2016-07-02, 22:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är så jävla sjukt långsökt att du nästintill ligger på topp i tråden gällande rubbade argument.

Att påstå att de snören han strypt henne med - har hon bundit en midsommarkrans med och avsatt DNA själv på - är fullständigt horribelt och du hade mage att lägga till upptäckarglädje.

Förutom att det är oetiskt, kränkande och komplett långsökt så finns hennes hårstrå på väggen vid röret och där lär det inte ha hamnat via din version.
Instämmer helt.
Att påstå att Lisa kan ha bundit en midsommarkrans och med upptäckarglädje letat snören i ladan är så långsökt sjukt att man inte kan vara vid sina sinnens fulla bruk för att kunna påstå sådant.
Makalöst osmakligt och skamlöst. Blir man så förblindad av sin iver att försvara mördaren att man inte förstår och ser det?
Ja, Lisas hårstrå på väggen - var det "upptäckarglädjen" som gjorde att det hamnade där?
Och Nerijus DNA ihop med Lisas på snören, hjälpte han henne att binda midsommarkransen enligt den sjuka versionen då?
Usch, vilken oetisk, kränkande dynga/lögner som sprids av vissa.
2016-07-02, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Instämmer helt.
Att påstå att Lisa kan ha bundit en midsommarkrans och med upptäckarglädje letat snören i ladan är så långsökt sjukt att man inte kan vara vid sina sinnens fulla bruk för att kunna påstå sådant.
Makalöst osmakligt och skamlöst. Blir man så förblindad av sin iver att försvara mördaren att man inte förstår och ser det?
Ja, Lisas hårstrå på väggen - var det "upptäckarglädjen" som gjorde att det hamnade där?
Och Nerijus DNA ihop med Lisas på snören, hjälpte han henne att binda midsommarkransen enligt den sjuka versionen då?
Usch, vilken oetisk, kränkande dynga/lögner som sprids av vissa.
Ja, jag kan inte bestämma mig för vilket som är sjukast - teorin i sig eller att inte inse det oetiska och kränkande. Det är samma världsfrånvända, fullständigt oförankrade argument som vid självmordsteorin och noll koll på etiska aspekter dvs att det är kränkande vid ett så fruktansvärt utfört mord som i detta fall.
Eller så är det förblindad totalt i att försvara mördaren. Oavsett är nåt komplett galet om man vidfasthåller dårskapen.

Hon letade tydligen snören till en midsommarkrans uppe vid ett rör på en blank tegelvägg. Antar det krävdes ett glädjeskutt upp då hårstrået är mer än två meter över markytan.
Senast redigerad av develi 2016-07-02 kl. 22:57.
2016-07-02, 23:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ja, jag kan inte bestämma mig för vilket som är sjukast - teorin i sig eller att inte inse det oetiska och kränkande. Det är samma världsfrånvända, fullständigt oförankrade argument som vid självmordsteorin och noll koll på etiska aspekter dvs att det är kränkande vid ett så fruktansvärt utfört mord som i detta fall.
Eller så är det förblindad totalt i att försvara mördaren. Oavsett är nåt komplett galet om man vidfasthåller dårskapen.

Hon letade tydligen snören till en midsommarkrans uppe vid ett rör på en blank tegelvägg. Antar det krävdes ett glädjeskutt upp då hårstrået är mer än två meter över markytan.

Allt det här bottnar i en oförmåga att förstå bevisningen. Förstår man inte den kan man inte se/inse vidden av NBs brott, och letar förklaringar utan verklig förankring.

Lisa har högst troligt aldrig varit i mjölkrummet före brottet mot henne och bevisningen visar klart och tydligt att hon och NB var därinne tillsammans i samband med hennes död. De 2 och ingen annan.
2016-07-02, 23:08
Medlem
Citat:

Att någon var så skamlös att ta upp det bisarra förslaget till diskussion igen trodde jag inte skulle hända. Inte ens sopan IR vågade gå så långt som att nämna själva midsommarkransen. Hela den befängda idén hämtate advokaten från alternativteoretikernas fantasilåda.

Kanske har vi här fabrikören/upphovshen själv?
2016-07-02, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Allt det här bottnar i en oförmåga att förstå bevisningen. Förstår man inte den kan man inte se/inse vidden av NBs brott, och letar förklaringar utan verklig förankring.

Lisa har högst troligt aldrig varit i mjölkrummet före brottet mot henne och bevisningen visar klart och tydligt att hon och NB var därinne tillsammans i samband med hennes död. De 2 och ingen annan.
Jo, men denna person anser att hon har varit i ladan/mjölkrummet/slaktrummet och letat snören till en midsommarkrans och avsatt sin DNA. Det skedde under upptäckarglädje förstår du. Flickan har jämförts vara lika nyfiken och skutta omkring som personen själv som argument.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att någon var så skamlös att ta upp det bisarra förslaget till diskussion igen trodde jag inte skulle hända. Inte ens sopan IR vågade gå så långt som att nämna själva midsommarkransen. Hela den befängda idén hämtate advokaten från alternativteoretikernas fantasilåda. Kanske har vi här fabrikören/upphovshen själv?
Ja, det var så snarlikt att det luktade skit. Rönnbäck kanske inte kunde med att nämna bindande av en midsommarkrans? Hur mycket mer har hon fått levererat - fram till dags datum har väl aldrig nånsin skådats en så konspiratoriskt framlagd plädering. Men i brist på försvar pga av tung bevisning så fick hon väl ta till sån dynga. Ett UFO på Blombergs åkrar så hade det varit komplett.
Senast redigerad av develi 2016-07-02 kl. 23:14.
2016-07-02, 23:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jo, men denna person anser att hon har varit i ladan/mjölkrummet/slaktrummet och letat snören till en midsommarkrans och avsatt sin DNA. Det skedde under upptäckarglädje förstår du. Flickan har jämförts vara lika nyfiken och skutta omkring som personen själv som argument.

Ja det är så otroligt dumt så man häpnar över att det ens kommer på tal.

Istället för att åka hem som hon sms:ade S så ska hon istället gått i i den ladan av alla ställen och leta snören?

Jo den är ju trolig.
2016-07-02, 23:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det tuggas fortfarande om saker som varit, och redan redovisats i FUP, TR och HovR. Saken är den att detta är historia nu, omständligheterna har redovisats, beaktats av domstolarna och har tagits hänsyn till och resulterat i två domar.

Även frågan om PT (via Hurtig) är avfärdad sen en tid tillbaka. Gammal skåpmat har ett högre värde idag än att idissla historien.

För resning är alltså allt tidigare presenterat totalt irrelevant. För resning krävs helt NYA bevis, som om de varit kända vid tidigare förhandlingar SANNOLIKT lett till annat domslut.

Så nu återstår för alternativonanisterna att ta ett nytt grepp, komma med helt nya infallsvinklar. Om tråden nu inte bara tjänar som ett verktyg att bearbeta sin egen bitterhet på de rättsvårdande myndigheterna och sitt skruvade vurmande om en mördande balt.

Kanske kommer nu argument om "rättssäkerheten". Jovisst, men den ska värnas om åt två håll. Att kräva 100%-ig bevisning (videodokomentation av själva mordet, DNA-avsättning med detaljerad beskrivning av motiv och tillvägagångssätt, plus ett erkännande) skulle innebära att nästan alla mördare skulle gå fria. Och DET skulle inte vara rättssäkert för den oskyldiga delen av befolkningen där de flesta av offren har sitt ursprung!
Bra inlägg!
Här IDISSLAS verkligen historien och knäppinläggen låter likadant nu som INNAN allt redovisats i FUP, TR och Hovrätt.
Alternativonanisterna låter faktiskt precis likadant nu som då - som om tiden stått stilla - som om Nerijus bara vore misstänkt och inte redan livstidsdömd.
De fortsätter att angripa det de ogillar, som Lisas far, rättvisan, sanningen, polisen, Adriana, sexualbrottsforskning, utredningen och en massa annat.

Är nog mest den egna bitterheten och hatet mot rättsvårdande myndigheter som man försöker bearbeta.
Man har lättare att sympatisera med den "utsatte" mördaren då man själv troligen har känt/känner sig utsatt för något av myndigheter. Man har liksom förlorat de spärrar som normalt finns för ett logiskt, moraliskt och etiskt tänkande. Ont blir gott och gott blir ont i denna omvända värld.

Rättssäkerheten då, gapar vissa, samtidigt som de kommer med de mest korkade, verklighetsfrånvända konspirations och planteringsteorier. Du har helt rätt när du skriver att om man kräver 100% bevisning, videodokumentation, erkännande osv - då skulle nästan alla mördare gå fria och vi skulle leva i ett totalt ORÄTTSSÄKERT samhälle.

Om man nu inte enbart drivs av bitterhet och hat så borde man nu då komma med HELT NYA infallsvinklar, helt NYA BEVIS som sannolikt skulle ha lett till annat domslut.

VAR är de nya infallsvinklarna, de NYA bevisen för att domen är felaktig?
Eller, handlar allt bara om bitterhet och hat?
2016-07-02, 23:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det är så otroligt dumt så man häpnar över att det ens kommer på tal.

Istället för att åka hem som hon sms:ade S så ska hon istället gått i i den ladan av alla ställen och leta snören?
Jo den är ju trolig.
Nej, detta förklarades med om att det kan ha skett nån annan dag om jag inte missminner mig. Med tanke på att hon mördades den 7 juni och ville ha fula blåa balsnören i kransen så var hon uppenbart ute i god tid innan midsommar.

Skitnormalt att en 17 åring går in i en stor mörk äcklig lada som nån annan äger och letar snören. Det klassades som upptäckarglädje vid förfrågan.
2016-07-02, 23:37
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Nej, detta förklarades med om att det kan ha skett nån annan dag om jag inte missminner mig. Med tanke på att hon mördades den 7 juni och ville ha fula blåa balsnören i kransen så var hon uppenbart ute i god tid innan midsommar.

Skitnormalt att en 17 åring går in i en stor mörk äcklig lada som nån annan äger och letar snören. Det klassades som upptäckarglädje vid förfrågan.

Ja den är verkligen skitig och äcklig. Tro mig.
Dock är det "städat" nu men, skitig är den.

Tror hon hade valt att leta snören på annat ställe!
2016-07-02, 23:39
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag tror hon köpte sina snören likt alla andra.
Såg att Grandioso hade länkat till grundinlägget. Där finns detaljerna.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-07-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Bra inlägg!

Här IDISSLAS verkligen historien och knäppinläggen låter likadant nu som INNAN allt redovisats i FUP, TR och Hovrätt.
Alternativonanisterna låter faktiskt precis likadant nu som då - som om tiden stått stilla - som om Nerijus bara vore misstänkt och inte redan livstidsdömd.

Du har helt rätt när du skriver att om man kräver 100% bevisning, videodokumentation, erkännande osv - då skulle nästan alla mördare gå fria och vi skulle leva i ett totalt ORÄTTSSÄKERT samhälle.

VAR är de nya infallsvinklarna, de NYA bevisen för att domen är felaktig?
Eller, handlar allt bara om bitterhet och hat?

(Valda delar av inlägget)

Helt RÄTT observation. Jag har läst olika postares inlägg bakåt i tiden och det är samma saker som återkommer oavsett bevisning mm. Dom stampar på samma fläck hela tiden. Utan hänsyn tagen till att rättsprocessen pågått och att dom vunnit laga kraft.

Dom NYA bevisen och infallsvinklarna lyser med sin frånvaro. Att då ens framföra tanken om RESNING för den dömde är inte endast häpnadsväckande utan också ett bevis på att man saknar all kontakt med verkligheten. What so ever.
2016-07-02, 23:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

För vissa skribenter kan det nog kännas som ren upptäckarglädje att snoka runt i den gamla, skitiga ladan och cykla omkring på bygden i syfte att man tror att man leder någon slags efter-förundersökning till förmån för Mördar-Nerijus. Är ungefär på denna nivån också som idéer om Lisas "upptäckarlust" kan komma. D.v.s den låga Nerijuskramarnivån där alla medel är tillåtna, där man nu gripits av panik då det är helt kört och det inget mer finns att hämta än vansinniga, konspiratoriska, verklighetsfrämmande teorier och påståenden, sprungna ur förnekelsens och bitterhetens helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in