annan stackare....

Altså att lån överläts även de hos inkasso har för mig varit en självklarhet enda från dag 1, hur skulle det annars ha fungerat? 1% i kreditförluster som de sa från början och du kan när som helst ta ut 90% av ditt kapital klart lån överlåts oavsett var de befinner sig i processen....

Jag skulle tycka det vore mycket intressantare att granska om vissa sparare har gynnats av Trustbuddy... Det har ju funnits sparare som alltid har rapporterat hur fantastiskt bra allt går även efter många år av pengar hos Trustbuddy nått som vi idag vet måste ha varit nästan omöjligt. Tänker främst på Kloxie och Robba men finns några andra också....

Trustbuddy identifierade ju mig nästan direkt och alla visste vem jag var.... Kan inte ha varit särskillt svårt att ha identifiera 3-4 positiva skribenter också och sett till att deras avkastning fortsätter vara bra för att få positiva skribenter på forumen också..... Alternativet är ju att dessa herrar blåljög om avkastningen, vilket min känsla säger mig att de inte gjorde...
Senast redigerad av Repus 2016-07-06 kl. 08:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in