2016-07-05, 18:40
Medlem
Var det exmaken som tipsade om gärningsmännen också?
Citera
2016-07-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Vet vi om MH förekommer i belastningsregister sedan tidigare, och isåfall vad är han dömd för? Tycker mig känna igen honom.

Han finns inte med på Lexbase... men det säger ju ingenting (senaste fem åren). Han är så gammal att han mycket väl kan ha varit dömd många gånger under åren. Ett tips: kolla med Nacka tingsrätt. Han kommer från Orminge. Min gissning är också att han varit på något behandlingshem - Hassela kanske - och därefter stannat kvar i Dalarna. Ganska vanligt att stockholmskillar blir fast där för att de träffar någon tjej eller får ett jobb under behandlingstiden.
Citera
2016-07-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Han finns inte med på Lexbase... men det säger ju ingenting (senaste fem åren). Han är så gammal att han mycket väl kan ha varit dömd många gånger under åren. Ett tips: kolla med Nacka tingsrätt. Han kommer från Orminge. Min gissning är också att han varit på något behandlingshem - Hassela kanske - och därefter stannat kvar i Dalarna. Ganska vanligt att stockholmskillar blir fast där för att de träffar någon tjej eller får ett jobb under behandlingstiden.
Känner du till honom? Vet du isåfall om han har haft en asiatisk flickvän någon gång de senaste fem åren?
Citera
2016-07-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Det kanske redan har varit uppe i tråden..men jag har inte orkat läsa allt..men kan sex ha med saken att göra? Det kanske var en sex-grupp som träffades a la swingers-party? Det brukar ju oftast handla om pengar och/eller sex/"kärlek"...

Det spåret har jag väntat på... ganska intressant
Citera
2016-07-05, 18:47
Medlem
Det finns även en man som BO ofta brukade komma i sällskap med, dem verkade vara nära vänner, men även han blev bjuden på öl av BO. Vågar inte utelämna namn. Men den mannen verkade väldigt mysko. Hans FB är öppen för allmänheten men hittar inte någonstans att han delat med sig av någonting gällande det här, trots att han umgåtts en hel del med BO.. verkar konstigt.

Flödet uppdaterat x antal gånger/dag. Men ett uppehåll i uppdateringen mellan 16.38 den 17-24 juni.. och senast en timme sedan skrev mannen öppet om att han behövde låna pengar, att han har swish.. ?
Citera
2016-07-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer
Det finns även en man som BO ofta brukade komma i sällskap med, dem verkade vara nära vänner, men även han blev bjuden på öl av BO. Vågar inte utelämna namn. Men den mannen verkade väldigt mysko. Hans FB är öppen för allmänheten men hittar inte någonstans att han delat med sig av någonting gällande det här, trots att han umgåtts en hel del med BO.. verkar konstigt.

Flödet uppdaterat x antal gånger/dag. Men ett uppehåll i uppdateringen mellan 16.38 den 17-24 juni.. och senast en timme sedan skrev mannen öppet om att han behövde låna pengar, att han har swish.. ?

Och vi ska svälja allt du säger med ditt nya konto?

Foto med sko på huvudet, sen kan vi prata.
Citera
2016-07-05, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Känner du till honom? Vet du isåfall om han har haft en asiatisk flickvän någon gång de senaste fem åren?
En del av dessa har koppling till Hassela.
Citera
2016-07-05, 18:53
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar

Nytt konto från 2014? Du vet inte ens vilket år det är va? Den medlemmen verkar långt mycket mer seriös och tillför tråden ännu mer än du och dina svammelinlägg.

Du vet att du uppmanar att outa va? 1.06.
Citera
2016-07-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Nytt konto från 2014? Du vet inte ens vilket år det är va? Den medlemmen verkar långt mycket mer seriös och tillför tråden ännu mer än du och dina svammelinlägg.

Jo, det finns något som kallas bulkkonton.

Kolla historiken på det kontot...

Men tack för din komplimang, du är snäll du.

Edit:

Uppmanar till att outa?

Yes. Men någon vettig som modererar kanske fattar att sko på huvudet är ironi sedan lång tid tillbaka.... Btw, vad är ditt problem?
Citera
2016-07-05, 18:56
Medlem
whaks avatar
Citat:

Det personen har skrivit har stämt hittills.
Så, jag skulle se användaren som trovärdig.
Citera
2016-07-05, 18:56
Medlem
Citat:

Ni i övriga i tråden får absolut tro vad ni vill, jag delar bara med mig av mina observationer. Även jag vill få klarhet i vad som har hänt BO då hon var en mycket omtyckt person av inte minst mig själv men också av personalen och övriga gäster. Annars hade jag aldrig tagit mig hit från första början.
Citera
2016-07-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Maddes ex hade sagt att madde hade lånat ut en större summa pengar, kan det vara så att madde har sagt så till exet bara för att hon inte vågar säga som det är men vill ändå ventilera sig och även ha en orsak till varför hon har med inavel gänget att göra, inavel gänget kan ha rånat madde på den stora summan pengar och då tänkte dom inavlade att fan vi kan göra samma sak igen men denna gång så gjorde madde motstånd vilket dom inte tålde vilket ledde till att hon blev mördad?

Hon var visst på väg till Ikea för att handla så säkerligen hade hon pengar med sig denna sista dag i livet.
Kan inte släppa denna tråd, allt är bissart och vi diskuterar fram o åter hur alla dessa inblandade råkat träffa på varandra,och som lett med denna sorgliga utgång.
Först offrets kamp till överlevnad i stort hela sitt liv, alla utbildningar och hennes sista jobb som chaufför i Danmark,och så detta hemska avslut. Hon ger absolut en stark känsla av att bli en riktig vinnare men så slutar det på sådant sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in