• 1
  • 2
2016-07-03, 05:47
Medlem
Är det möjligt att blanka BTC, jag känner att den är påväg ner nu.
Citera
2016-07-03, 14:38
Medlem
macdress avatar
Bara hålla i hatten och åka med! Oavsett var som händer om 2 veckor så kommer Bitcoins att gå upp under åren framöver. https://www.deepdotweb.com/wp-conten...16/06/vol2.png
Senast redigerad av macdres 2016-07-03 kl. 15:14.
Citera
2016-07-03, 15:08
Medlem
Blanka btc går att göra på många exchanges. Okcoin/bitfinex/huobi/poloniex/ osv.
Citera
2016-07-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Blanka btc går att göra på många exchanges. Okcoin/bitfinex/huobi/poloniex/ osv.
Går inte att gå kort på poloniex. Vet inte hur det är på bitfinex och dom andra. På bitmex tror jag dock att du kan gå kort/lång mot USD. Vet inte vilken exchange som är bäst, gäller ju att välja den största så man har störst chans att kunna sälja sen också, inte nödvändigt men kan vara bra. Jag tror bitfinex tillåter det men inte säker, den är iallafall ganska stor så skulle nog köra med den. Jag tycker dock bitmex är helt ok.
Citera
2016-07-04, 01:29
Medlem
trollgubbens avatar
Vad menas med att "blanka" Bitcoin?
Citera
2016-07-04, 01:43
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
https://sv.wikipedia.org/wiki/Blankning
Citera
2016-07-04, 12:41
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben

Du lånar Bitcoins av någon som har ett gäng. Sedan säljer du dem. Förhoppningen är att värdet går ner så att du kan köpa tillbaka dem billigare när du ska lämna tillbaka dem.
Citera
2016-07-04, 15:04
Medlem
Jag använder mig av kraken, då kan jag tradea med x5 leverage vilket är najs. Shortar och longar btc på veckobasis.
Tror däremot vi ser en pump på BTC snart så jag är long tills nån dag innan halveringen, då blire short!

Hett tips är att kolla på förra årets halvering
Citera
2016-07-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Går inte att gå kort på poloniex. Vet inte hur det är på bitfinex och dom andra. På bitmex tror jag dock att du kan gå kort/lång mot USD. Vet inte vilken exchange som är bäst, gäller ju att välja den största så man har störst chans att kunna sälja sen också, inte nödvändigt men kan vara bra. Jag tror bitfinex tillåter det men inte säker, den är iallafall ganska stor så skulle nog köra med den. Jag tycker dock bitmex är helt ok.

Helt rätt det du säger. Däremot går du väl kort indirekt på btc när du går lång på valfri annan valuta.

Har använt bitfinex väldigt mycket själv. Mycket likviditet är viktigt för att slippa allt för stor spread. Handlar du för stora summor är det ännu viktigare. Okcoin/finex och Huobi är väl det de flesta använder.

Har använt bitmex lite också, mest för att leka med småsummor och hög hävstång.
Citera
2016-07-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia

Hett tips är att kolla på förra årets halvering
Förra halvering var 2012. Det kanske var det du menade?
Citera
2016-07-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Förra halvering var 2012. Det kanske var det du menade?
Ja det slank in en "årets" där av oklar anledning.
I vilket fall som så har graferna följt varandra ganska bra, ska bli spännande att se!
Citera
2017-09-12, 16:30
Medlem
Ni var för tidigt ute. Börjar bli dax nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in