2016-07-03, 17:37
Medlem
ace_secs avatar
På Expressen säger man att jakstugan snarare är ett slags "skjul".
Även nedbrunnen husvagn och vandaliserad båt. Om dessa har något med fallet att göra vet de ej
Citera
2016-07-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanatixx
lol på denna tråden.

"Det är säkert utlänningar"

Polisen säger "det är personer hemmahörande i Dalarna"

"Det är säkert utlänningar som varit ett tag i landet"

Bild på häktad (personen är vit)

"Det är säkert en finsk zigenare"

Asså, hur enkelspårig får man bli? Det finns etniska svenskar som begår brott.

Ja, men ganska osvenskt att 6-7 samarbetar i grupp och har ihjäl en 60-årig tant.
Citera
2016-07-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, men det gör det väldigt osannolikt att det rör sig om en konflikt om tiggarplatser, eller att det har en koppling till flyktingboendet.

En släktkonflikt med svenska eller finska romer inblandade, i kombination med uppgifterna i tråden, känns ganska sannolikt ja.

Blir förvånad om det inte rör sig om Romer.
Citera
2016-07-03, 17:54
Medlem
Kan ju vara av visst intresse att första gripandet skedde innan kvinnan hittats och förhör gav en viss sökriktning och offret hittades sedemera där.

Citat ur Expressen: Det var en anhörig till kvinnan i 60-årsåldern i Dalarna som kontaktade polisen i tisdags och anmälde sin familjemedlem saknad från bostaden i Borlänge.
Sedan dess har ett omfattande sökarbete pågått.
Polisen fattade snart misstankar om att ett brott låg bakom kvinnans försvinnande och i fredags greps den första personen.
Efter uppgifter som kom fram i förhör riktades sökarbetet in på ett litet samhälle som heter Långshyttan i Hedemora kommun.

Frågan är väl just nu, hur var de gripna och kvinnan bekanta eller ytligt bekanta. Kan ett rånmotiv vara bakgrunden eller kan det vara yrkesrelaterat. De gripna är kända av polisen sedan tidigare men dock inte för grövre brottslighet... stölder, inbrott, narkotika för eget bruk etc.
Citera
2016-07-03, 17:58
Medlem
Tok-Franss avatar
När jag i slutet på 90talet uppehåll mej i Långshyttan, så reflekterade jag över att de bodde så många finnar där.
Citera
2016-07-03, 17:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Ja, men ganska osvenskt att 6-7 samarbetar i grupp och har ihjäl en 60-årig tant.

Mig veterligen finns det inte någon kultur som påbjuder att en grupp personer samarbetar för att ha ihjäl en äldre kvinna.

Med det sagt så tror jag heller inte att alla kommer dömas för mord.
Citera
2016-07-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Enl. Fria Tider så är BO och GM:s svenska medborgare:

http://www.friatider.se/sju-misstanks-for-mord-pa-kvinna-i-60-arsaldern

och uppgifter från dem bär väl en viss tyngd här på forumet.

Samtidigt så säger "svenska medborgare" i princip ingenting längre, eftersom vi sedan tjugo år tillbaka givit ut medborgarskap likt rabattkuponger.

Mitt tips: Finska ziggisar.
Citera
2016-07-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan ju vara av visst intresse att första gripandet skedde innan kvinnan hittats och förhör gav en viss sökriktning och offret hittades sedemera där.

Citat ur Expressen: Det var en anhörig till kvinnan i 60-årsåldern i Dalarna som kontaktade polisen i tisdags och anmälde sin familjemedlem saknad från bostaden i Borlänge.
Sedan dess har ett omfattande sökarbete pågått.
Polisen fattade snart misstankar om att ett brott låg bakom kvinnans försvinnande och i fredags greps den första personen.
Efter uppgifter som kom fram i förhör riktades sökarbetet in på ett litet samhälle som heter Långshyttan i Hedemora kommun.

Frågan är väl just nu, hur var de gripna och kvinnan bekanta eller ytligt bekanta. Kan ett rånmotiv vara bakgrunden eller kan det vara yrkesrelaterat. De gripna är kända av polisen sedan tidigare men dock inte för grövre brottslighet... stölder, inbrott, narkotika för eget bruk etc.

Polisen säger: inte släkt, man vet inte vilket förhållande de har till BO, kvinnan var inte okänd för MGM.

Vem var det som inte fick gifta sig med vem?
Citera
2016-07-03, 18:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Blir förvånad om det inte rör sig om Romer.

Jaha. Jag har inga synpunkter på dina känslor, men jag tror diskussionen blir bättre om vi utgår från vad som är känt. Sedan kan du förvånas av vad du vill.
Citera
2016-07-03, 18:07
Medlem
Ja det stämmer att alla är svenskar .. och ja det är hemskt det som hänt. Låt polisen lägga sitt pussel nu och så hoppas vi på det bästa. Känner igen en stor del av dessa personer.och har svårt att förstå..ett stort frågetecken kring allt. VARFÖR? ..Vila i frid ..ma.....
Senast redigerad av zudden77 2016-07-03 kl. 18:13.
Citera
2016-07-03, 18:11
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polismyndigheten
Polisens forensik/bil stod parkerad på brunnsjögatan 3 och 4 Hedemora vet inte om det har att göra med att en av dom gripna kom från Hedemora

En 50-årig man står skriven på Brunnsjögatan 4, och återfinns på Lexbase. För vad vet jag ej.
Citera
2016-07-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77
Ja det stämmer att alla är svenskar .. och ja det är hemskt det som hänt. Låt polisen lägga sitt pussel nu och så hoppas vi på det nästa. Känner igen en stor del av dessa personer.och har svårt att förstå..ett stort frågetecken kring allt. VARFÖR? ..Vila i frid ..ma.....

Upplys oss gärna om vilka dessa människor är? Pundare? Yrke? Vad har de för koppling till BO osv?

Någon som vet när man kan beställa ut protokoll ifrån Falu tingsrätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in