2016-07-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilka är inte förövarna i ditt fall?

För i dagsläget så vet vi att du beskyller att det är allt från dina föräldrar till alla statliga instanser osv, osv, och om AF är inblandad så skenar vi direkt upp i kostnader igen då din handläggare måste tystas osv.

Så du har inget reservhjul/nödhjul och inga sommar/vinterdäck?

https://korkortonline.se/teori/dack/

Jo, jag har vinterdäck. Men nu var det ju inte det som var det mest väsentliga här. Det väsentliga var att beskriva ännu en av hundratals andra iscensatta liknande stasi-metoder som ingår i GS. Förstår du inte att detta var en attack så beror det kanhända antingen på att du själv inte har fått känna på hur det är att vara utsatt eller att du inte har förmågan att göra vissa kopplingar i din hjärnverksamhet.
Citera
2016-07-04, 13:35
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vilken enormt sorglig tråd.

Ni som argumenterar emot menar säkert väl, men det går inte att övertyga någon som fastnat i paranoida tankemönster av den här typen med aldrig så välformulerade och logiskt sammanhängande resonemang. Min erfarenhet (som många andra har jag kommit en del i kontakt med detta å yrkets vägnar) är att motargument snarast STÄRKER övertygelsen. Ju mer hjärnan tänker aktivt kring detta, desto starkare blir de neurala nätverk som där konspirationen "bor". Plus naturligtvis att motargument blir en del av en fientlig omvärlds försök att svepa in sanningen i dimridåer.

Det är givetvis som du konstaterar, men samtidigt så finns det ett behov av att diskutera fenomenet. För den som sitter fast i paranoida tankemönster, vinklas ändå hela vardagen för att passa in i deras föreställningsvärld. En bil som bromsar lite sent när den stannar vid övergångsstället blir till mordförsök, fel växel i mataffären är psykningar, en artikel i tidningen om hobbyflygning med drönare ett bevis på att storebror ser dig m.m.

Samtidigt så finns det människor som drar sig till diskussioner och hemsidor om GS, och kan en mer nyanserad bild hindra någon att utveckla liknande beteende genom att ifrågasätta/förklara, så är mycket vunnet. Trots allt så finns det också folk som jäklas med andra, vilket kan vara grunden till att man söker en förklaring, eller för den delen i förlängningen utvecklar psykiska sjukdomar.
Senast redigerad av Vic878 2016-07-04 kl. 13:37.
Citera
2016-07-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Det är givetvis som du konstaterar, men samtidigt så finns det ett behov av att diskutera fenomenet. För den som sitter fast i paranoida tankemönster, vinklas ändå hela vardagen för att passa in i deras föreställningsvärld. En bil som bromsar lite sent när den stannar vid övergångsstället blir till mordförsök, fel växel i mataffären är psykningar, en artikel i tidningen om hobbyflygning med drönare ett bevis på att storebror ser dig m.m.

Samtidigt så finns det människor som drar sig till diskussioner och hemsidor om GS, och kan en mer nyanserad bild hindra någon att utveckla liknande beteende genom att ifrågasätta/förklara, så är mycket vunnet. Trots allt så finns det också folk som jäklas med andra, vilket kan vara grunden till att man söker en förklaring, eller för den delen i förlängningen utvecklar psykiska sjukdomar.

Du har en bakvänd bild av vad GS är. Du förstår händelseförloppet i motsatt ordning i förhållande till hur det egentligen är. Om jag ska prata för mig själv så har jag under större delen av mitt liv inte varit paranoid överhuvudtaget, snarare tvärtom; jag har varit både blind, naiv, blåögd, godtrogen och alltför tillitsfull till andra.

Vad som sker när någon börjar bli utsatt för intensiv GS och dessutom lägger ihop ett och ett och förstår att man är bevakad och under attack så utvecklar man paranoia som en följd av dessa trakasserier. De använder sig av olika psykologiska metoder för att åstadkomma detta, som t ex gaslighting, sensitization, mimicking, street theater etc.

Som vi har förklarat så många gånger förut så har de som målsättning att göra den utsatte överdrivet paranoid. Självklart blir man mera paranoid av en längre tids utsatthet, men det är en naturligt mänsklig reaktion och inget tecken på någon sjukdomsbild.

I början så misstänker man felaktigt precis allt för att vara GS och man gör då felbedömningar. Med tiden så lär man sig att sålla ut vad som verkligen är en attack och vad som inte är det. Men givetvis kan man fortfarande begå vissa misstag i sin bedömning. Som regel får man mer klarhet med tiden och kan därför göra helt korrekta tolkningar av det som sker.

Vad är det som får t ex dig att anse dig veta att GS inte skulle förekomma? Varför är du övertygad om att du har rätt, om du nu är helt övertygad om det vill säga?
Citera
2016-07-04, 14:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur ska man då göra? Är det klokast att bara låta tråden vara ifred och hoppas att intresset självdör eller finns det någonting man kan göra för att stoppa det som i alla fall jag tycker verkar vara en destruktiv spiral av självupplevda TI's som ger varandra argument och uppslag som ytterligare förstärker deras tro på fenomenet?

Det är nog tyvärr lite "damned if you do and damned if you don't" över det här.

Förföljelsemani är som det mesta annat här i världen något som finns på en glidande skala. I skalans ena ände hittar vi människor med en ökad benägenhet att tro andra om ont och dolda avsikter. Här flyter det samman med saker som faktiskt händer i verkligheten. Det är givetvis möjligt att det kan finnas några illasinnade grannar som intrigerar mot mig för att de tycker att jag är besvärlig och osympatisk. Det är givetvis också möjligt att jag om jag är aktiv i något kontroversiellt sammanhang faktiskt kan vara utsatt för viss övervakning och informationsinsamling.

I den andra ändan - där "OGS" utan tvivel befinner sig - har all markkontakt förlorats och den drabbade tror på fullt allvar att både släkt, vänner, grannar och myndigheter är involverade i något slags lågintensivt psykkrig. Du kan inte få ner en sån person på marken genom att prata med den. Även vid behandling är nog risken stor att de paranoida tankemönstren finns kvar. Jag har själv mött såna personer: När de fått medicin och kommit ur sin akuta psykos förstod att en del av det de trott och tänkt var inbillning. Men världsbilden med människor och organisationer med dolda och skumma agendor fanns kvar, liksom en fortsatt stark benägenhet att ta allt personligt.
Citera
2016-07-04, 14:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Förföljelsemani är som det mesta annat här i världen något som finns på en glidande skala. I skalans ena ände hittar vi människor med en ökad benägenhet att tro andra om ont och dolda avsikter. Här flyter det samman med saker som faktiskt händer i verkligheten. Det är givetvis möjligt att det kan finnas några illasinnade grannar som intrigerar mot mig för att de tycker att jag är besvärlig och osympatisk. Det är givetvis också möjligt att jag om jag är aktiv i något kontroversiellt sammanhang faktiskt kan vara utsatt för viss övervakning och informationsinsamling.

I den andra ändan - där "OGS" utan tvivel befinner sig - har all markkontakt förlorats och den drabbade tror på fullt allvar att både släkt, vänner, grannar och myndigheter är involverade i något slags lågintensivt psykkrig. Du kan inte få ner en sån person på marken genom att prata med den. Även vid behandling är nog risken stor att de paranoida tankemönstren finns kvar. Jag har själv mött såna personer: När de fått medicin och kommit ur sin akuta psykos förstod att en del av det de trott och tänkt var inbillning. Men världsbilden med människor och organisationer med dolda och skumma agendor fanns kvar, liksom en fortsatt stark benägenhet att ta allt personligt.

Ok, men då gör väl åtminstone inte argumenterandet i tråden någon större skada mot dessa individer eftersom de redan är mer eller mindre förlorade? Och om folk som bara snuddar vid tankemönstret med GS läser så kanske någon i alla fall kan inse det absurda? Eller tror du det snarare drar ner fler än det kan "rädda"?
Citera
2016-07-04, 14:43
Medlem
Citat:

Ursäkta om jag svarar på ett inlägg som var riktat till någon annan, men jag vill bemöta det som du skrev.

Att det finns stora organiserade grupper med dolda illasinnade agendor är ingen felaktig världsbild. Det är ett faktum. Du har en hel del att vakna upp till om du tror att det handlar om inbillning och enbart paranoia. Folk som inser detta genomgår ett s k andligt/personligt uppvaknande där "de förblindande slöjorna faller av" och man börjar befria sig från den allmänna hjärntvätten som vi alla har fötts in i. Detta är inget som makteliten gillar så klart, för då blir det svårare för dem att utöva sin kontroll. Därav kommer de som vaknar upp med stor sannolikhet att bli offer för metoder som exempelvis GS för att de ska tryckas ner.

Psykvården gör stora misstag när de tolkar detta andliga uppvaknande som ett tecken på psykisk sjukdom och ger patienten en massa droger som förmodligen stänger ner de uppvaknande andliga förmågorna igen (vilket man tolkar som att patienten "blir frisk igen"). Men det är tvärtom. Det friska som sker är att man vaknar upp och ser det sjuka i rådande system. Så när man håller på att friskna till blir man sjukförklarad och får "medicin" som sägs bota när det enda som sker är att man återgår till sjukdom igen. Det är någon klok person som har sagt ungefär så här: "Det är inget tecken på friskhet/visdom att vara välanpassad till ett sjukt samhälle". Minns inte exakt vem som sa det, men det stämmer mycket bra.

Med ditt tal om psykiska sjukdomar och medicinering så är du behjälplig i att underhålla och hålla dessa sjuka system vid liv.
Senast redigerad av rosalotus 2016-07-04 kl. 14:46.
Citera
2016-07-04, 14:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jo, jag har vinterdäck. Men nu var det ju inte det som var det mest väsentliga här. Det väsentliga var att beskriva ännu en av hundratals andra iscensatta liknande stasi-metoder som ingår i GS.

Fast då är det inte världens problem då du endast behöver byta ett hjul för att senare kunna fylla på luft i det andra (vilket du tekniskt sett inte ens behöver byta hjul för såvida det andra hjulet inte har exploderat)

Citat:
Förstår du inte att detta var en attack så beror det kanhända antingen på att du själv inte har fått känna på hur det är att vara utsatt eller att du inte har förmågan att göra vissa kopplingar i din hjärnverksamhet.

Fast kan det inte bara vara en ren tillfällighet att du upptäcker att ett hjul har tappat luft?
Citera
2016-07-04, 15:08
Medlem
Citat:
Fast då är det inte världens problem då du endast behöver byta ett hjul för att senare kunna fylla på luft i det andra (vilket du tekniskt sett inte ens behöver byta hjul för såvida det andra hjulet inte har exploderat)

Fast kan det inte bara vara en ren tillfällighet att du upptäcker att ett hjul har tappat luft?

Har inga ytterligare kommentarer på detta, som jag betraktar som rent nonsens. Tolka det som du vill! För mig är det ganska tydligt att du ignorerar själva kärnan i det som jag ville förmedla genom att dela med mig av den händelsen, samt att du istället fokuserar på ovidkommande smådetaljer. Att spekulera i huruvida detta är en medveten taktik från din sida eller inte lämnar jag därhän, för jag kan med säkerhet inte veta.
Citera
2016-07-04, 15:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Har inga ytterligare kommentarer på detta, som jag betraktar som rent nonsens.

Rent nonsens att jag just kom med förklaring till hur ett däck som råkar ha dåligt med luft inte är världens största problem och hur det går att lösa utan en massa stress?

Jag tycker det låter som att du oroar dig på tok för mycket och i absolut värsta fall vill att det ska vara värre än vad det är.

Citat:
Tolka det som du vill!

Jag tolkar det inte alls utan jag ställer en simpel fråga, finns det en möjlighet att det skulle kunna vara en ren slump att du upptäcker att ett bildäck har dåligt med luft dagen efter du har pratat med din handläggare på arbetsförmedlingen?

Citat:
För mig är det ganska tydligt att du ignorerar själva kärnan i det som jag ville förmedla genom att dela med mig av den händelsen, samt att du istället fokuserar på ovidkommande smådetaljer.

Nja, jag skulle nog snarare säga att du hakar upp dig på saker som nödväntigtvis inte behöver vara så som du tror varav de simpla frågorna om reservdäck och om det bara skulle kunna vara ett rent sammanträffande.

För övrigt om du misstänker att din handläggare inte sköter sitt jobb så har du rätten att byta handläggare på arbetsförmedlingen.

Citat:
Att spekulera i huruvida detta är en medveten taktik från din sida eller inte lämnar jag därhän, för jag kan med säkerhet inte veta.

Med det så antar jag att du inte har någon på din sida utan att du misstänker exakt alla i din närhet som stalkers, du får gladeligen rätta mig på denna punkt men än så länge så har du inte svarat på frågan om det finns någon som inte skulle kunna vara inblandad.
Citera
2016-07-04, 15:45
Medlem
Citat:
Rent nonsens att jag just kom med förklaring till hur ett däck som råkar ha dåligt med luft inte är världens största problem och hur det går att lösa utan en massa stress?

Jag tycker det låter som att du oroar dig på tok för mycket och i absolut värsta fall vill att det ska vara värre än vad det är.

Jag tolkar det inte alls utan jag ställer en simpel fråga, finns det en möjlighet att det skulle kunna vara en ren slump att du upptäcker att ett bildäck har dåligt med luft dagen efter du har pratat med din handläggare på arbetsförmedlingen?

Nja, jag skulle nog snarare säga att du hakar upp dig på saker som nödväntigtvis inte behöver vara så som du tror varav de simpla frågorna om reservdäck och om det bara skulle kunna vara ett rent sammanträffande.

För övrigt om du misstänker att din handläggare inte sköter sitt jobb så har du rätten att byta handläggare på arbetsförmedlingen.

Med det så antar jag att du inte har någon på din sida utan att du misstänker exakt alla i din närhet som stalkers, du får gladeligen rätta mig på denna punkt men än så länge så har du inte svarat på frågan om det finns någon som inte skulle kunna vara inblandad.

Ondahamstern, du är en märklig filur!

Läs mitt inlägg nr 2859 igen så ser du att jag skrev att i början så misstänker man felaktigt precis allt och alla för att ingå i GS, men med tiden så lär man sig att sålla i dessa upplevelser. Varför man gör missbedömningar i början beror troligtvis på att man befinner sig i chock och är traumatiserad pga den hemska upptäckten som man nyss har gjort om att man är utsatt för ett tortyrbrott. Detta är hur det mänskliga psyket fungerar. Alla TI's befinner sig i olika stadier av sin GS så därför kanske vissa rapporterar om att precis allt är GS medan vissa andra som har hunnit få mer lugn och klarhet i sinnet rapporterar bara om det som tydligt och klart beror på GS. Varför hävdar du att jag inte har svarat på frågan om det finns någon som inte skulle vara inblandad? Duger inte min tidigare förklaring eller har du svårt att förstå det som jag skriver?

Kan du vara snäll och sluta tjafsa om bildäcken nu när du inte har förstått, eller bara låtsas att du inte förstår, essensen av det jag som berättade. Det som hände med punkteringen var ingen slump, nej. Jag har lärt mig att se med öppna ögon vilka metoder de kör med och hur dessa återkommer på ett utstuderat och ofta ganska förutsägbart sätt.

Gällande AF och handläggare där så blir TI's tilldelade speciella sådana och man får särbehandling. Det är inte alls säkert att alla anställda på AF ens känner till någonting om att detta pågår, snarare är det mest sannolikt att de inte vet om det och att det bara är vissa invigda som har vetskap om detta. Hur många gånger ska vi behöva upprepa detta innan det går in i era hjärnor?
Senast redigerad av rosalotus 2016-07-04 kl. 15:48.
Citera
2016-07-04, 15:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Alla TI's befinner sig i olika stadier av sin GS så därför kanske vissa rapporterar om att precis allt är GS medan vissa andra som har hunnit få mer lugn och klarhet i sinnet rapporterar bara om det som tydligt och klart beror på GS.

Fast hur skiljer man då mellan en äkta Ti och en som enbart är paranoid-schizofren?

Citat:
Varför hävdar du att jag inte har svarat på frågan om det finns någon som inte skulle vara inblandad? Duger inte min tidigare förklaring eller har du svårt att förstå det som jag skriver?

För att du enbart beskyller men du visar inte upp att det finns oskyldiga som inte är inblandade, du har som sagt beskyllt allt från dina föräldrar till alla möjliga, vilket var varför jag ställde frågan om du anser att det finns någon instans som inte jagar dig.

Citat:
Kan du vara snäll och sluta tjafsa om bildäcken nu när du inte har förstått

Fast det är inte tjafs, jag kom med konstruktiv hjälp, eller ville du inte ha hjälp så att du snabbt och enkelt slapp det problemet den dagen du har råd/vill/kan att börja använda bilen igen?

Citat:
Gällande AF och handläggare där så blir TI's tilldelade speciella sådana och man får särbehandling.

Jasså, har du bevis för detta eller är det något du bara tror?

För de enda gångerna som AF delar ut specifika handläggare är när det finns problem så som olika diagnoser som kan agera som ett hinder i arbetssökandet, ett sådant exempel är om man har Aspergers syndrom men även när det är folk som har problem med språket i form av nyanlända eller som behöver en tolk.
Citera
2016-07-04, 16:24
Medlem
Citat:
Fast hur skiljer man då mellan en äkta Ti och en som enbart är paranoid-schizofren?

För att du enbart beskyller men du visar inte upp att det finns oskyldiga som inte är inblandade, du har som sagt beskyllt allt från dina föräldrar till alla möjliga, vilket var varför jag ställde frågan om du anser att det finns någon instans som inte jagar dig.

Fast det är inte tjafs, jag kom med konstruktiv hjälp, eller ville du inte ha hjälp så att du snabbt och enkelt slapp det problemet den dagen du har råd/vill/kan att börja använda bilen igen?

Jasså, har du bevis för detta eller är det något du bara tror?

För de enda gångerna som AF delar ut specifika handläggare är när det finns problem så som olika diagnoser som kan agera som ett hinder i arbetssökandet, ett sådant exempel är om man har Aspergers syndrom men även när det är folk som har problem med språket i form av nyanlända eller som behöver en tolk.

Jag behöver ingen som talar om för mig att man kan byta däck på bilen eller lämna in den till en verkstad. Eller tror du att mitt "grava sjukdomstillstånd" förhindrar mig från att fatta det? Om du verkligen vill hjälpa mig att ställa på bilen igen så föreslår jag att du skickar pengar som räcker till vägskatt, försäkring, besiktningskostnader samt reparationer!

Tycker du att jag verkar vara schizofren? Om du läser min kommunikation i trådar på t ex flashback - framstår jag som mentalt sjuk, förvirrad osv i dina ögon? Skriver jag osammanhängande och obegripligt? Menar du att jag plötsligt skulle ha drabbats av schizofreni vid 40+ och hamnat i en mer än två år lång psykos som tycks vara bestående? Är det din expertbedömning av situationen?

Absolut så måste ju var och en ha friheten att göra sin egen bedömning när det gäller vilken TI som kan vara äkta och vem som kan tänkas vara en förövare som bara låtsas, eller om någon eventuellt verkligen lider av en sjukdom. Så bedöm själv! Jag skriver inte här för att tvinga någon annan att tro på ett visst sätt, utan för att jag vill berätta om vad vi TI's utsätts för av grovt kriminella aktörer. Det är viktigt att detta förs fram till allmänheten.
Senast redigerad av rosalotus 2016-07-04 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in