2016-07-05, 08:43
Medlem
PatrikHorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickinson
Läst igenom hela tråden...
Vilka förutsatta meningar ni har mot landsbygden... Tror att det är bara inavel och misär... å herregud
4
Jag är uppvuxen på landsbygden, bor på landsbygden och lär förbli på landsbygden.
Jag älskar det, och har inga fördomar, men folket som förekommer i detta fallet är ju nåt helt utöver det vanliga.

Dessa individer är inte representativa, men jag kan verkligen förstå att folk med mindre erfarenhet från landet förfasas, jag förfasas själv och inser att detta är något helt utöver det vanliga 😛😛
Citera
2016-07-05, 08:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
https://www.facebook.com/perolov.hofflinger.9/posts/513967762136213

Old news Förresten var det en till av MGM som gjorde precis samma test samma dag.
Citera
2016-07-05, 08:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Självklart är det lätt när man sitter på facit
Tror du min källa googlar alla som den har i sin bekantskap?
Jag tänker inte sitta här och outa min källa bara för att du ska tro på mig.
Vill du tro att jag trollar så fine.

Glöm inte att det var jag som berättade att hon var transa.
Inga som helst problem med din trovärdighet - du har bidragit med mycket till tråden

Uppdatera gärna här när du hör nytt snack "på stan"...
Citera
2016-07-05, 08:58
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikHorn
4
Jag är uppvuxen på landsbygden, bor på landsbygden och lär förbli på landsbygden.
Jag älskar det, och har inga fördomar, men folket som förekommer i detta fallet är ju nåt helt utöver det vanliga.

Dessa individer är inte representativa, men jag kan verkligen förstå att folk med mindre erfarenhet från landet förfasas, jag förfasas själv och inser att detta är något helt utöver det vanliga 😛😛

Ungefär som om Tensta och Rinkeby skulle vara representativa för bilden av storstaden. :-)

Men Långshyttan brukar folk från Dalarna sedan långt tillbaka säga vara en ort som "kråkorna flyger på rygg över" så inte skall man vara förvånad över att saker händer i denna specifika ort.
Citera
2016-07-05, 09:05
Medlem
Sånt här skall ju inte få hända anser jag. Detta är ju obehagligt samt vidrigt gjort, men allt kan tydligen hända i "stundens hetta".
Citera
2016-07-05, 09:11
Medlem
Citat:
Sånt här skall ju inte få hända anser jag. Detta är ju obehagligt samt vidrigt gjort, men allt kan tydligen hända i "stundens hetta".
Stundens och stundens. Livet verkar ju varit väldigt ljumt för såväl MGM som BO under större delen av deras liv. Det tycks ligga kopiösa mängder tragik i det här, har faktiskt svårt att komma på några komponenter som saknas.
Citera
2016-07-05, 09:12
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Inga som helst problem med din trovärdighet - du har bidragit med mycket till tråden

Uppdatera gärna här när du hör nytt snack "på stan"...

Tack, det känns skönt att höra.
Min källa är/ har varit tight polare med MJ och JH så kan hända att jag får lite info där med.
Citera
2016-07-05, 09:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Enligt en av de som erkänt så var mordet planerat. Alltså inte i stundens hetta.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-07-05 kl. 10:09.
Citera
2016-07-05, 09:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Få saker som kan få folk begå sånna här grova brott. Till det så verkar BO vara lite "vilsen" när det kommer till sin sexuella läggning. Inte helt otippat om det är något hen/det råkat ut för som barn. Såklart en vild spekulation men den känns inte lika långsökt som en skuld eller MC relaterat.

Rent dramaturgiskt så är en hämnd för ett sexövergrepp ett bättre manus, helt klart. Men tjafs om pengar och/eller droger är mer troligt. En högst personlig hämnd bör/behöver ej involvera åtta personer.

En av de misstänkta (DW? MB? Minns inte...) har också medgett att han varit med och planerat gärningen, men sedan backat ur.

Lägg där till att BO ska ha lånat ut pengar till personer av tveksamt klientel (personer tillhörande oktetten?) och vi har där ett ganska uppenbart motiv.
Citera
2016-07-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Jo jag vet, skapade genast en profil på DK för att kunna skåda.. haha, har den sparad ifall du också vill kika?
Kan du lägga ut den?
Citera
2016-07-05, 09:43
Medlem
mmas avatar
P3 dokumentär om detta fallet vore ju spännande =)
Citera
2016-07-05, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Självklart är det inte så. Det finns misär både på landet och i städerna. Problemet är att barn inte tvångsomhändertas i tid utan tillåts att leva i misär - tills det är försent.. Då börjar man först "undra" varför vissa individer har blivit helt skogstokiga..och samhällsfarliga..
Det ser ut att Barnen till de misstänkta, har också nåt fel med antal kromosomer. De behöver mer hänsyn och hjälp än andra barn. Det blir bättre om socialen tar hand om dem.
Senast redigerad av matematiker 2016-07-05 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in