2016-07-06, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
fin bild-men den som Madde hade är kanske mer malighets betonad symbol,dessutom är den på ryggen. Tatureningsmotiv som det här beskrivna har budskap,speciell mening örnvingar, orm vi kan checka av med en tatuerare.

Jag förstår. Var en tanke mest.
Citera
2016-07-06, 01:24
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
fin bild-men den som Madde hade är kanske mer manlighets betonad symbol,dessutom är den på ryggen. Tatureningsmotiv som det här beskrivna har budskap,speciell mening örnvingar, orm vi kan checka av med en tatuerare.
Om den har vingar så är det Hermes häroldsstav. Den är en symbol för fred. (Bland annat.)

Den blandas ofta ihop med Asklepiosstaven/Eskulapstaven, som alltså är Asklepios (läkekonstens gud i gamla Grekland) stav, eftersom de är så lika. Eskulapstaven saknar alltså vingar.

Här är de båda gudarna med sina respektive stavar (Hermes till vänster.):
http://i.imgur.com/umucTuy.jpg

Hermes, gudarnas budbärares stav (Symbol för fred):
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Caduceus

Läkekonstens guds stav:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Rod_of_Asclepius
Senast redigerad av Shamdon 2016-07-06 kl. 01:48.
Citera
2016-07-06, 01:27
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaffeMannen
Ser ut att fira ca:6tim efter mordet ska begåtts!

http://www.ladda-upp.se/bilder/dmljwbzwbksvip/

Det där är ju helt sjukt att man över huvudtaget tänker på selfies och nya profilbilder till Facebook timmarna efter att man varit delaktig i ett mord. Skålar han eller ser det bara ut så?

Nog för att alla reagerar olika men att ta selfies eller engagera mig på sociala medier är nog inget jag hade gjort efter att ha mördat någon. Snarare låst in mig i förrådet med Celine Dion och två flaskor whisky och legat där gråtandes i fosterställning.

Hur gärningsmän kan bete sig som vanligt efter att ha begått ett mord kan jag ibland tycka är obehagligare än själva gärningen. Det visar ju hur rubbade de är om de beter sig som vanligt, eller tar en selfie där man skålar(?).

De senaste dagarna har varit fylld med information som har varit svår att smälta. Hoppas polisen läcker som ett såll för jag orkar inte vänta till FUP släpps.
Citera
2016-07-06, 01:39
Medlem
9797s avatar
Stackars mongon. Varenda gång det sker ett brott norröver så bekräftas varenda fördom man har om personerna/livet där.

Riktigt tragiska figurer hela bunten. Ser fram emot P3 Dokumentär om ett par år.
Citera
2016-07-06, 01:41
Medlem
Kan hjälpa er reda ut hela boendesituationen lite.
POH bor med sin flickvän som ej är med i den här härvan
MB+AL inneboende där

MJ+JH bor i MJ's lägenhet
BH och MH inneboende där (MH den andra äldre mannen som glömts bort lite)

Tills dom bytte pga bråk mellan MJ och BH så på slutet nu bodde MB+AL hos MJ+JH och BH+MH(troligen) hos POH+flickvän.

Yes?

DW har bott lite hos sin pappa när han jobbat, lite hos mig. Jag är då hans ex, vi var tillsammans tills typ en vecka efter mordet. Efter det har han mest varit hos MJ+JH vad jag vet.

Anledningen till att MB och AL är i Borlänge fast dom inte är skrivna här är för att båda har barn här med lokala förmågor och behöver gå på umgänge och sånt skit.

Alla 5 barn involverade med dessa är placerade genom soc sedan innan detta.

Hur kom KÅ in i detta? Ja BH och KÅ kommer från samma ställe men är bekant med KÅ och så vitt jag vet gillar han inte BH? (Gör ens nån det från Långshyttan?) Vore intressant att veta.
Citera
2016-07-06, 01:51
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
- - -

- - -

Anmärkningsvärt. Mycket anmärkningsvärt. Det ska mycket till innan barn omhändertas av soc.
Citera
2016-07-06, 01:55
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Kan hjälpa er reda ut hela boendesituationen lite.
POH bor med sin flickvän som ej är med i den här härvan
MB+AL inneboende där

MJ+JH bor i MJ's lägenhet
BH och MH inneboende där (MH den andra äldre mannen som glömts bort lite)

Tills dom bytte pga bråk mellan MJ och BH så på slutet nu bodde MB+AL hos MJ+JH och BH+MH(troligen) hos POH+flickvän.

Yes?

DW har bott lite hos sin pappa när han jobbat, lite hos mig. Jag är då hans ex, vi var tillsammans tills typ en vecka efter mordet. Efter det har han mest varit hos MJ+JH vad jag vet.

Anledningen till att MB och AL är i Borlänge fast dom inte är skrivna här är för att båda har barn här med lokala förmågor och behöver gå på umgänge och sånt skit.

Hur kom KÅ in i detta? Ja BH och KÅ kommer från samma ställe men är bekant med KÅ och så vitt jag vet gillar han inte BH? (Gör ens nån det från Långshyttan?) Vore intressant att veta.

Du är alltså DW:s ex? Märkte du någon skillnad på honom efter mordet? Hur betedde han sig? Firade han och tog en skålselfie?
Citera
2016-07-06, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Anmärkningsvärt. Mycket anmärkningsvärt. Det ska mycket till innan barn omhändertas av soc.
Mja, ni ser ju vad det är för människor som avlat av sig. Inte så konstigt egentligen. Finns ju redan om AL's ena barn. Det andra har pappan fuckat ur med vad jag hört. MB yngsta har en mamma med IQ 12 (bokstavligen) och äldsta är en helt annan situation som jag inte vill gå in på då det är min bästa vän och hon inte vill ha nått med MB att göra. Det femte barnet vet jag faktiskt inte hur det kom sig att situationen ser ut som den gör.
Citera
2016-07-06, 01:59
Medlem
Finns det någon info, utöver trådskvaller, om den omtalade familjebakgrunden hos en eller flera mgm som sägs innehålla inslag av diverse pikanta sexuella avvikelser?
Citera
2016-07-06, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Du är alltså DW:s ex? Märkte du någon skillnad på honom efter mordet? Hur betedde han sig? Firade han och tog en skålselfie?
Dom slöt sig helt hela bunten. Umgicks bara i den gruppen, gick inte att "komma fram" till dom även om man satt mitt framför dom. DW blev hård liksom. JH helt knäckt, bara grinade och var lite ljuset på men ingen hemma liksom. Dom höll sig upptagna, grillade och badade och åkte bil och söp en hel jävla massa. Vad fåglarna viskat så var DW hög nästan hela tiden efter det med, han berättade att han tagit sömnpiller för mig bland annat. Men mest höll dom sig för sig själva och när man träffade dom var det ingen hemma liksom. Tror inte dom firade, det var nog mest supa för att glömma och slippa tänka.
Citera
2016-07-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reinebrynolf
Finns det någon info, utöver trådskvaller, om den omtalade familjebakgrunden hos en eller flera mgm som sägs innehålla inslag av diverse pikanta sexuella avvikelser?
MB's pappa och hans sambo är dömda för det. Finns en hel tråd om det här på FB nånstans. Befarande BH's familj vet jag inte säkert men folk här har ju grävit fram en del trovärdigt, plus att folk skrivit att dom vet vilken det är osv.
Citera
2016-07-06, 02:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reinebrynolf
Hel tråd om MBs farsa, den ökände hundknullaren Thomas Broling. Han heter tydligen Thomas Jensen numera.
(FB) Par i Ludvika åtalas för misshandel av barn och djurplågeri mot hund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in