Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vad är det för uttänkt plan NB haft här då? Han har legat och filat på planen i veckor och kommer på detta dåraktiga.
Du har ännu inte förstått sakkunnigutlåtande om sexuella fantasier?
Kanske runkmotiv underlättar så kanske det klarnar även för dig? Ett favoritscenario som går på repeat oavsett om han sitter på sin arbetsplats och sprutar satsen på väggar och golv eller sitter i bilen och drar i slangen.
Hemma verkar han vara rätt värdelös på den sexuella fronten enligt frugan så det indikerar att han hellre runkar med tanke på allt han tömt ur sig i ladan.
Sen finns då ett mord - en strypt och hängd halvnaken tonåring med silvertejp runt skallen.
Koppla nu samma de två delmomenten så har du fått fram sexualsadisten NB.
Fantasin - verklighetsflykt, dagdrömmeri - och onanerande är i sig är stressreducerande. Till slut är det inte tillräckligt.
Ofta är det en viss händelse eller som aktiverar det hela - stress, gräl, uppsagd, familjär förändring etc - och fantasin iscensätts. Med tanke på att det är två händelser samma helg indikerar det starkt att han bestämt sig väldigt fort.
Citat:
NB har lämnat en droppe blod av oklar anledning på röret och även på byxan och man undrar hur ofta en våltäktsman eller sexuellsadist skär sig så lämligt då sperma saknas. Nåja, sperma tycks ha hittats i lampkupan i rummet intill men inga spår av sperma på lisa trots att NB måste ha hållit i sin apparat, inga spår av Lisa på den lampkupan heller och ingen har brytt sig om att hitta fingeravtryck på den. Fick jag med allt nu av "riktiga" bevis?
Du missade att det även finns blod +4 på hennes jacka och det tål att nämnas i sammanhanget att det totalt är 10 DNA avsättningar enbart på hennes kläder förutom på mordredskap dvs snören.
Att sperma saknas i just detta rum spelar ingen roll. Han kan likt seriemördaren Rader ha använt en trosa eller näsduk och lagt satsen i. Alternativt gick det för honom i förväg rätt i brallan.
Kan även tillägga att Petter Niklas flertal ggr sviker dessa sexualsadistiska svin, akten avbryts och offret mördas i alla fall för att inte ge ett signalement.
Silvertejpen är en sjuk grej i sig vid sexualbrott och ofta förekommande. Sexualsadister går ett steg längre - som i fallet med Lisa. Där handlar det om kontroll och makt. Att se offret som objekt och totalt frihetsberövat och förnedrat. Att han har en snedvriden kvinnosyn vet vi redan då han är våldsam, slår och trakasserar sina fruar.
Citat:
Ser man på hans historik så är han helt oerfaren i denna värld av sexuellt utnyttjande eller sexualsadism, helt ren på den punkten och inga riktiga spår av det. 6 bilder i weblässarens cache av 1500 och som kan vara reklam i förbifarten ger jag inte mycket för.
Det vet du inte ett skit om - mobilen är inte det ultimata svaret och han har mycket outforskad mark i det förflutna. Har han gett sig på prostituerade i England är det inte ens sagt att offren berättar. En sådan extrem sadist har jag postat in i tråden.
Citat:
Att det gått till som åklagaren påstår har jag svårt att svälja eftersom det är så ovanligt och då fram för allt av en människa utan en viss typ av historik.
Exakt denna okunskap poängterar sakkunnig i TR och det finns en intervju där samma sak framkommer. Bara för att du har uppenbart dålig koll (eller är det ett förnekande?) i kombination med att det är udda betyder det inte att det inte skett:
" Det är så att dom flesta av oss tänker att om nåt har ett sexuellt motiv så ska det likna det som är mer normativ sexualitet, men här handlar det om att det kan vara så att det kan finnas en sexuell upphetsning i det faktum att man så totalt kontrollerar en person, fångar upp den kort efter att denna person har slutat arbeta som åklagaren hävdar och sen då inom ganska kort tid har den personen då berövats livet - och att omständigheterna kring det, som beskrivs också i förundersökningen, mycket väl kan vara indikationer på att det här i sig har varit sexuellt upphetsande för gärningsmannen."
Få av oss som arbetar med sådana här ärenden träffar på nån enstaka gång under en yrkeskarriär och det är därför det är viktigt att det finns den här typen av internationella möjligheter till att jämföra.
Jag tror att man kanske tänker - eftersom det här är så långt ifrån normativ sexualitet och dom sexualbrott vi vet att det finns tusentals, tiotusentals av i Sverige, så har det inte med sex att göra och jag tror att det är det som det är viktigt att påminnas om att det finns avvikande sexuella preferenser som i kombination med vissa riskfaktorer gör att sånt här kan vara väldigt upphetsande."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6293104