Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
....inte heller fransmannen Pouille. Han smyger fram har ett stort spel och kan skrälla. Slår han Tomic får inte Berdych/Vesely det lätt i en kvartsfinal.
Håller ändå Tomic som favorit på gräs där. Men det stämmer, han är en ny intressant spelare Pouille, han kan definitivt bli topp-10 tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Det lär inte bli en lätt match direkt. Jag räknar med att Federer får kämpa men att han i slutändan står där som vinnare.
Tsonga slog Isner med 19-17 i femte. Det blev inte 70-68 den här gången men att det är just Isner som är med i ännu en maratonmatch i Wimbledon känns ganska givet.
Att människan aldrig lär sig returnera alltså. Tänk om han bara var något begåvad i det momentet, då hade han blivit topp-5 omedelbart. Såg en lista för ett tag sedan på de bästa servarna samt de bästa returnerarna på touren och både Karlovic och Isner låg högst uppe på serve och längst nere på returer. Nu kan man givetvis ha förståelse för det eftersom det blir mycket svårare att returnera en flack och hård serve om man är lång, och extra svårt på gräs där studsen är väldigt låg. Men jag tycker ändå att det måste finnas någonting som han borde kunna göra åt det. Att vara sist av alla är inte tillräckligt bra, inte ens om man är lång. Det finns andra delar av hans spel som han förbättrat på senare år, speciellt rörelsen i sidled, tycker han har blivit mycket snabbare där. Han borde anställa någon som kan lära honom returnera bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Svensk tennisbevakning är usel överlag, och när det kommer till kommentering är det bara Maria Strandlund jag tycker är någorlunda begåvad. Dom 5-6-7 övriga som kommenterar är dåliga, tråkiga eller rent okunniga även fast dom i vissa fall varit proffs själva. Det var okej också när Viasat hade Masters-sändningarna och Fidde Rosengren kommenterade. SVT sänder för övrigt Wimbledon-finalen.
Men inget ont som inte för något gott med sig, eftersom ingen svensk TV-kanal bryr sig nämnvärt om rättigheterna kan man använda tennistv.com utan problem i Sverige och se det mesta med internationell kommentering för en hyfsad peng. Hade svenska kanaler varit hetare på tennis hade tjänsten högst troligt blockerats i Sverige så jag klagar inte.
Jag är så trött på Eurosports kommentatorer, även Maria. Känns som att det vore på plats med ett byte.
Saknar Fidde, han är kunnig och trots det så är han inte stel eller tråkig i sin kommentering.