Citat:
Ursprungligen postat av
AktieStrindberg
Imponerande att man kan komma fram till så lite efter nästan 1 år. Det mesta var ju känt på konkursdagen....
Det stora avslöjandet tycks vara att lån har flyttats runt bland investerarna vid uttag, detta är ju inget Trustbuddy ens har försökt att dölja och man såg ju direkt när man fick sådanna lån (På summorna) alla lånen var på 90 kr/180kr/270kr dvs 90% av ursprunglig uttlåningssumma....
Själv tog jag emot över 70 tkr av sådanna lån vilket jag idag är överlycklig för.... Det hjälpte mig att se hur sjukt det fungerade och att det Trustbuddy sa om kreditförluster med mera absolut inte stämde... Satt med dem i 8 månader och de gav typ nada avkastning, innan jag lämnade dem vidare till nån annan stackare....
Altså att lån överläts även de hos inkasso har för mig varit en självklarhet enda från dag 1, hur skulle det annars ha fungerat? 1% i kreditförluster som de sa från början och du kan när som helst ta ut 90% av ditt kapital klart lån överlåts oavsett var de befinner sig i processen....
Jag skulle tycka det vore mycket intressantare att granska om vissa sparare har gynnats av Trustbuddy... Det har ju funnits sparare som alltid har rapporterat hur fantastiskt bra allt går även efter många år av pengar hos Trustbuddy nått som vi idag vet måste ha varit nästan omöjligt. Tänker främst på Kloxie och Robba men finns några andra också....
Trustbuddy identifierade ju mig nästan direkt och alla visste vem jag var.... Kan inte ha varit särskillt svårt att ha identifiera 3-4 positiva skribenter också och sett till att deras avkastning fortsätter vara bra för att få positiva skribenter på forumen också..... Alternativet är ju att dessa herrar blåljög om avkastningen, vilket min känsla säger mig att de inte gjorde...