Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-04, 23:44
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoomMush
Trump är självklart inte för kommunistisk sjukvård: https://www.donaldjtrump.com/positions/healthcare-reform

Jag har inte hängt med i Trump-svängarna helt enkelt, för i februari hade han en radikalt annorlunda uppfattning:

https://www.statnews.com/2016/02/05/trump-cruz-universal-health-care/

/Pz
2016-07-04, 23:56
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-Bra VP kandidat..
-Tänka innan han talar..(ett absolut stopp att basha mer folk inom partiet)

Så kan det bli bra.., t.o.m riktigt bra !

Han borde nog dessutom sluta angripa och alienera tidigare rep donors också; som Tim Cook (Apple), Mark Zucherman och Jeff Bezos (Amazon).

Jag skulle också ha siktat högre än på en House Representative som Veep. En VP:s största funktion är att kunna ta över presidentposten och styra i kris, då kan det vara listigt att välja en guvernör, (tidigare) departementschef eller militär ledare.

/Pz
2016-07-04, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Du skrev att alla undersökningar du sett visade att det amerikanska folket anser Trump mer trovärdig än Clinton. Jag sa att det är påhitt men hann inte skriva klart (jag har ett arbete att sköta) invändningarna före du var i farten igen och började kalla mig äcklig fitta med mens på, och skrev nåt sorts manus. För att sammanfatta väldigt mycket: Det går inte att hitta stöd för det du påstod i de undersökningar du hänvisade till. Först och viktigast: vi var inne på förutsättningarna för att kunna lita på att det som kandidaterna påstår också är korrekt, alltså kandidatens "credibility". Det är inte det som man ens har försökt mäta. För det andra går det inte att förstå CNN-undersökningen utan att försöka förstå hur intervjupersonerna tolkat frågan. Du har själv gått med på att Trump snackar en hel del skit - "man kan inte ta honom bokstavligt". Enligt Politifact är omkring 80 procent av Trumpens sakpolitiska påståenden falska i varierande grad: http://www.politifact.com/personalities/donald-trump/. Eftersom detta uppenbarligen inte är okänt bland hans supportrar, många verkar tycka det är en del av hans charm, måste man försöka få grepp om vad de menar. Man kan liksom inte stå i en kall dusch och säga att det är varmt. För det tredje gör urval och sammansättning av försöksgruppen att det blir väldigt tveksamt om resultaten går att överföra från försöksgruppen "registrerade väljare" till det amerikanska folket vars vuxna bara utgörs av 64 % registrerade väljare".

Etc. etc. etc.
Jag tog som sagt två första undersökningar som underligt nog hade exakt samma siffror. Det är nästan allmänt känt, att Clittan uppfattats som dishonest t.ex. Googla OU bara

Det handlade vem som "honest and trustworthy". En rätt så enkel fråga.
"uppenbarligen inte är okänt bland hans supportrar", stämmer inte enligt polls. Majoriteten tyckte att han smutskastade och ljög. Ibland var det mycket konkreta frågor angående Cruz t.ex. Dessutom skriver bokstavligen alla media, att Trump är liar, om hans "dumma" påståenden. Bokstavligen alla är emot honom. Och enligt dig, är Trumps väljare feta TV-tittare/kvällstidningar-läsare. Svårt för dem att missa, liksom Ändå lyckas de inte veta Sanningen, säger du. How come?
Så lägg av med dina påhitt. Det handlar alltså inte bara om själva lögner, utan om lögnernas konsekvenser och vikt. Det finns lögner och lögner helt enkelt. Därför ser siffrorna ut som de gör.
Dessutom även Clittans supportare anser inte, att hon är "dishonest" och han har fler anhängare. Bland de som är varken Trumps eller Hillarys anhängare tycker, att Hillary är en hycklande fitta, vilket hon är.
Citat:
Vilken jämförelse menar du? Mellan executive privilege och hänsyn till valrörelsen för en (snart) nominerad presidentkandidat?
Nej, mellan executive privilege och hänsyn till att Clittan skulle vänta med själva nomineringen, eftersom hon visste, att de skulle komma. Förstår du verkligen inte skillnaden?
Citat:
Jag har inte sagt ett skit om att det skulle ha varit ett acceptabelt eller lämpligt samtal, bara förklarat att det inte var ett möte mellan två främlingar i trenchcoat i ett skumt garage
Har någon påstått det, Don Quijote?
Citat:
utan ett sammanträffande mellan en före detta president och den person som han utsåg till federal åklagare för 20 år sedan och dennas make.
Exakt. Det är alltså mycket allvarligt och ett bevis på att Bill-klanen saknar helt "good judgement"
Citat:
Det är ju i och för sig skitsnack. Trump University var till exempel ett systematisk bedrägeri inriktat på offer som var särskilt utsatta och satte sitt hopp till Trumps påhittade mäklarskola men blev blåsta.
Ja, jag redan sagt det. Om inte det, skulle Trump ta hem det i landslide. TU är faktiskt är ett bra exempel på Trumps relativt "tung" lögn. Och hans det enda faktiskt.
Väljarna får dock avgöra, vad som är viktigast
Citat:
Sen ska det bli intressant att någon gång få se Trumps skattebesked och rapport över juni-aktiviteten på fundraising, särskilt hur Trump har hanterat de 50 MUSD han tidigare sade sig ha lånat ut till den egna kampanjen, det är ett jävligt farligt upplägg. http://www.nydailynews.com/news/national/rape-lawsuit-donald-trump-resurfaces-new-york-court-article-1.2681196

Absolut. Precis som om Cruz far var med och dödade Kennedy
Citat:
Världen är svår att förstå och för de flesta är livet också ganska svårt och då kan man lätt känna sig utsatt och utnyttjad och arg. I den situationen är folk sårbara för rätt sorts populist.
Var kommer detta ifrån? Levnadsstandard blir allt högre. Även i USA. Kanske svarta och latinos har det sämre [tror det inte dock]? Men hur som röstar de för Clittan.
För det andra om du lyssnade på mina tips och studerade OU, skulle du veta, att det ungefär ser ut så:
Ju äldre man är, desto fler röstar på Trump.
Ju högre "income" desto fler röstar på Trump (han får du en "peak" bland lower-midle income).

Men enligt sådana som dig, är det alltid fel på folket. Gäsp...
Citat:
Och Trump är den allra konstigaste av dem. Jag kommer aldrig själv att "känna" vad det är hos honom som tilltalar folk; han har ett språk som ger ett ointelligent intryck, hans dominerande personlighetsdrag är egocentrism, aggression, ohämmad extroversion och tecken på en oförmåga att skämmas, vilket jag inte lockas av.
Man kan sammanfatta det, att du är PK

Citat:
När det gäller sakfrågorna så håller jag inte med om profilfrågorna, men det blir nog inte så mycket av dem ändå. Bra att han är för universell federal sjukförsäkring!
/Pz
Ljugmedia brukar kalla Trump och andra anti-etablissemanget som populister. Detta eftersom folk håller med deras problembeskrivningar och lösningar

Som sagt leder Trump i de "profilfrågorna" som han uttalat sig tydligt (något annat än "we will fix the best"). Tycker du inte, att det är underligt? Han borde ju kollapsa, när det amerikanska folket skulle lära känna hans "idiotiska" politik? Jag säger det en gång till för säkerhetens skull: Enligt OU gillar de inte honom (fav/unfav), men tycker ändå att han är bättre i de frågor han har tydligt uttalat sig om.

För det andra, bör Clittan ta det lugnt då nu? Alla media bör skriva om hans politik, that's it
2016-07-05, 00:02
Bannlyst
Citat:
-Bra VP kandidat..
-Tänka innan han talar..(ett absolut stopp att basha mer folk inom partiet)

Så kan det bli bra.., t.o.m riktigt bra !
Som Jeb! ?

Jag tycker, att Trump vinner enormt, att han fightar med eliten
Valdeltagande, säger jag!

Däremot ska inte uttala sig dumt om "vanliga" människor (som mexikansk domare eller att straffa kvinnorna för abort)

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Roligaste ändå:

Citat:
Clinton now leads Trump by five percentage points, 45.6% to 40.4% (Rounding would make the lead six points.)

Skräcken de känner just när trump flåsar i nacken.
Haha! Jag läste det flera gånger, faktiskt. Och räknade
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-05 kl. 00:04.
2016-07-05, 00:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Som Jeb! ?

Jag tycker, att Trump vinner enormt, att han fightar med eliten
Valdeltagande, säger jag!

Det är ju givetvis min egna subjektiva synpunkt men..:

-Hans "fighting-days" inom partiet är över..(räknar inte med Jeb, Romney.., etc)
-Han behöver bara övertyga tveksamma republikaner inom partiet..(inte skrämma iväg)

Det börjar bli dags att Trump kör 101 % på att eliten är fru Clinton. Inte inom partiet..

(när det är sagt så skulle jag önska att Trump fokuserade även en smula på USA`s unga tex.., de har ju varit genuint nyfikna på honom. Han skulle kunna mycket enkelt ha tagit de in i sin fålla.., istället för att de sipprar sakta ut till fru Clinton..., men vi får väl se. Finns tid än.)
2016-07-05, 00:40
Bannlyst
Citat:
Det är ju givetvis min egna subjektiva synpunkt men..:

-Hans "fighting-days" inom partiet är över..(räknar inte med Jeb, Romney.., etc)
-Han behöver bara övertyga tveksamma republikaner inom partiet..(inte skrämma iväg)

Det börjar bli dags att Trump kör 101 % på att eliten är fru Clinton. Inte inom partiet..
Men vad ska han göra med dem som är öppet emot honom?
Han bör iaf inte vara gulligt med dem.

Angående, att det är dags, är det mycket komplicerad fråga. Amerikansk valprocess är extremt lång. Det är kanske bättre att slå ut/samla på sig allt skit nu, och vänta med Clittan till debatterna. Typ.

Jag har t.ex. inte en bestämd åsikt, om domarn-skandalen var bra eller dåligt för Trump. Det kanske var smart att ta upp det nu [och ta bort fokus från TU till rasism-fråga] än i November.
Citat:
(när det är sagt så skulle jag önska att Trump fokuserade även en smula på USA`s unga tex.., de har ju varit genuint nyfikna på honom. Han skulle kunna mycket enkelt ha tagit de in i sin fålla.., istället för att de sipprar sakta ut till fru Clinton..., men vi får väl se. Finns tid än.)
Det stämmer nog. Trump har faktiskt aldrig sagt något vettigt om "education/schools".
Men som sagt, det är långt till November
2016-07-05, 00:55
Medlem
Till er som klagar på Trumps sk grodor som ni tror slinker ur hans mun uppstår bara spontant. Det mesta sker naturligtvis inom en övergripande strategi hur dumt det än kan te sig.

Trump vill absolut inte förknippas med etablissemanget vare sig det är demokrater eller republikaner. Om han lyckas får väl framtiden utvisa, det är många som darrar på manschetten dessa dagar fram till november.

Allt handlar om en balansgång, att pollsen går upp och ner under tiden dit spelar mindre roll, i slutändan är det kampen mellan "vi" och "dom" det står mellan, hade britterna guts nog att rösta för leave tror jag nog majoriteten av amerikanarna röstar för förändring även dom.

Luta er tillbaka, njut av dessa tider - 2016 kommer att gå till historien när västvärldens folk började den stora förändringen genom att protestera mot rådande demokratins "diktatur".
2016-07-05, 00:55
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Jag tog som sagt två första undersökningar som underligt nog hade exakt samma siffror. Det är nästan allmänt känt, att Clittan uppfattats som dishonest t.ex. Googla OU bara

Du vägrar förstå vad jag har sagt hur många gånger som helst: metoden bakom en OU är inte nån detalj utan är avgörande; vilka påståenden de stödjer, med hur stor sannolikhet, om vilken grupp vid vilken tidpunkt (m.m.). Du uttrycker dig ändå på ett sätt som inte stöds och sprider på det sättet desinformation, samtidigt som du klagar på att jag skulle förgifta brunnen för Trump. Du sa att du kände till vad "det amerikanska folket" hade för uppfattning om "trovärdighet" hos Clinton kontra Trump, när det inte finns någon opinionsundersökning vad jag vet som har mätt det förhållandet.

Citat:
Nej, mellan executive privilege och hänsyn till att Clittan skulle vänta med själva nomineringen, eftersom hon visste, att de skulle komma. Förstår du verkligen inte skillnaden?

Så trots att hon ska betraktas som oskyldig till motsatsen bevisats och inte ens är åtalad ska hon tills vidare avvakta en okänd tidpunkt i framtiden då en utredning kan vara slutförd för att bedriva presidentkandidatur? Polis & åklagare kan inte begränsa en människas politiska friheter på det viset.

Citat:
Exakt. Det är alltså mycket allvarligt och ett bevis på att Bill-klanen saknar helt "good judgement"

Han har överlevt ett politiskt liv som justitieminister och guvernör på delstatsnivå under ett femtontal år, som en av de mest populära presidenterna i modern tid under åtta år och därefter bedrivit framgångsrikt välgörenhetsarbete. Ett stort problem han har är en övertro på det egna intellektet är så överlägset att han kan tänka sig ur varje problem, möjligen har det ställt till det här också.

Citat:
Ja, jag redan sagt det. Om inte det, skulle Trump ta hem det i landslide. TU är faktiskt är ett bra exempel på Trumps relativt "tung" lögn. Och hans det enda faktiskt.
Väljarna får dock avgöra, vad som är viktigast

Så mycket har det inte slagits upp. Trump sänker sig själv helt utan hjälp.

Citat:
Vad menar du med "hanterat". Han har redan "förlåtit" dessa $50 m.

Uppenbarligen hade han en annan tanke från början, som var allvarligt fel.

Citat:
Var kommer detta ifrån? Levnadsstandard blir allt högre. Även i USA.

Så är det just nu, men i samband med den senaste finanskrisen tappade stora delar av landets låginkomsttagare och undre medelklass sin tidigare samhörighet med republikanerna (som är internationellt sett unik) och blev just politiskt hemlösa. Finanskrisen måste därför vara en av de bästa sakerna som hänt Donald Trump.

Citat:
Ljugmedia brukar kalla Trump och andra anti-etablissemanget som populister. Detta eftersom folk håller med deras problembeskrivningar och lösningar

Ja, och det republikanska partiet har haft en tydlig populistisk strömning, tillsammans med södern och evangelismen. Klart att Trump är populist, det behöver inte vara negativt i sig, beror lite på.

Jag tror vi ser en pågående splittring av republikanerna, vilket till stor del har snabbats upp av Trump, mellan de som kan acceptera stöd för Trump som en genant uppoffring för partiets skull och mellan de vars samveten förbjuder dem att backa honom. Konventet kan bli en ovanlig tillställning.

/Pz
2016-07-05, 01:09
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Trump har faktiskt aldrig sagt något vettigt om "education/schools".
Men som sagt, det är långt till November
Det finns inte med bland hans reformprogram. Men de adresserar det som inte är bra med Amerika och Trump kanske tycker att skolsystemet är bra i grunden. Vem tror för övrigt att Hillary kommer att göra dem bättre? Har Obama gjort skolan bättre eller är amerikanerna trötta på all PC-bullshit i statliga skolor och i Amerika överhuvudtaget, skit som mestadels kommer från demokrater och deras anhang? Det finns nog gott om amerikaner som tycker att förbättrade 2nd amendment rights skulle göra skolorna säkrare och därmed bättre, och att kontrollerad invandring också skulle göra skolorna både säkrare och bättre.
2016-07-05, 01:12
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det finns inte med bland hans reformprogram. Men de adresserar det som inte är bra med Amerika och Trump kanske tycker att skolsystemet är bra i grunden. Vem tror för övrigt att Hillary kommer att göra dem bättre? Har Obama gjort skolan bättre eller är amerikanerna trötta på all PC-bullshit i statliga skolor och i Amerika överhuvudtaget, skit som mestadels kommer från demokrater och deras anhang? Det finns nog gott om amerikaner som tycker att förbättrade 2nd amendment rights skulle göra skolorna säkrare och därmed bättre, och att kontrollerad invandring också skulle göra skolorna både säkrare och bättre.

Skola är i princip aldrig en fråga för president och kongress (förutom möjligtvis skolorna i DC ), tvärtom sköts de oftast på county-nivå. Så det är ganska tufft att utkräva ansvar hos Obama...

/Pz
2016-07-05, 01:25
Bannlyst
Citat:
Du vägrar förstå vad jag har sagt hur många gånger som helst: metoden bakom en OU är inte nån detalj utan är avgörande; vilka påståenden de stödjer, med hur stor sannolikhet, om vilken grupp vid vilken tidpunkt (m.m.). Du uttrycker dig ändå på ett sätt som inte stöds och sprider på det sättet desinformation, samtidigt som du klagar på att jag skulle förgifta brunnen för Trump. Du sa att du kände till vad "det amerikanska folket" hade för uppfattning om "trovärdighet" hos Clinton kontra Trump, när det inte finns någon opinionsundersökning vad jag vet som har mätt det förhållandet.
Ehmmm. Fattar nada.
Så vad är exakt problem med dessa mätningar?
Vad mäter de enligt dig?
Hur borde en trovärdig mätning/frågeställning utformas?

Du kan inte bara bortförklara mätningar med mystiska "metoden bakom en OU"
Citat:
Så trots att hon ska betraktas som oskyldig till motsatsen bevisats och inte ens är åtalad ska hon tills vidare avvakta en okänd tidpunkt i framtiden då en utredning kan vara slutförd för att bedriva presidentkandidatur? Polis & åklagare kan inte begränsa en människas politiska friheter på det viset.
Fast det inte var, vad jag sa.
Jag sa, att de inte borde ta någon hänsyn alls. Hon ska inte begränsas, men inte heller polis & åklagare ska begränsas bara för att hon är en kandidat.
Citat:
Han har överlevt ett politiskt liv som justitieminister och guvernör på delstatsnivå under ett femtontal år, som en av de mest populära presidenterna i modern tid under åtta år och därefter bedrivit framgångsrikt välgörenhetsarbete. Ett stort problem han har är en övertro på det egna intellektet är så överlägset att han kan tänka sig ur varje problem, möjligen har det ställt till det här också.
Gäsp. Som du säger, han haft tur med internet era Sovjetts fall med mera
Tycker du inte, att dessa saker var väldigt viktiga och inte alls berodde på Clittans man?
http://fivethirtyeight.com/features/no-bill-clinton-does-not-know-how-to-fix-the-economy/
[quote=Pazuzu80|57768479]Så är det just nu, men i samband med den senaste finanskrisen tappade stora delar av landets låginkomsttagare och undre medelklass sin tidigare samhörighet med republikanerna (som är internationellt sett unik) och blev just politiskt hemlösa. Finanskrisen måste därför vara en av de bästa sakerna som hänt Donald Trump.[/spoiler]
Gäsp. Du påstår alltså, att jag "sprider på det sättet desinformation", men kommer med sådant?
Har du några belägg alls?
Citat:
Ja, och det republikanska partiet har haft en tydlig populistisk strömning, tillsammans med södern och evangelismen. Klart att Trump är populist, det behöver inte vara negativt i sig, beror lite på.

Jag tror vi ser en pågående splittring av republikanerna, vilket till stor del har snabbats upp av Trump, mellan de som kan acceptera stöd för Trump som en genant uppoffring för partiets skull och mellan de vars samveten förbjuder dem att backa honom. Konventet kan bli en ovanlig tillställning.

/Pz
Who cares?

Men du inte svarat på, varför de riktigt fattiga röstar på Clittan. De tyckte ju, att det var något fel på dem?
2016-07-05, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Ja, kanske det. Men han behöver ändå har en tydligt syn på det.
Citat:
Skola är i princip aldrig en fråga för president och kongress (förutom möjligtvis skolorna i DC ), tvärtom sköts de oftast på county-nivå. Så det är ganska tufft att utkräva ansvar hos Obama...

/Pz
Serru?! Vi har ytterligare en bonus med Trump. Han kan lätt genom media att sätta press på vem han vill.

När Obamka t.ex. pratade om radikal islam, var det mycket fånigt
Tyckte jag iaf. Du tyckte kanske inte det... Han [Obamka] borde inte svara alls på det, men Trump är så pass duktig på sådant

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in