Citat:
En liten rättelse.Om tröja/bh
att de inte var uppdragna indikeras även i förhör med Nejus. Förhörsledaren visar bilder på Lisa:
Tillsammans med skriftliga uppgifter från krimtekniker:
Varför påstås det då i domen att tröja/bh var uppdragna och "brösten blottade"? Möjligen kan krimtekn varit osäker på hur det var från början, och det syns inte på bild. Krimtekn. berättelse är inte entydig, åklagaren har tolkat på sitt sätt. Domstolen har inte kollat eftersom det knappast har betydelse för morddomen.
Edit:
dygnet-runt-postaren develi har fantiserat att mitt tidigare inlägg handlar om att motivet INTE var sexuellt, jag kan lugna manikern med att byxor/trosor fortfarande är neddragna och därför kan motivet anses sexuellt. Åtminstone motivet till att dra ned byxorna.
För övrigt saknar motivet betydelse för morddomen, Nejus hade dömts även om motivet inte ansetts sexuellt.
att de inte var uppdragna indikeras även i förhör med Nejus. Förhörsledaren visar bilder på Lisa:
- "Öppningen mäter 24 centimeter så visst kraft har nog gärningsmannen använt för och trycka in henne i skåpet. Man ser dessutom att hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll och att kläder är neddragna."
Tillsammans med skriftliga uppgifter från krimtekniker:
- Trosa - Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
- Jeansbyxa med livrem - Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
- Träningsbyxa, svart - Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
- BH, leopardmönstrad med rosa axelband och insida - Målsägaren hade den på sig då hon anträffades.
- Svart tröja - Målsägaren hade den på sig då hon anträffades.
Varför påstås det då i domen att tröja/bh var uppdragna och "brösten blottade"? Möjligen kan krimtekn varit osäker på hur det var från början, och det syns inte på bild. Krimtekn. berättelse är inte entydig, åklagaren har tolkat på sitt sätt. Domstolen har inte kollat eftersom det knappast har betydelse för morddomen.
Edit:
dygnet-runt-postaren develi har fantiserat att mitt tidigare inlägg handlar om att motivet INTE var sexuellt, jag kan lugna manikern med att byxor/trosor fortfarande är neddragna och därför kan motivet anses sexuellt. Åtminstone motivet till att dra ned byxorna.
För övrigt saknar motivet betydelse för morddomen, Nejus hade dömts även om motivet inte ansetts sexuellt.
Mördaren heter NERIJUS.