2016-07-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Åh, givet att Du uppfyller villkoren kan Du göra det redan idag:

https://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/nar_barnet_ar_fott/foraldrapenning
https://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/vard_av_barn_vab
http://www.socialstyrelsen.se/hittarattmyndighet/ekonomisktbistand

Som tidigare visats i tråden så är det vi män som betalar.

Ok, men när ska jag sluta betala skatt för mitt arbete utanför hemmet när jag inte gör dessa saker. Dessutom är dessa bidrag bidrag som även män kan få. Var är mitt kvinnobidrag?
Citera
2016-07-02, 21:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ok, men när ska jag sluta betala skatt för mitt arbete utanför hemmet när jag inte gör dessa saker. Dessutom är dessa bidrag bidrag som även män kan få. Var är mitt kvinnobidrag?

Med tanke på att en majoritet av t ex föräldraförsäkringen utbetalas till kvinnor, så tror jag att Du har det där. Det tidigare vårdnadsbidraget har den nuvarande feministiska regeringen avskaffat. Något att fråga Åsa Regnér om.
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5rdnadsbidrag
Citera
2016-07-02, 21:08
Medlem
Citat:
Med tanke på att en majoritet av t ex föräldraförsäkringen utbetalas till kvinnor, så tror jag att Du har det där. Det tidigare vårdnadsbidraget har den nuvarande feministiska regeringen avskaffat. Något att fråga Åsa Regnér om.
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5rdnadsbidrag

Jättebra, så vad anser du om män som ser dessa kvinnor som värdelösa parasiter då? du skrev att du ville att kvinnor skulle börja visa uppskattning för det som män gör. Gäller inte det för det som kvinnor gör också? eller är du också av den uppfattningen att kvinnan är en parasit?
Citera
2016-07-02, 22:06
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Och vilka är det som nedvärderat hemmafruar och allt som är traditionellt kvinnligt? Jo, feministmaffian.
En hel del män nedvärderar det som är traditionellt kvinnligt. Dessutom ser de ner på hemmafruar. Det är med negativ klang de talar om dem uppgifterna. "Go make me a sandwich, bitch" Så säger män när de vill förolämpa kvinnor. Det var exakt dem uppgifterna slavarna från afrika hade när de arbetade hos vita familjer. Yrket städare har bland den lägsta statusen som finns.
Citera
2016-07-03, 02:44
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag tror inte ni män bryr sig det minsta om kvinnorna är lyckliga eller inte. Ni vill bara ha allt, barn, städning hemhjälp, sex och allt på köpet...
Citera
2016-07-03, 02:46
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Jättebra, så vad anser du om män som ser dessa kvinnor som värdelösa parasiter då? du skrev att du ville att kvinnor skulle börja visa uppskattning för det som män gör. Gäller inte det för det som kvinnor gör också? eller är du också av den uppfattningen att kvinnan är en parasit?
Det är inget fel att kalla kvinnor för värdelösa parasiter. bara de ställer upp på sex, föder barnen, städar och lagar mat så är allt ok. Kvinnorna gör inte mycket nytta. Det mesta värdefulla gör mannen.
Män är inte så känslostyrda så att de har spärrar för att nedvärdera eller i vissa fall skada kvinnor.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-07-03 kl. 02:49.
Citera
2016-07-03, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är inget fel att kalla kvinnor för värdelösa parasiter. bara de ställer upp på sex, föder barnen, städar och lagar mat så är allt ok. Kvinnorna gör inte mycket nytta. Det mesta värdefulla gör mannen.

Jo det verkar ju vara den synen man har på hemmafrun. Någon som ska tacka och niga för att hon förärats chansen att få suga av mannen och bära dennes barn eftersom det är det som är kvinnans medfödda instinkt att vilja göra.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-03 kl. 03:04.
Citera
2016-07-03, 03:14
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag tror inte ni män bryr sig det minsta om kvinnorna är lyckliga eller inte. Ni vill bara ha allt, barn, städning hemhjälp, sex och allt på köpet...

Precis! Samt lyckan behöver ju inte nödvändigtvis vara långvarig.
Tycker DailyMail skall göra samma test på alla de hemmafruar som blir ifrånskillda och som själva inte har någon utbildning eller egna pengar. (Blue Jasmine är ett superbra exempel) Se hur lyckliga de kvinnorna är jämfört med de kvinnorna som inte är beroende av sin man.

Dessutom, hur lyckliga är männen som måste dra hela det ekonomiska lasset?
Citera
2016-07-03, 10:53
Medlem
Citat:
Det är alltid vi män som betalar, oavsett vem som tar hand om vem. Killar betalar för sina flickvänner, män för sina hustrur, bröder för sina systrar och män i allmänhet för kvinnor i allmänhet. Det är i grunden inte fel, men då vill vi inte få skäll för både det ena och det andra, utan kanske ett ord till uppskattning ibland och inte kallas talibaner - då blir vi kanske mer intresserade av att män betalar till män istället.

Javisst, och då inträder den "manliga nödvärnsrätten" att vissa saker måste man få försöka slippa undan, disk t ex.

Nej, med rätt ord är jag för att ansvaret förläggs där det hör hemma. Föräldrar är ansvariga för sina barns välbefinnande - inte genom skatt ansvariga för andra föräldrars tillkortakommanden. Vi är dåliga på ansvarsfördelning och -utkrävande i Sverige.

Fast, som du redan fått besked av från statisten, nu sitter du ju och ljuger rakt ut.

Kvinnor jobbar och betalar skatt och betalar halva hushållet med egen lön oftast.
Den främsta anledningen till att män tjänar mer, som gör att de betalar mer i skatt är att de inte tar ut föräldraledighet. Tar de ut sin del av föräldraledigheten så får de samma del av skattepengarna som kvinnor.
Och i det stora så kostar det kvinnor mer ekonomiskt att vara hemmafruar än det någonsin kostar män att betala mer i skatt.
Citera
2016-07-03, 11:40
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast, som du redan fått besked av från statisten, nu sitter du ju och ljuger rakt ut.

Kvinnor jobbar och betalar skatt och betalar halva hushållet med egen lön oftast.
Den främsta anledningen till att män tjänar mer, som gör att de betalar mer i skatt är att de inte tar ut föräldraledighet. Tar de ut sin del av föräldraledigheten så får de samma del av skattepengarna som kvinnor.
Och i det stora så kostar det kvinnor mer ekonomiskt att vara hemmafruar än det någonsin kostar män att betala mer i skatt.

Varför alltid denna fokus på materiella tillgångar? Studien handlade om lycka, inte pengar, och man kan inte köpa lycka. Om man ser mannen och kvinnan som enskilda individer och bara bryr sig om pengar, då har du rätt. Om man ser dem som en enhet, vilket varit det naturliga under flera årtusenden, och bryr sig om andra värden än pengar så har du tokfel.

Och i alla årtusenden över hela världen så har barnen varit kvinnans domän, det har fallit sig så helt naturligt. Det ska till en riktigt trångsynt person med enorm hybris för att vilja ändra detta på politisk väg.
Citera
2016-07-03, 11:43
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Att kalla hemmafruar parasiter är ett vänsterfenomen som yttras av långtifrån bara män. Hört många vänsterkvinnor svära sig förbannade över "samhällsparasiten" hemmafrun. Självklart en sjuk syn som inte hör hemma i ett lyckligt samhälle.
Citera
2016-07-03, 11:49
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Fast kvinnor är gravt överrepresenterade i yrkesgrupper som bara kostar samhället pengar- välfärdsyrken. Och välfärd är en post som ska bekostas. Av vilka då? Män som utför yrken som faktiskt genererar kapital för nationen.
Dessa yrken är inte svåra som de tekniska yrken män är överrepresenterade i. Därför är lönesättningen därefter. Män tjänar lika mycket som kvinnor i vården t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in