2016-07-03, 23:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reklam-
Det hade nog inte spelat någon roll hur jag beskrivit händelserna eller hur jag blir utsatt för detta, du hade antagligen klassat mig som ett ( psykfall ) utan belägg ändå.

Nej det är inte sant. Om du beskrivit att du blivit utsatt för A hade jag kunna köpa det. Samma sak om du hade blivit utsatt för B.

Men nu går du all-in och säger att du blivit utsatt för A,B,C,D och E inklusive 24/7/365 bevakning av SÄPO - och detta utan att du gjort dig skyldig till ett brott. Och allt detta utan ett enda konkret bevis för vad du påstår. När du dessutom börjar surra om förgiftad mat, lönnmord och drar in familjen så innebär det att din historia är fullständigt osannolik.
Citera
2016-07-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det är inte sant. Om du beskrivit att du blivit utsatt för A hade jag kunna köpa det. Samma sak om du hade blivit utsatt för B.

Men nu går du all-in och säger att du blivit utsatt för A,B,C,D och E inklusive 24/7/365 bevakning av SÄPO - och detta utan att du gjort dig skyldig till ett brott. Och allt detta utan ett enda konkret bevis för vad du påstår. När du dessutom börjar surra om förgiftad mat, lönnmord och drar in familjen så innebär det att din historia är fullständigt osannolik.

Det står rätt tydligt vad det handlar om.
Hur hade du själv reagerat under dessa omständigheter ?

Man kan knappast renskriva detta på ett relativt förtroende ingivande sätt, då detta som händer och har hänt knappast är något man läser om varje dag.

Så ha lite förståelse till varför det är så ( guppigt ) i svängarna.
Citera
2016-07-04, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reklam-
Detta var en extremt lång tråd och extremt mycket läsning. Jag ska försöka mig på att dra igenom den. Men Gang Stalking existerar då jag själv är utsatt för det ifrån både polis och privatspanare och familjemedlemmar.

Troligen så är kommun inblandad med.

Så vitt jag vet så blir jag troligen utsatt för förgiftning i flera former och daglig förföljelse.
Antagligen vill dom göra mig sjuk och få mig inlagd på ( Psyk ) för att jag troligen varit misstänkt för ett brott jag inte begått.

Eller så försöker dom rent ut sagt mörda mig.

Jag har även en kriminell bakgrund som knappast hjälpt mig.

Lite kort info där av dig.
Att Liknande metoder innom gs kan förekomma från polisen är inget nytt. Inte heler det faktum att det finns individer som är involverade inom nämnd yrkesgrupp kan vara aktörer.
MEN, att poliser med undantag för brottsprovikation, och andra mindre konvertionella knep skulle vara involverade i detta ser jag som högst osannorlikt.

Om du upplever att poliser, eller spanare har kol på dig, så kanske det är så. Hade givetvis inte kallat det för gangstalking, även om det i praktiken kan se likadant ut på vissa plan.
Vad menade du med familjemedlemmar ?
Citera
2016-07-04, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Lite kort info där av dig.
Att Liknande metoder innom gs kan förekomma från polisen är inget nytt. Inte heler det faktum att det finns individer som är involverade inom nämnd yrkesgrupp kan vara aktörer.
MEN, att poliser med undantag för brottsprovikation, och andra mindre konvertionella knep skulle vara involverade i detta ser jag som högst osannorlikt.

Om du upplever att poliser, eller spanare har kol på dig, så kanske det är så. Hade givetvis inte kallat det för gangstalking, även om det i praktiken kan se likadant ut på vissa plan.
Vad menade du med familjemedlemmar ?

Läs på lite mer om GS/organized harassment så inser du att det är inget ovanligt att TI's blir trakasserade av polisen, inte heller är det speciellt ovanligt att familjemedlemmar dras in i detta och luras till att delta.

Ofta används polisbilar, så väl som brandbilar och ambulansbilar i den delen av stalkingen som sker ute på vägarna. Polisen är delaktiga i detta bl a på så sätt att de är tillsagda att särbehandla en TI och inte hjälpa honom eller henne om man anmäler något av alla de brott som man utsätts för.
Citera
2016-07-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Ett kort påpekande om differenserna här ang familjer och deras ageranden.

1, Om en familj skapar ett helvete för en familjemedlem medvetet så är detta ett familjedrama och bör då fråga varför detta har blivit så. Visst kan även de använda stalking och djävulstyg.

2, Om en person blir förföljd och trakasserad med Stasi metoder så är det inte helt omöjligt snarare högst troligt att oskyldiga dras in och familjer som ser sin familjemedlem vara frånvarande, orolig ,stressad spänd etc kan lätt fås att tro utav dessa stasi gubbar att han /hon börjar bli psykiskt sjuk och får frågor som hjälper torterarna men stjälper sin familjemedlem och det givetvis utan mening.

Det finns sjuka som saknar verklighetsuppfattning och detta med att alla ska vara ute ( psykiatrireformen, som ju är bra då nya mediciner tagits fram) har nog skapat rutiner för att kolla upp dessa.
Och sådana kollare är nog enkla att få att bistå då det är rutin för dem och de litar på dem som blir deras uppdragsgivare, men skulle självfallet inte ställa upp om de visste att dessa var torterare och mördare, och att beteenden berodde på verkliga händelser. Händelser som inte sker då dessa kollare är närvarande.

Så sådana som LK , KP , LA mfl måste utredas då dels en är polis , en är informatörsvärvare (utgav sig för det åtminstone) läkare mm är med och hotar , varnar och ljuger för att utreda tex MOP i det tysta el skydda sig själva.

Vad jag vill säga med detta är att dessa använder naturliga känslomässiga band som metod för att krossa en person och på så sätt skydda sig själva, så om ni känner er som offer tänk då på de runt er, era närmaste som samma offer , om det inte är som i punkt 1 ovan.

Ja, familjemedlemmar kan vara delaktiga och på samma gång vara offer de med. Och om en förälder är utsatt för GS så är det dessvärre mycket troligt att barnet kommer att bli utsatt på samma sätt som sin förälder; rent automatiskt som en naturlig följd av detta.
Citera
2016-07-04, 11:09
Medlem
Ännu ett exempel på stasi-metoder taget direkt ur verkligheten:

Var på ett möte på AF där min handläggare ville att jag skulle ta ett specifikt sommarjobb. Det visade sig att det inte gick att ta sig till arbetsplatsen utan egen bil eftersom att det inte gick någon kommunal buss- eller tågtrafik dit. Jag förklarade att jag nyligen har ställt av bilen därför att jag inte längre har råd med alla avgifter som försäkring, vägskatt och reparationer. Det hann inte gå mer än ett dygn efter att jag berättade detta som någon under natten hade varit och fixat pyspunka på ena bildäcket. Så om jag nu återigen får råd, någon gång framöver, att ställa på bilen igen så har de sett till att allt blir mycket mer komplicerat. Så här gör de för att psykterrorisera, och det behövs inte alltid några stora operationer för att ge kännbara resultat.
Citera
2016-07-04, 11:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Var på ett möte på AF där min handläggare ville att jag skulle ta ett specifikt sommarjobb. Det visade sig att det inte gick att ta sig till arbetsplatsen utan egen bil eftersom att det inte gick någon kommunal buss- eller tågtrafik dit. Jag förklarade att jag nyligen har ställt av bilen därför att jag inte längre har råd med alla avgifter som försäkring, vägskatt och reparationer. Det hann inte gå mer än ett dygn efter att jag berättade detta som någon under natten hade varit och fixat pyspunka på ena bildäcket.

Fast vad skulle eventuella Stalkers tjäna på att ta ut luften ur bildäcken? (tänk ett extra steg på den punkten)

Sedan hur länge har bilen stått, (däck tappar luft trots att ingen håller på med dem tack vare luftryck osv precis som med sprayburkar osv) hade någon skurit i däcken eller hade de tömt däcken på luft så att det inte syntes att de var påverkade?

Som sagt, hur länge hade bilen stått och har du räknat in andra variabler?

Citat:
Så om jag nu återigen får råd, någon gång framöver, att ställa på bilen igen så har de sett till att allt blir mycket mer komplicerat.

Vad är det komplicerade med att antingen ta på reservhjulet eller åka till närmsta bensinmack och fixa däcket?

Citat:
Så här gör de för att psykterrorisera, och det behövs inte alltid några stora operationer för att ge kännbara resultat.

Fast det blir fortfarande stora kostnader i längden där folk måste fortfarande få sina löner, rätt typ av verktyg måste införskaffas/användas och i många fall så beskrivs högteknologisk utrustning som vi skeptiker inte ens är säkra på existerar överhuvudtaget men som definitivt inte finns på den privata marknaden.

Sedan så mins jag att du har pratat om att det var ett religiöst krig där du skulle vara ett offer, stämmer detta fortfarande eller har du ändrat din synpunkt på den biten?
Citera
2016-07-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast vad skulle eventuella Stalkers tjäna på att ta ut luften ur bildäcken? (tänk ett extra steg på den punkten)

Sedan hur länge har bilen stått, (däck tappar luft trots att ingen håller på med dem tack vare luftryck osv precis som med sprayburkar osv) hade någon skurit i däcken eller hade de tömt däcken på luft så att det inte syntes att de var påverkade?

Som sagt, hur länge hade bilen stått och har du räknat in andra variabler?

Vad är det komplicerade med att antingen ta på reservhjulet eller åka till närmsta bensinmack och fixa däcket?

Fast det blir fortfarande stora kostnader i längden där folk måste fortfarande få sina löner, rätt typ av verktyg måste införskaffas/användas och i många fall så beskrivs högteknologisk utrustning som vi skeptiker inte ens är säkra på existerar överhuvudtaget men som definitivt inte finns på den privata marknaden.

Sedan så mins jag att du har pratat om att det var ett religiöst krig där du skulle vara ett offer, stämmer detta fortfarande eller har du ändrat din synpunkt på den biten?

Det är nog inte att de ska tjäna något på att tömma bildäck på luft. Vad det handlar om är psykterror. De ville markera att de har koll på mig hela tiden. Handläggaren på AF tillhör GS-förövarna och de samarbetar för att terrorisera TI genom att iscensätta sådana här scenarion som en TI vet med sig inte är några "tillfälligheter".

Bilen är precis nyligen avställd och däcken har funkat perfekt fram tills detta hände. Det är uppenbart att det är stasi-metoder och inget annat.

Skojar du när du påstår att det inte skulle bli mer komplicerat med ett punkterat däck vid återpåställning av bilen? Självklart blir det det. Är en ensamstående kvinna som inte direkt kan byta däck bara så där, dessutom har jag inget reservdäck, och dessutom så blir det ju en extra kostnad och mycket mer besvär. Förstår du inte det? De gör ju vad de kan för att försämra ekonomin för oss också.

När saker och ting som man äger är trasiga så suger det energi ur en. Att ha bilen stående med ett punkterat däck istället för att den har alla däck intakta skapar mindre frid i sinnet, och det vet de mycket väl om.

Att det pågår andlig krigsföring mot vissa i den här världen är något som folk med djupare insikt om tillvaron har en förståelse för. Vill du kriga mot någons psyke/själ/naturliga varande så kan du använda dig av världsliga metoder som påverkar det inre välmåendet hos en människa. Detta hänger ihop och utesluter inte heller att de använder sig av avancerade tekniska vapen. Jag är själv lite skeptisk till vissa påståenden om vissa typer av vapen och köper inte precis allt som sägs om dem. Men det kanske stämmer. Eller så är det delvis korrekt information blandat med felaktig information. Jag vet helt enkelt inte vad de kan tänkas ha tillgång till för slags teknologi. Jag beskriver de stasi-metoder som riktas mot mig, för de kan jag bättre förstå och se tydligt och klart vad det är som de har satt i system.
Citera
2016-07-04, 12:37
Medlem
MrFolds avatar
Vilken enormt sorglig tråd.

Ni som argumenterar emot menar säkert väl, men det går inte att övertyga någon som fastnat i paranoida tankemönster av den här typen med aldrig så välformulerade och logiskt sammanhängande resonemang. Min erfarenhet (som många andra har jag kommit en del i kontakt med detta å yrkets vägnar) är att motargument snarast STÄRKER övertygelsen. Ju mer hjärnan tänker aktivt kring detta, desto starkare blir de neurala nätverk som där konspirationen "bor". Plus naturligtvis att motargument blir en del av en fientlig omvärlds försök att svepa in sanningen i dimridåer.
Citera
2016-07-04, 12:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Ni som argumenterar emot menar säkert väl, men det går inte att övertyga någon som fastnat i paranoida tankemönster av den här typen med aldrig så välformulerade och logiskt sammanhängande resonemang. Min erfarenhet (som många andra har jag kommit en del i kontakt med detta å yrkets vägnar) är att motargument snarast STÄRKER övertygelsen. Ju mer hjärnan tänker aktivt kring detta, desto starkare blir de neurala nätverk som där konspirationen "bor". Plus naturligtvis att motargument blir en del av en fientlig omvärlds försök att svepa in sanningen i dimridåer.

Hur ska man då göra? Är det klokast att bara låta tråden vara ifred och hoppas att intresset självdör eller finns det någonting man kan göra för att stoppa det som i alla fall jag tycker verkar vara en destruktiv spiral av självupplevda TI's som ger varandra argument och uppslag som ytterligare förstärker deras tro på fenomenet?
Citera
2016-07-04, 12:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Handläggaren på AF tillhör GS-förövarna

Vilka är inte förövarna i ditt fall?

För i dagsläget så vet vi att du beskyller att det är allt från dina föräldrar till alla statliga instanser osv, osv, och om AF är inblandad så skenar vi direkt upp i kostnader igen då din handläggare måste tystas osv.

Citat:
dessutom har jag inget reservdäck

Så du har inget reservhjul/nödhjul och inga sommar/vinterdäck?

Citat:
Förbjudet att blanda sommardäck med vinterdäck. Det är inte heller tillåtet att blanda dubbade vinterdäck med odubbade vinterdäck.
Undantag: Om du får punktering med en bil som har vinterdäck, får du använda ett sommarreservdäck tills att vinterdäcket hunnit lagas.

https://korkortonline.se/teori/dack/
Citera
2016-07-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

GS är extremt verkligt och förekommer i mycket stor skala. Det sorgliga i det hela är att vi som är TI's inte blir betrodda och att våra vittnesmål avfärdas som fantasier, galenskap och mentala sjukdomar. Så är inte fallet. De som lider av en sjukdomsbild är istället förövarna; de som helt utan samvete attackerar och trakasserar oftast oskyldiga människor och förvandlar deras tillvaro till misär och tvingar dem in i isolation och fattigdom med depression och onödigt lidande som ofta ofrånkomliga följeslagare. De som styr upp denna GS är sjuka psykopater och de som besitter någon form av insikt i sakernas tillstånd förstår att det är DE som inte är riktigt kloka i skallen och att det är extremt ignorant att lägga över skulden för organiserade trakasserier på de som blir utsatta. Allt ni gör med sådana här kommentarer som dina är att vara behjälpliga förövarna, öka på TI's lidande och visa prov på en stor brist på medmänsklighet och insikt om den värld vi lever i. Ignoransen som ni visar upp är skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in